Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kauanko voi olla alle 1500kalorin dieetillä?

Vierailija
07.04.2019 |

Nyt lähtee 6. Viikko. Fyysinen työ ja liikuntaa joka päivä. Päivittäinen kulutus on 2500-3000kaloria. Paino on tippunut kivasti ja on ollut yllättävän helppoa. Ei lipsumisia mihinkään suuntaan. Välillä huimaa, ei muita huonoja tuntemuksia. Ajattelin vielä vetäistä toiset 6 viikkoa ja sen jälkeen nostaa kalorimäärää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voit vielä 6 viikkoa olla aiheuttamatta mitään pysyvää haittaa terveydellesi. Mutta se riski on että kova nälkä, heikotus, päänsärky iskee jossain vaiheessa ja jos sitten repsahdat syömään siinä voi olla melkoisen ahminnan paikka. Kaikille ei niin käy, mutta aika ison osan ihmisistä kroppa reagoi nälänhätään eli hyvin isoihin miinuskaloreihin lopulta niin että ohittaa tietoisen laihtumispäätöksen ja pakottaa syömään nälkäkuoleman välttämiseksi.

Vierailija
2/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että sellainen olisi jo tullut jos olisi tullakseen tässä 6 viikon aikana. Olen miettinyt yhden herkkupäivän pitämistä, mutta toistaiseksi siihen ei ole ollut tarvetta. Toki ohimeneviä mielitekoja on ollut. Toki välillä on nälkä ja heikotus olo, mutta jotain pientä syömällä on mennyt ohi. Syön proteiinia yli 100g ja n 200g hiilihydraattia päivässä. Tämä vaikuttaa jaksamisen kannalta hyvältä yhdistelmältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

??

Mulle tuo ei ole dieetti vaan normaali päiväannokseni on 1300-1500kcal. Tuohon mahtuu 4 ateriaa joista 2 lämmintä ruokaa (tai esim ruokaisa salaatti ja toinen lämmin)

Vierailija
4/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa nyt prkl kalorin ja kilokalorin ero! Ette kai te sekoita keskenään metriä ja kilometriäkään?

Vierailija
5/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla vaikka koko elämäsi, jos et harjoita liikuntaa. 1500 kcal per päivä on aika iso ja salliva määrä.

Vierailija
6/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??

Mulle tuo ei ole dieetti vaan normaali päiväannokseni on 1300-1500kcal. Tuohon mahtuu 4 ateriaa joista 2 lämmintä ruokaa (tai esim ruokaisa salaatti ja toinen lämmin)

Sama mulla. Olisipa hienoa jos 1500 kcal-dieetillä laihtuisi eikä lihoisi, kuten nyt.

Vierailija
7/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes kuolema korjaa.

Vierailija
8/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alkaa tulla pari vuotta 1200 kcalilla. Vaihdevuosien jälkeen kroppa alkoi kiskomaan ilmastakin energiaa, joten oli pakko muuttaa ruokailut. 

Vierailija
9/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 tuntia.

Sinccis

Vierailija
10/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullekaan ole tuottanut ongelmia. Syön kunnon aamupalan puuroineen ja kananmunineen, mutta vasta lenkin jälkeen. Sitten n 300kalorin lounaan. Päivälliseksi yleensä paistettua kesäkurpitsaa, kukkakaalia ja tomaattikastiketta. Illalla vielä hyvä iltapala että jaksaa nukkua. Nälkäisenä ei nukkuminen onnistu.

Vierailija
11/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tässä juurikin vähän mietityttää että milloin ei 1500kalorilla enää laihdu vaan pitääkö jossain vaiheessa vähentää? Toisaalta liikuntaa tulee kyllä reilusti enkä ole pienimmästä päästä muutenkaan. Mitä kannattaisi huomioda aineenvaihdunnan pysymiseksi kunnossa ja rasvanpolton pitämiseksi käynnissä?

Vierailija
12/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole tervettä olla sellaisella dieetillä, että huimaa. Ravinnon puute on vakava asia. Esimerkiksi tärkeästä mielialahormonista serotoniinista suurin osa muodostuu suolistossa. Liiallinen kalorivaje vaikuttaa paitsi fyysiseen jaksamiseen, myös henkiseen ja kognitiiviseen. Pitkään jatkuvassa vähäisessä syömisessä on riskinä myös erilaisten vitamiinien yms. puutos.

