Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hyvinkin tavallista, ettei työpaikalla työntekijät keskustele juurikaan kuin pakollisista työasioista?

Vierailija
04.04.2019 |

Olen opiskelijana eräässä paikassa, jossa on kaksi työntekijää. He eivät juuri koskaan puhu töiden ulkopuolisista asioista. Keskustelevat läpi silloin tällöinkin ainoastaan pakolliset työasiat.
Muissa harjoittelupaikoissa, missä olen ollut, niin työntekijät ovat jutelleet esim. Menneestä viikonlopusta, harrastuksista, kuulumisista siis ihan muistakin kuin työasioista luontevasti.
En ole hirveästi vielä ollut työelämässä, joten en oikein tiedä, mikä olisi parhain tapa toimia. Mistähän johtuu tuollainen, ettei voi keskustella paljonkaan? Puhutaanko teidän työpaikoilla esim. Vapaa-ajasta, harrastuksista, kuulumisista ym. Elämän perusasioista kuten luulen ihmisten keskustelevan?
Ei asia sen kummemmin vaivaa, ihmetyttää vain.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut juttelee. Esim. perheasioista en tahtoisi jutella, mutta mistä vaan ei-henkilökohtaisesta voisi rupatella.

Vierailija
2/9 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut juttelee. Esim. perheasioista en tahtoisi jutella, mutta mistä vaan ei-henkilökohtaisesta voisi rupatella.

Niin ja enkä tällä nyt meinaa, että se olisi pakollista, mutta itselle tulee aika vaivautunut olo, kun olen kuitenkin luonteeltani puhelias ja rempseä :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne juttelee kenellä ei ole töitä. Itse keskityn vain töiden tekemiseen. En ala tekemään ylitöitä sen takia että osa päivästä meni työkavereiden kanssa turhaan rupatteluun.

Vierailija
4/9 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei välttämättä halua kertoa yksityiselämästään, edes sellaisia asioita kuten mitä viikonloppuna tapahtui. Se voi olla tapa pitää yksityiselämä ja työelämä erillään.

Vierailija
5/9 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin työpaikkakohtaista ja liittyy myös työn vaativuuteen. Kuitenkin, jos on pakko valita, niin mieluummin työasiat työpaikan ainoaksi puheenaiheeksi kuin se jatkuva tokmannilainen omien asioiden jauhaminen. Tunnettuahan on, että mitä tyhmempi ihminen niin sen enemmän puhuu vain omista ja muiden asioista. Oikein tyhmä ei muusta osaakaan keskustella.

Vierailija
6/9 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä ilmapiiri niin silloin juttelee, mutta tuollainen mykkäkoulu ja vain pakollisten työasioiden hoitaminen kertoo että jotain riitaa on tai jotenkin muuten ei vaan tulla toimeen siellä. Vaikuttaa tietysti työviihtyvyyteen ja tehokkuuteen joten kyllä esimiehen pitäisi valvoa ja huolehtia että riidat tulevat selvitetyksi.

Vierailija
7/9 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen työpaikan ottaisin viivana, jossa juteltaisiin lähinnä vain työhön/alaan liittyvistä asioista. Ihan tosi kyllästynyt työpaikan ämmiin, joiden päässä ei liiku kuin p*skaa. Aiheen voi toki vaihtaa, mutta se liukuu hetkessä taas Seiska-tasolle. Ja ei, ei ole mikään naisvaltainen ala eikä mikään junttityökään.

Vierailija
8/9 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin haluan töissä ajatella ja puhua vain työasioita. Samaa odotan myös muilta, paitsi lakisääteisellä tauolla.

Vierailija
9/9 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelias ja rempseä on ok, kunhan se ei häiritse keskittymistäni työhön. Eli vain työasioita, kiitos.