Mikä on paras YO-mekko näistä vaihtoehdoista?
Saa kertoa mielipiteen, jos haluaa, ja tiedän, että tuo nro 4 on sikakallis, mutta otin sen kuitenkin huvikseni vaihtoehdoksi. Pelkään, että 4 ja 5 on liian tanssiaismekkomaisia, joten siksikin haluan kuulla teidän mielipiteenne.
Vaihtoehto 1: https://www.bubbleroom.fi/fi/vaatteet/naiset/moments-new-york/pitkät-me…
Vaihtoehto 2: https://www.bubbleroom.fi/fi/vaatteet/naiset/goddiva/maksimekot/deep-v-…
Vaihtoehto 3: https://www.bubbleroom.fi/fi/vaatteet/naiset/goddiva/maksimekot/embelli…
Vaihtoehto 4: https://www.bubbleroom.fi/fi/vaatteet/naiset/christian-koehlert/maksime…
Vaihtoehto 5: https://www.bubbleroom.fi/fi/vaatteet/naiset/bubbleroom/tanssiaismekot/…
Kommentit (90)
Hei joku hyvä puoli siinä, että sairastumisen vuoksi en ehtinyt valmistua keväällä ylioppilaaksi ja se siirtyi syksylle!
Mulla oli pitkä puku, mutta se oli hyvin yksinkertainen ja juhlat olivat illalla.
Minusta mikään noista mekoista ei ole sopiva yo-juhlaan. Ovat liian iltapukumaisia. Tai no ykkösestä en osaa sanoa, koska linkin loppuosa puuttui niin en tiedä mitä mekkoa sillä tarkoitit.
Ensimmäinen on kaunis ja sopii myöhempään käyttöön mihin tahansa kesän juhliin. Muut aika etovia barbierättejä eikä nuo blingblingit oikein edes sovi päiväjuhlaan.
Vierailija kirjoitti:
https://www.tedbaker.com/uk/Womens/Clothing/Dresses/c/category_womens_c… tässä enemmän yo-juhlaan sopivia. Useimmat tykkää mätsätä mekon lakin väreihin ja voi olla esteettisesti melko levoton kokonaisuus yhdistää simppelin, klassisen yo-lakin kanssa eri matskuja ja värejä sisältävä ILTAPUKU. Toki löytyy edullisemminkin muualta kuin ted bakerilta.
Ihmettelen ylipäätään tätä nykyajan jenkkimeininkiä lukion osalta. Vanhojentanssipäivään upotetaan tonneja rahaa, ostetaan kermakakku-unelmamekkoja, jotka ovat paitsi kömpelöitä tanssiessa, myös useimmiten yliampuvia ja rumia. Ei ihme, että vanhemmilla on paineita saada rahat riittämään tähän lukiovouhkaamiseen, kun kirjatkim maksavat ihan vietävästi, ja itse kirjoitukset.
Yhtään ylioppilaaksi valmistumista vähättelemättä: se on vain yksi päivä, istutte koululla kuuntelemassa puheita, käytte lavalla hakemassa lakit ja laulatte jonkun laulun. Kotona kestitsette vieraita, illalla ehkä baariin. Ja se on siinä. Elämä jatkuu joko töillä tai seuraavilla opiskelupaikalla. Miksi tuohon yhteen päivään pitäisi syytää noin tolkuttomasti rahaa?
Itse valmistuin ylioppilaaksi v.2012, silloin homma oli vielä jokseenkin neutraalimpaa. Viime vuosina meno on räjähtänyt käsistä pahan kerran.
Miksei nuoret saisi välillä juhlia kunnolla? Kyllä tohon yo-tutkintoonkin on joutunut töitä tekemään ja se on yksi nuoren suurimpia saavutuksia siihen mennessä. Toki arki alkaa muutenkin ja täytyy valmistautua pääsykokeisiin, töihin jne, joten sallittaisiin juhliin satsaaminen niille, jotka sitä haluavat. APN mekot oli vielä halvimmasta päästä. Kyllä niihin lakkiaispukuihin helposti se viisisataa eroa menee. Toki esim vilalla on edullisempia juhlamekkoja hintaan 50-100 euroa. Jokainen saa satsata ihan sen verran kuin haluaa.
Noi on kaikki iltapukuja, tosin hyvin yöpaitamaisia sellaisia. Päiväjuhlaan esim klassinen kotelomekko tai muu etiketin mukainen.
Miksi kaikki tuon sivuston yo-mekot (ne joissa mallilla on lakki) on valkoisia? Ap:n mekoista osa näytti iltapuvulta tai morsiusneidon mekolta. 1 paras niistä.
Lakkiaiset ovat useimmille viimeiset "kunnon juhlat", kun avioliittojen määrä laskee koko ajan.
Yliopistosta valmistuminen on todistuksen hakeminen kansliasta tai postilaatikosta. Publiikkitilaisuus voi olla ehkä kerran vuodessa.
En ole tyylitietoinen, mutta sanon mielipiteeni.
Nro 2 on minusta huonoin, koska sen metallinhohtoisuus osuu heti silmään. Se vaikuttaisi ehkä helposti tyylittömältä? Myös nro 4 hohtaa aikalailla. Ja nro 5:ssä on noita kimalteita, jotka ovat mielestäni ehkä vähän liikaa.
Jäljelle jää 1 ja 3. 1 on noista kaikkein tylsin, mutta silti ihan kiva. 3 taas on samalla hillitty mutta koristeellinen, siis suosikkini näistä. Ja tuo mukana tuleva kaulaliina on kiva, niin voi tarvittaessa vähän peittää itseään.
