Tulehdus nostanut lämmön, olen raskaana ja antibiootin kanssa ei saa käyttää parasetamolia. Mitä nyt?
Mitä ottaisin tähän lämpöön ja pääkipuun? Kotona on sekä parasetamolia että ibuprofeenia, mutta ei mitään muuta. Ja tosiaan tän antibiootin kanssa ei saa käyttää parasetamolia, mutta raskaana ei saa syödä ibuprofeenia. Oon rv13.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Mikä antibiootti sellainen on? 🤔
Flukloksasilliini. Täytyy sanoa, että yhden ehdin ottaa jo tänään, kun ei lääkäri tai farmaseutti varoitellyt, käyttöohjeessa luki.
Saa käyttää ibuprofeenia lyhytkestoisesti ennen rv 28. Sen jälkeen tulehduskipulääkkeitä ei saa ottaa.
Tämä ohje löytyy myös esim. HUS:in sivuilta joten ei tarvi luottaa satunnaiseen nettivastaajaan, googleta särkylääke ja raskaus niin löydät.
Tässä suora linkki ohjeeseen jossa sanotaan että ibuprofeeni tilapäisesti on ok https://www.hus.fi/sairaanhoito/sairaanhoitopalvelut/teratologinen-tiet…
Buranaa naamaan se 400mg jos et ole viimeisellä kolmanneksella.
Kiitos ihanat ihmiset, riennän lääkekaapille.
Olethan muistanut juoda tarpeeksi nestettä? Nestehukka aiheuttaa ja pahentaa päänsärkyä. Entä toimisiko ikivanha konsti, kylmän ja lämpimän kääreen vaihtelu tai jompikumpi otsalla?
Vierailija kirjoitti:
Olethan muistanut juoda tarpeeksi nestettä? Nestehukka aiheuttaa ja pahentaa päänsärkyä. Entä toimisiko ikivanha konsti, kylmän ja lämpimän kääreen vaihtelu tai jompikumpi otsalla?
Oon juonut tarpeeksi vettä. Käärettä voisi kokeilla, jos tuo burana nyt alkaa vaikuttaa ja pääsee sohvata ylös : )
Mikä antibiootti sellainen on? 🤔