Löytyykö tältä palstalta ilmastoskeptikkoja?
Katselin vaaliohjelmia, ja vain PS, ja muutamat pienpuolueiden edustajat esittivät että eivät tue ilmastotalkoita.
No jos katostaan ympärillemme, niin asiasta ei vallitse edes tieteellistä yksimielisyyttä että hiilidioksidi vaikuttaisi ilmastoon millään tavalla. Ilmasto kyllä muuttuu jatkuvasti, mutta se ei johdu hiilidioksidista. Niinpä verorahat menevät hukkaan, ja tietyt asiat, kuten lämmitys, ruoka ja sähkön hinta kallistuisi turhaan.
Veikkaan että 10-20 vuoden kuluttua asiasta ei enää puhuta, kun valheet kuolevat aina lopulta, mutta silloin on myöhäistä katua, rahaa on mennyt hukkaan. Tai siinä saa toivoa että sivutuotteena on syntynyt edes jotain hyödyllistä.
Joka tapauksessa veikkaan kylmää tulevaisuutta, sillä vaikuttaa että ilmasto on viilenemässä, kun auringon säyeilyteho on heikkenemässä. Ei puhuta monesta watista, mutta se että aurinkovakio heikkenee muutamalla watilla/m^2 on jo merkittävää.
Suomi on kuitenkin takapajula, tänne muutokset tulevat viimeiseksi, mutta ulkomailla on paljon ilmastoskeptikkoja
Kommentit (5)
Löytyy. Se ei silti tarkoita sitä, etteikö puhtaan ja saastettoman tuotannon eteen tarvitsisi tehdä työtä. Mutta tämä vouhotus menee ihan yli.
Tuhotaan ilmakehä niin pääsee auringon sätelyteho paremmin sitten lämmittämään maata.
Skeptikko, mutta ei denialisti.
Eri eturyhmät kilvan pyrkivät ilmastopaniikkia hyödyntäen lobbaamsan omaa bisnestään.
Yksi ajaa turvetuotannon asiaa, toinen vastustaa sitä jne.
Minä uskon ilmastonmuutokseen. Ilmasto on aina muuttunut, ja muuttuu niin kauan, kuin on olemassa asia "ilmasto".
Sen sijaan ihmisen osuus siinä on olematon. Kannatan toki ekologista elämää kaikin puolin, mutta olen sitä mieltä, että tällä ilmastouskonnolla ei ole mitään tekemistä ekologisuuden kanssa. Raha sitä pyörittää ja motivoi.
Puhuin tästä jo 15 vuotta sitten, ja jo silloin minulle sanottiin, että et saa ajatella noin, et saa sanoa noin. Se oli siis sitä aikaa, kun oli ilmaston LÄMPENEMINEN, joka taktisesti ja kuin huomaamatta muutettiin ilmastonMUUTOKSEKSI, kun lämpenemistä ei tapahtunutkaan.
Tämä uskonto on iskostettu syvälle kansaan, ja se saa minut voimaan pahoin. Jopa pienet lapset menettävät yöunensa sen takia.
Toivon, että olen elossa vielä silloin, kun maailma herää tähän suureen huijaukseen.
Koko ajan meitä skeptikkoja on ollut olemassa ja myös kotimaisissa tiedemiehissä, mutta ihmisen aiheuttaman ilmastonmuutoksen kyseenalaistaminen ei ole ollut kovin mediaseksiksikästä, eikä sillä ole saanut tutkimustöitä, joten kyseenalaistajat ovat olleet julkisuudessa melko hiljaa.