Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu pahalta sanoa näin - Myisitkö liikuntaa vaativan koirarodun lihavalle?

Vierailija
08.04.2019 |

Toki voihan laihakin olla huonokuntoinen, mutta tuntematta toista ihmistä paremmin arvostellaan ihmistä yleensä silloin fyysisen ulkomuodon perusteella.
Minulla ei ole koiraa, enkä näin ole myöskään myymässä. Ajattelin vain kysyä mitä mieltä koiranomistajat tällaisesta ajatuksesta on. Onko tällä väitteelläni mitään perää?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin epäilyksesi, mutta ei se paino oikeasti kerro sitä miten koira pääsee liikkumaan. Itse olen 20kg ylipainoinen ja omistan paimenkoiran jonka hyvää kuntoa eläinlääkäritkin ovat kehuneet. Koira pääsee päivittäin liikkumaan kunnolla ja itse samalla, mutta koska vedän herkkuja niin paljon, niin ei nää kilot tästä karise.

Näin juuri. Minä olen ylipainoinen, ja juoksen kympin helposti. Puolimaratonkin on mennyt ylipainoisena. Kävelen myös päivittäin koiran kanssa runsaasti. On paljon laihoja ihmisiä, jotka eivät perässäni pysy.

Vierailija
22/28 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin myydä. Eiköhän koiran myötä lihavakin voi laihtua.

Ja joskus lihoa kun koira ei halua pitkille lenkeille, eikä yksin viitsi lähteä erikseen lenkille vs. ennen ilman koiraa teki yksin pidemmän lenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myisi koiraa, jos omistaja asuu kerrostalossa tai tiheästi rakennetulla rivitaloalueella tai yli 500 m päässä koirapuistosta.

No mitähän iloa siitä koirapuistosta on? Itse olen asunut kerrostalossa, rivitalossa ja nykyisin omakotitalossa ja aina kaupungissa. Tosin en ole koskaan asunut kaupungin keskustassa vaan lähiössä, mistä pääsee helposti metsäänkin. En ole montaakaan kertaa koirapuistossa käynyt ja itselläni on  koira ollut vuodesta 1984 lähtien. Nykyisessä kotikaupungissani ei edes ole koirapuistoa. Kaikkien koirien kanssa olen tehnyt pitkiä lenkkejä, vienyt metsään. Asumismuodolla ei ole mitään tekemistä koiran hyvinvoinnin kanssa. Koira voi olla laiminlyöty siellä maallakin omakotitalossa. Ensimmäinen koirani eli 16-vuotiaaksi, toinen 14-vuotiaaksi. Nyt on 3. koira.

Vierailija
24/28 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu rodusta ja ylipainon määrästä. Koirapuistovaatimus on outo, meillä ei koirat ole tajunneet sen ideaa kun pari kertaa yritin. Kummankin ilme on ihan WTF? ja jäävät siihen portille. Metsässä kyllä menevät vapaina.

Vierailija
25/28 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa ostaja lihava, laiha tai siltä väliltä, niin on syytä varmistaa, että ostaja ymmärtää, mihin on ryhtymässä.

Vierailija
26/28 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.  Jo pelkästään lihavuus osoittaa että on ongelmia elämänhallinnassa , ja koira ei sitä helpota ollenkaan .

Vierailija
27/28 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin myydä. Eiköhän koiran myötä lihavakin voi laihtua.

Ja joskus lihoa kun koira ei halua pitkille lenkeille, eikä yksin viitsi lähteä erikseen lenkille vs. ennen ilman koiraa teki yksin pidemmän lenkin.

Itse kyllä käyn lenkillä myös ilman koiraa. Ja tietysti koiran kanssa myös. Jos ei viitsi lähteä lenkille niin helposti lihoo. Sellaista se on.

Vierailija
28/28 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En myisi koiraa, jos omistaja asuu kerrostalossa tai tiheästi rakennetulla rivitaloalueella tai yli 500 m päässä koirapuistosta.

Ei se koira sisällä lenkkeile...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme