Mies käy exälleen kaupassa yms. Onko normaalia?
Aloin seurustella oman eroni jälkeen miehen kanssa, joka kävi exälleen mm kaupassa vaikka hänen omasta erostaan oli jo lähes 3v. Tällä hänen ex-puolisolla oli silloin jo uusia lapsia ja uusi mies, mutta silti kävi siis exälleen kaupassa ja jopa siivoomassa heidän asuntoaan. Kaikenhuippu oli että otti viikonlopuiksi hoitoon omien lastensa lisäksi heidän vauvan & lapsia, keiden isä ei siis ollut. Vähän mietin mitä helvettiä... kun kaupassa ostettiin myös hänen exälle ruokaa ja lapselle vaippoja, joka ei edes hänen ollut. Ja hän ramppasi exänsä asioilla jatkuvasti ja painosti minuakin siihen.
Itse olin läpikäynyt juuri silloin vaikean eron ja oli ollut muitakin raskaita juttuja elämässä. Koin että minua nöyryytetään ja pahasti. Olin silloin itse niin rikki että jäin tuohon tilanteeseen. Enää en todellakaan jäisi.
Edelleen keskustellaan välillä onko tuollainen normaalia vai ei niin mies vetoaa että luuli kaikkien eronneiden parien toimivan noin 🤣 Ja ei tahallaan painostanut minua exänsä palvelijaksi. Hohhoi....
Kysyisinkin siis onko tämä normaalia? Meillä on ollut erinäisiä keskusteluja tästä asiasta ja mies ei näe toiminnassaan mitään outoa. Itselläkin on lapsia edellisestä liitosta ja nyt meillä myös yhteisiäkin. Enkä voisi mm kuvitella omaa exää käymään meille kaupassa tai hoitamaan lapsia jotka eivät ole hänen. En edes antaisi.
Tässä jutussa kävi lopulta niin ettei hänen exä hyväksynyt minua kun koki että vein häneltä palvelijan ja heidän välit rukoilivat. Ja siitä lähtien on sieltä suunnalta ollut pelkkää kiusaamista ja vainoamista. Tilanne eskaloitui jopa niin pahaksi että jouduimme tehdä rikosilmoituksen.
Mieheni ei vieläkään ymmärrä että hänen oma toimintansa johti tähän tilanteeseen.
Kommentit (15)
Niin siis käykö vieläkin, rikosilmoituksen jälkeenkin?
Saako kysyä mistä teitte rikosilmoituksen?
Ei kuulosta normaalilta, varsinkaan jos on molemmilla jo omat perheet.
Sama provoilija kuin Espanjan matkalainen. Ihan yhtä sekavaa kieltä
Oma tilanne jaksaa myös aina ihmetyttää ympäristöä. Ollaan eksän kanssa hyviä ystäviä, tehdään ystävänpalveluksia puolin ja toisin. Olen siivonnut eksän luona monet kerrat, lainannut rahaa/käynyt kaupassa tarvittaessa, hoitanut muitakin asioita. Eksä jeesaa myös samankaltaisissa asioissa. Mun nykyinen mieheni hyväksyy asian hyvin. Eksän naiset yleensä eivät hyväksy, järjestävät asiasta ongelman ja paisuttelevat siitä niin ison, että suhde kuolee. Nyt sillä on taas uudehko parisuhde, naista en ole vielä tavannut, mutta kuuleman perusteella tämä vaikuttaisi järkevältä. Toivottavasti on.
Tämä tilanne on aivan loistava, lapset voivat hyvin, kaikki osapuolet voivat hyvin (lukuunottamatta niitä heikkoja itsetunnottomia naisia, jotka kuvittelevat, että voivat rajoittaa miestään mustasukkaisuudella minusta, eksästä, josta tulikin paras ystävä).
Ei ikävä kyllä ole provo. Hivenen vaikea tässä kirjoittaa kun 10kk vauva touhuaa sylissä.
Ei enää käy kaupassa muuton/välimatkan takia mutta reilun vuoden tätä kesti suhteen alussa.
Rikosilmoitus oli henk.koht. tietojen levittelyä kylillä, perättömiä juoruja ja kotirauhan häirintää
Vierailija kirjoitti:
Oma tilanne jaksaa myös aina ihmetyttää ympäristöä. Ollaan eksän kanssa hyviä ystäviä, tehdään ystävänpalveluksia puolin ja toisin. Olen siivonnut eksän luona monet kerrat, lainannut rahaa/käynyt kaupassa tarvittaessa, hoitanut muitakin asioita. Eksä jeesaa myös samankaltaisissa asioissa. Mun nykyinen mieheni hyväksyy asian hyvin. Eksän naiset yleensä eivät hyväksy, järjestävät asiasta ongelman ja paisuttelevat siitä niin ison, että suhde kuolee. Nyt sillä on taas uudehko parisuhde, naista en ole vielä tavannut, mutta kuuleman perusteella tämä vaikuttaisi järkevältä. Toivottavasti on.