Täällä on kuitenkin moni sanonut, ettei näistä mikään ole sopiva tilaisuuteen, joten kommenttini taisi olla turha.
Vierailija kirjoitti:
YO-juhla on päiväjuhla. Päiväjuhlaan ei koskaan pueta päälle iltapukua. Eli ei mikään noista.
Minä olen nähnyt viime vuosina usealla valmistuvalla tuollaisia ykkösen kaltaisia hempeitä, ilmavia maksimekkoja. Sopivat oikein hyvin päiväjuhlaan nuorelle. Ei maksipituus tee mekosta iltapukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tykkäät hyvin hailakoista pastellisävyistä. Minusta mustavalkoisen yo-lakin kanssa ja muutenkin nuorelle sopii paremmin rohkeammat sävyt.
Tämähän riippuu ihan omista väreistä. Useimmille suomalaisille ei musta ja puhdas valkoinen sovi, vaan tekee huonovointisen näköiseksi. Pastellivärit juuri korostaa nuoren hehkeyttä paremmin.
Hailakat värit eivät usein sovi hailakoille suomalaisille. Itse olen kevät värianalyysissä ja murretut vaaleat värit eivät minulle sovi.
Joo,ehkä tästä paljastuikin, että en ole pahemmin ollut koskaan kiinnostunut oikein vaatteista, vaan olen pukeutunut vaan sen mukaan, mikä tuntuu hyvältä. Minulla ei ole oikein kriteereita YO-mekoksi, kunhan se ei olisi kukkamekko, koska en pidä kukallisesta kuosista. Aion katsoa vielä vähän lyhyempiäkin vaihtoehtoja, mutta nuo tulivat ensiksi mieleen. Minulla on ihan surkea tyylitaju, niin en aina tiedä, mikä näyttää mummolta tai mikä ei. Lisää linkkejä saa laittaa, kunhan ei mieluiten kukkakuosillisia-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YO-juhla on päiväjuhla. Päiväjuhlaan ei koskaan pueta päälle iltapukua. Eli ei mikään noista.
Ei maksimekko välttämättä ole iltapuku. Tämä vuonna on muotia myös mitä karmeimmat maksipituisesta kukalliset kauhtanat. Kuten AP itse totesi, se viimeinen on liikaa iltapukumainen kuten myös se kiiltävä satiininen(?).
Mikään noista ei ole kukallinen kauhtana, vaan selkeästi iltapuku tai tanssiaismekko. Päiväjuhlassa satiini ja muovikivet eivät ole hyvä vaihtoehto.
Puhuinkin siitä, mikä on muotia nyt ylipäätään. En juuri näistä mekoista.
Ruotsin prinsessa Victoriakin käyttää pukuja useamman kerran. Noista kaikki on niin epämukavan näköisiä, että kävisikö edes yöpaitana myöhemmin.
Pitäisikö sun vuokrata joku fantasia-asu päiväksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen nähnyt viime vuosina usealla valmistuvalla tuollaisia ykkösen kaltaisia hempeitä, ilmavia maksimekkoja. Sopivat oikein hyvin päiväjuhlaan nuorelle. Ei maksipituus tee mekosta iltapukua.
Ei teekään, mutta kokonaisuus tekee. Ykkönen on noista vähiten iltapukumainen, mutta silti etiketin vastainen päiväjuhliin.
Mä arvasinkin, että ne kaikki vaihtoehdot on noita pastellinsävyisiä pitkiä hulmuavia mekkoja, oon nähnyt niitä viime vuosina älyttömästi ylioppilailla. Itse valitsisin nuorelle jotain vähä tyttömäisempää, eikä ainakaan mitään blingiä.
Vierailija kirjoitti:
Noi on kaikki iltapukuja, tosin hyvin yöpaitamaisia sellaisia. Päiväjuhlaan esim klassinen kotelomekko tai muu etiketin mukainen.
Ja pyh. Miksi nuorena pitäisi käyttää jotain klassisia kotelomekkoja? Niitä ehtii käyttämään vuosikymmeniä sitten aikuisenakin. Mutta vedäpä keski-ikäisenä päällesi joku ap:n mekoista...
Vierailija kirjoitti:
Mä arvasinkin, että ne kaikki vaihtoehdot on noita pastellinsävyisiä pitkiä hulmuavia mekkoja, oon nähnyt niitä viime vuosina älyttömästi ylioppilailla. Itse valitsisin nuorelle jotain vähä tyttömäisempää, eikä ainakaan mitään blingiä.
Voitko laittaa esimerkkiä?
Ylläolevien mainintojen lisäksi kannattaa huomata, että jos et itse ole ruskeahiuksinen ja ruskettunut, ei mekkojen väri tule sopimaan kehollesi.
Kaikki värit eivät sovi vaaleammalle iholle. Esimerkiksi tällä hetkellä muodissa oleva syvä sähkönsininen sopii tummaihoisille naisille tai muuten tummille naisille, mutta vaaleille ei.
Kannattaa vaikka googlettaa värikartta, jolloin tiedät mistä väreistä kannattaa lähteä mekkoa hakemaan.
Julkkisten päällä niiden vaatteet näyttää hyviltä, koska ne on nimenomaan valittu heidän ihonsa, silmiensä ja hiustensa värin mukaan. (Jos oletkin tummaverikkö, no problem.)
Tuossa on kiva malli ja ei tule kuuma, vaikka koti täynnä vieraita. https://www.tedbaker.com/uk/Womens/Clothing/Dresses/ALEKSA-Fortune-embr…
Miksi pitäisi pukea lyhyt ja paljastava? Ihan hirveä toi yläpuoli ja aivan liian lyhyt helma.