Nopea laihtuminen ei saisi olla itseisarvo. Nykyään monet asiantuntijat ovat sitä mieltä, että paras tapa laihtua olisi korkeintaan muutama sata grammaa viikossa. Ruokavalion pitäisi olla mahdollisimman lähellä sellaista, mitä voi dieetin jälkeen jatkaa loppuikänsä.

Huimaus on oire, joka tarkoittaa, ettei elimistö saa kaikkea tarvitsemaansa. Pitkittynyt nälkä näkyy keskittymiskyvyn heikkenemisenä. Esimerkiksi auton rattiin ei pitäisi olla mitään asiaa, jos nälkä huimaa.

Jossain vaiheessa nälkä ei enää välttämättä tunnu vatsassa ja tarpeena syödä vaan muina oireina.

1500 kaloria ei välttämättä ole liian vähän. Mutta jos et ole kovin pieni ja kulutat paljon, se voi olla sinulle liian vähän.

Vierailija
13/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se tässä juurikin vähän mietityttää että milloin ei 1500kalorilla enää laihdu vaan pitääkö jossain vaiheessa vähentää? Toisaalta liikuntaa tulee kyllä reilusti enkä ole pienimmästä päästä muutenkaan. Mitä kannattaisi huomioda aineenvaihdunnan pysymiseksi kunnossa ja rasvanpolton pitämiseksi käynnissä?

Lihakset. Hanki sellaiset, koska ne kuluttavat levossakin. Kunnon salitreenin jälkeen lihakset kuluttavat energiaa vielä pitkään. Ennen treeniä hiilihydraatteja, sen jälkeen proteiinia. Suosittelen myös pitämään välillä päiviä, jolloin syö yli tarpeen. Se pitää aineenvaihduntaa käynnissä. Elimistö ei saa kokea, että nälkäkuolema uhkaa.

14/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihakset. Hanki sellaiset, koska ne kuluttavat levossakin. Kunnon salitreenin jälkeen lihakset kuluttavat energiaa vielä pitkään. Ennen treeniä hiilihydraatteja, sen jälkeen proteiinia. Suosittelen myös pitämään välillä päiviä, jolloin syö yli tarpeen. Se pitää aineenvaihduntaa käynnissä. Elimistö ei saa kokea, että nälkäkuolema uhkaa.

Just näin. Lisäksi hyviä rasvoja ruokavalioon.

Vierailija
15/16 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??

Tämä on kyllä jännää miten eri ihmisten kulutuksissa on eroja. Mä olen istumatyötä tekevä, liikuntaa harrastamton, 45-v. nainen, ja saan syödä 1800 kcal / päivä että pysyn nykyisessä 56 kilon painossani. Eräässä vaiheessa elämääni lihoin paljon ja painoin pahimmillani 92 kiloa. Laihdutin alkuun 2000 kcal / päivä syöden, sitten kun hidastui liikaa, laskin 1600 kcal / päivä ja sillä pääsin nykypainooni.

Vierailija
16/16 |
08.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

??

Tämä on kyllä jännää miten eri ihmisten kulutuksissa on eroja. Mä olen istumatyötä tekevä, liikuntaa harrastamton, 45-v. nainen, ja saan syödä 1800 kcal / päivä että pysyn nykyisessä 56 kilon painossani. Eräässä vaiheessa elämääni lihoin paljon ja painoin pahimmillani 92 kiloa. Laihdutin alkuun 2000 kcal / päivä syöden, sitten kun hidastui liikaa, laskin 1600 kcal / päivä ja sillä pääsin nykypainooni.

Totta.

Ja mä olen aina ollut pieniruokainen. Silloinkin kun oli 4 lasta hoidettavana, rakennettiin 2 taloa ja edelleenkin vaikka treenaan 3-4× viikossa ( kävelyä, pilatesta, vesijuoksua, aiemmin salia). Ei huimaa eikä heikota.

Ja tuollakin ruokavaliolla paino on noussut laihasta normaaliksi, osin lihasmassana.

ed