Tämä tilanne on aivan loistava, lapset voivat hyvin, kaikki osapuolet voivat hyvin (lukuunottamatta niitä heikkoja itsetunnottomia naisia, jotka kuvittelevat, että voivat rajoittaa miestään mustasukkaisuudella minusta, eksästä, josta tulikin paras ystävä).
No se menee vielä nornaalista, jos käyt toisen puolesta kaupassa kerran vuodessa ku se on niin kovassa kuumeessa, ettei kykene. Mutta täytyy sanoo, et peruuttaisin mäki, jos tapaisin miehen, jonka eksä käy sen luona siivoomassa. Tai äiti. Tai naapuri. Tai ihan vaikka miespuolinen kaveri. Jos ei selviä arjesta yksin, ni ei oo se tyyppi mua varten.
Niimpä.. Ja hän kävi joka viikko monta kertaa kaupassa + hoiti exän katrasta että exä pääsi ryyppäämään.
Ihan mieleenkiinnosta lähdin kyselemään olenko ainoa jonka mieslestä ei ole normaalia.
No ei todellakaan ole normaalia hännystellä jotain exää :D
Vierailija kirjoitti:
Niimpä.. Ja hän kävi joka viikko monta kertaa kaupassa + hoiti exän katrasta että exä pääsi ryyppäämään.
Ihan mieleenkiinnosta lähdin kyselemään olenko ainoa jonka mieslestä ei ole normaalia.
Minusta on aika lailla normaalia auttaa lapsia, joiden vanhemmat eivät ole kunnossa.
Huono, miten jaksat kirjoittaa tällaista edes? Sinulla taitaa viirata omassa päässä nyt aika reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se menee vielä nornaalista, jos käyt toisen puolesta kaupassa kerran vuodessa ku se on niin kovassa kuumeessa, ettei kykene. Mutta täytyy sanoo, et peruuttaisin mäki, jos tapaisin miehen, jonka eksä käy sen luona siivoomassa. Tai äiti. Tai naapuri. Tai ihan vaikka miespuolinen kaveri. Jos ei selviä arjesta yksin, ni ei oo se tyyppi mua varten.
Niin mäkin peruuttaisin, eksä lainaa rahaa miehelle, not my cup of tea. Kohta se olisin minä joka joutuu lainaamaan.
Meillä oli vastaava tilanne suhteen alussa. Ei olisi ollut ongelma, jos puolisoni olisi autellut eksäänsä ja päinvastoin, siis jos apu olisi ollut vastavuoroista. Mutta ei ollut, eksä oli vaan tottunut hoidattamaan oman taloutensa asioita puolisollani, olihan se ilmaista ja pääsi itse sitten vähemmällä vaivalla. Kuten ap:n tapauksessa, eksällä meni hermot siinä kohtaa, kun entinen palvelija ei ollutkaan enää kokoaikaisesti käytettävissä (kun ymmärsi, ettei ko. meininki olekaan ihan normaalia). Kosti lasten kautta.
Ja ap:n kysymykseen: EI ole normaalia. Paitsi jos miehen eksä on yhtä auttavainen teitä kohtaan, kuin mies eksäänsä. Tai edes osaa sanoa kiitos ja arvostaa miehesi apua. Jos apua odotetaan itsestäänselvyytenä (kuten kuvasit, eksä menetti ”palvelijansa”), tilanne ei ole terve.
Nainen syyttää miestä erosta ja rankaisee eksää passauttamalla itseään. Mies tuntee syyllisyyttä erosta tai pelkää lasten menettämistä, joten palvelee edelleen eksäänsä ja lellii lapsiaan. Kukaan ei ole tyytyväinen kun yhteiselämä jatkuu avioerosta huolimatta mutta kaikilla olisi silti jo avioliiton aikana tyydyttämättä jääneet tarpeet myös. Tähän vielä lisätään uusi nainen, joka rakastaa eksän tossun alla olevaa palvelijaa.
Apua osoitteesta (Priestadu@gmail.com) oli ihanaa, minä ja vaimoni olemme taas yhdessä kahden vuoden eron jälkeen, Herra siunatkoon sinua ja temppeliäsi.
Jos tämä on totta, niin ei, ei todellakaan ole normaalia! Kyllä aikuisen ihmisen tai jonkun samassa taloudessa asuvan toisen aikuisen pitäisi omista kauppareissuista ja siivoomisesta selvitä! Tsiisus! Nyt taidetaan kuitenkin puhua normaaleista, terveistä ihmisistä?