Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koliittia sairastavat, nyt vinkit kehiin?

Vierailija
06.04.2019 |

Minulla on haavainen paksusuolen tulehdus akuutissa vaiheessa. Kortisonia mennyt 40mg annostuksella/ pv, ei apua. Lisäksi tehostettu Asacoia ylä-ja alakautta, ei vaikutusta.

Nyt otin visibliniä, auttaako se? Ongelmana siis ripuli, n. 20krt/pv. Makaan vessassa sikiöasennossa suurimman osan päivästä ja varsinkin yöstä.

Auttakaa? Onko jotain neuvoja?? Miten selvitä hengissä? Aikuinen ihminen, itken tuskasta, synnytys kää kauas taa näihin kipuihin ja kramppeihin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ketään...

Vierailija
2/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa visiblinistä. Mutta oletko monta päivää tuota kortisonia nyt syönyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudupa jo lääkäriin, edessä luultavasti suonensisäinen lääkitys. t. sh

Vierailija
4/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketään...

Mene sairaalaan.

Vierailija
5/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kivut on noin kovat, ota yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
6/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt lääkärissä milloin? Tarvitset luultavasti sairaalahoitoa.

Vierailija
7/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa visiblinistä. Mutta oletko monta päivää tuota kortisonia nyt syönyt?

8pv.

Ap

Vierailija
8/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt lääkärissä milloin? Tarvitset luultavasti sairaalahoitoa.

Maanantaina kävin lääkärissä, kun en töihin päässyt. Olin sairaslomalla ke asti. To onnistuin okemaan töissä, mutta pe tämä räjähti entistä pahemmaksi.

Ap

Vierailija
9/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antibiootti jonka määräsi funktionaalinen lääkäri.

Vierailija
10/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt? Oletko kokeillut huolella ennen keittämistä huuhdeltua kypsäksi keitettyä valkeaa riisiä? Lisää siihen suolaa, että saat elektrolyytteja.

Vierailija
11/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt sairaalassa lääkärin vastaanotolla? Jos olet, soita sinne edes. Turha kärvistellä. T. Gastroenterologian/gastrokirurgian poliklinikan poliklinikalla työskelevä osaatonsihteeri.

Vierailija
12/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle pitää tehdä laaja suolistotutkimus jota tehdään vain Suomessa tekee mdd.fi. Katso tuolta ja soita sinne kuka lääkäri tekee noita tutkimuksia. Sillä selviää bakteeri joka voi jyllätä suolistossasi ja siihen sitten oikea antibiootti.

Vierailija
13/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kukaan vauvapalstalla ole oikea henkilö auttamaan tuossa tilassa olevaa sairasta ihmistä? Järki nyt käteen ja painu vaikka päivystykseen. Ei kenenkään kuulu vessan lattialla huutaa yötä päivää, kai nyt sen ymmärrät.

Vierailija
14/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt pari viikkoa ollut gluteenittomalla suurimmaksi osaksi, syönyt sosekeittoja, kaurapuuroa ym. Ja pussin karkkia. Laihduin 4kg ensimmäisen viikon aikana.

Olen pari kertaa ollut osastolla aiemmin tämän vuoksi. Tuska on kova, ja vessassa itkiessä sinne lähtö on joka kerta mielessä. Yritän viikonlopun yli selvitä ja ma taas työterveyslääkärille.

Litalginit loppuu kohta, sitten on pakko hakeutua sairaalaan.

Visiblin taisi muuten olla virheliike....

Ap

Vierailija
15/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodesta 1994 alkaen colitis ulcerosasta kärsinyt vastaa: Yritä löytää autoimmuunitauteihin perehtynyt lääkäri (minulla on cu:n lisäksi kaksi muutakin autoimmuunitautia) ja pyydä häneltä Humira-piikit.

Olen käyttänyt Humiraa viime vuoden alusta alkaen ja on auttanut paremmin kuin luulinkaan. 

Vierailija
16/18 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ehdotettiin kortisonia pahimpaan aikaan ja onneksi en ottanut. Mulla on myöskin immuniteetissa vika niin siitä olis helvetti päässy valloilleen. Näitä asioita ei kerrota ja potilas laitetaan itse vastuuseen ilman tietoa. Tuo funktionaalinen yleislääkäri sai minut pois 4-vuoden ripuli/vatsakipu kierteestä. En voinut lähteä kotonta silloin oikein mihinkään.

Vierailija
17/18 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä kortisonissa on niin myrkkyä että useimmat välttelee sitä?

Vierailija
18/18 |
07.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molkosan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi