Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä on hyvä ensikengät? Auta pihalla olevaa esikoisen äitiä!

Vierailija
06.04.2019 |

Yksivuotiaani ei vielä kävele, mutta kävelytän käsistä pitämällä lyhyitä matkoja. Tähän saakka vain sisällä, mutta nyt kun lämpenee niin pitäisi ostaa jotkut ensikengät, jotta voisi ulkonakin laittaa muksun jaloilleen maahan hetkeksi. Ja toivottavasti samoilla kengillä sitten kävelisikin itse kesällä, ei kai se jalka parissa kuukaudessa niin hirveästi ehdi kasvaa. Mutta mitkä kengät on hyvät ensikengät? Oikeasti hyvät, jotka tukee jalkaa sopivasti, ei liikaa ei liian vähän. Ja jotka on helppo pukea pikkutaaperolle, joka inhoaa kaikkea pukemista. Ja jotka pysyy jalassa!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stonzit. Jalan ois parasta antaa olla ilman kovaa kenkää.

Vierailija
2/9 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kengän koko parin kuukauden välein kuuluu tarkastaa . Lapsi kasvaa todella nopeaa. Nyt ostetuilla kengillä lapsi ei enää kesällä kävele.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen jalkaterän lihakset ja nilkat ovat vahvat ja joustavat, myös jalkakaaret muotoutuvat itsestään kävellessä, juostessa ja hyppiessä. Jäykät ja tukevat jalkineet heikentävät jalkaterän lihasten toimintoja ja voivat aiheuttaa jalkateriin virheasentoja. Terveen lapsen jalkoja ei tarvitse tukea kengillä!

Lasten kengissä tulisi olla ohut pohja ja pehmeät materiaalit, kenkien tulisi olla taipuisia joka suuntaan. Kengän pohjan pitää taipua kevyesti kädessä vääntämällä sekä pituus- että sivusuunnassa. Kävelyn kengillä pitäisi muistuttaa paljain jaloin kävelemistä.

Hyvä lasten kenkä on tasapohjainen. Pienikin korko tai korotus kengän kannassa siirtää painoa askeltaessa päkiälle ja voi jopa aiheuttaa akillesjänteen lyhentymistä.

Vierailija
4/9 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta olen lapseton ja en ollut kuullutkaan tämmösistä Stonzeista joten kävin sitten googlettamassa ne ja olipahan muuten häijyn näköiset kengät, siis aivan järkyt :D

Vierailija
5/9 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis mutta olen lapseton ja en ollut kuullutkaan tämmösistä Stonzeista joten kävin sitten googlettamassa ne ja olipahan muuten häijyn näköiset kengät, siis aivan järkyt :D

Ne on tossut, ei kengät. Todella hyvät ensitöppöset.

Vierailija
6/9 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ja niin kauan, kun eivät ole osanneet kävellä, niin olen enemmin käyttänyt töppösiä, sään mukaan sitten valitsen, että millaiset. Jos on märkää, niin mulla on ollut sellaiset kuratossut, jotka voi laittaa töppösen päälle. Minusta kengät näyttäisivät vain haittaavan sitä maassa konttaamista ja huonosti kävelevä lapsi vain kompastuu herkästi niihin kenkiin. Ehkä noin 1v2kk-1v4kk iässä kengät ovat tulleet töppösiä käytännöllisemmiksi jalkineiksi.

Vierailija
7/9 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy anopilta!

Vierailija
8/9 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy anopilta!

No niinpä, sieltä se vastaus tulee ihan kaikkiin kysymyksiin. Halusi tai ei.

Vierailija
9/9 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En löytänyt kesämallia! Oli vain sellaisia talvi/kurakelikenkiä.