Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt meni Vallila boikottiin!

Vierailija
04.04.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e98e0877-2516-4112-8ebd-c6cfa11eaecf

Polkee ihmisoikeuksia!

”Sisustusyhtiö on ollut Bernerille tuottoisa bisnes. Toissa vuonna hän tienasi ansio- ja pääomatuloja 635 000 euroa mutta sitä pari vuotta aiemmin peräti 1,5 miljoonaa.

Yhtiö teki vuonna 2017 38 miljoonan liikevaihdollaan liki miljoonan voiton.

Vallila Interior on sisustus- ja tekstiilialan perheyritys, jonka sveitsiläinen Otto Berner perusti Helsingin Vallilan kaupunginosaan vuonna 1935. Anne Berner johtaa yritystä kolmannessa polvessa.

Kansalaisjärjestö Finnwatch tutki työolot Vallilan alihankkijoiden tehtailla Intiassa.

Vallilalle tekstiilejä tuottava tehdas on vastuullisuusauditoitu, mutta se kieltäytyy maksamasta työntekijöille laissa määrättyjä minimipalkkoja.

Laittomia palkkoja

Vallilan Intian Tamil Nadun osavaltion Karurissa sijaitsevan alihankkijan työntekijät raportoivat laittoman alhaisia palkkoja ja lain määräykset ylittäviä ylitöitä tuotantohuippuina. Tehdas on kieltäytynyt noudattamasta osavaltion uutta jo vuonna 2014 voimaan tullutta tekstiilialan minimipalkkalainsäädäntöä, kertoo Finnwatchin tiedote.”

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta? Kyllähän se Vallila on ollut ihan jo Berneröintien takia boikotissa jo jonkun aikaa...

Vierailija
2/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montakos kertaa ehdit sitten aiemmin uusia verhosi Vallilan ei niin edullisilla kuoseilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut helppo boikotoida kun en pidä Vallilan kankaista ollenkaan.

Vierailija
4/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mennyt Vallila boikottiin jo vuosia sitten, Berner on ihmishirviö

Vierailija
5/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vallilan tuotteet ovat niin rumia ettei ole tarvinnut boikottia edes miettiä. Harmi vaan että firmalla on sama nimi kuin sympaattisella kaupunginosalla!

Vierailija
6/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahantahtoinen ihme postaus.

Vierailija
7/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä käytän sellaista tekstiiliä mistä tykkään, viis siitä minkä yrityksen.

Vierailija
8/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon boikotoinut Vallilaa siitä asti, kun Berner tuli tutuksi.

Tosin, en Vallilaa kyllä sitä ennenkään ostanut, kun ei niiden kuosit oo mun makuuni. Kerran kyllä vahingossa ostin vessapaperia jossa oli vallilan kuosi ja oikeasti kadutti :(

Vierailija
9/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä!

Vierailija
10/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin, en Vallilaa kyllä sitä ennenkään ostanut, kun ei niiden kuosit oo mun makuuni. Kerran kyllä vahingossa ostin vessapaperia jossa oli vallilan kuosi ja oikeasti kadutti :(

Sama juttu. Minä ostin talouspaperia vahingossa ja käytin sen auton sisätilojen puhdistukseen. Ei kelvannut keittiöön huonojen vibojensa vuoksi.

Vierailija
11/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ostaisi muutenkaan, koska eivät ole hyvännäköisiä tuotteita.

Vierailija
12/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne Berner ei sitten ole samaa sakkia kuin nää: https://fi.wikipedia.org/wiki/Berner

Vierailija
13/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu. Minä ostin talouspaperia vahingossa ja käytin sen auton sisätilojen puhdistukseen. Ei kelvannut keittiöön huonojen vibojensa vuoksi.

Se tosin vähän helpotti, että sai pyyhkiä sillä p*rseensä. Ei Vallilan tuotteista oikein muuhun olekaan...

Vierailija
14/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se on teille tehnyt?

Vierailija
15/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulos vaan kaikki sieltä tehtaalta ja ovet kiinni.

Vierailija
16/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt? Me ollaan boikotoitu jo kauan. Bernerin päätökset monessa asiassa on täysin päättömiä.

Vierailija
17/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

luitteko edes koko juttus?

ei ihan noinmennyt.

Finnwatchin mukaan Vallila Interior päätti liittyä yritysvastuujärjestelmä Amfori BSCI:n jäseneksi, kun se sai tiedon järjestön tekemästä selvityksestä.

Vallila Interiorin Finnwatch taas toteaa ainakin yrittäneen edellyttää, että sen tavarantoimittajat olisivat vastuullisia.

R.K. Exports on yksi Vallila Collection Oy:n kuluttajamyyntiin suunniteltujen keittiötekstiileiden tavarantoimittajista. Ostojen osuus Vallila Collectionin kokonaisostoista vuodelta 2018 on 1,3 % ja vuodelta 2017 2,4 %.

Intiassa Vallilan keittiötuotteita valmistava tavarantoimittaja R.K Exports on läpäissyt sosiaalisen vastuun auditoinnin kolmannen osapuolen suorittamien tarkastusten kautta, sekä suurien globaalien asiakkaittensa toimesta. R.K. Exports on allekirjoittanut Vallilan Code of Conduct -toimintaperiaatteet 27.9.2018 ja toimittanut Vallilalle voimassa olevan SA8000-sertifikaatin sosiaalisen vastuun auditoinnista ja ÖkoTex Standard 100 -sertifikaatin allergiaturvallisuudesta 10.12.2017.

– Lukuisista varmennuksista johtuen, olemme yllättyneitä, että tarkistetuista prosesseista raportoitiin puutteita. Puramme löydökset asiaa auditoivien tahojen kanssa.

Vierailija
18/19 |
04.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran hyvää tulosta tekee että eiköhän Bernerit naura teidän boikoteille :D

Vierailija
19/19 |
07.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bernerillä ei ole mikäänlaista fiksua ajatusta, taksijututkin menivät pahasti pieleen. Ja sitten vaan karkuun Ruotsiin... ihmispetohan tuo on

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi