Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette kaupan, ravintolan yms tyyppisellä alalla seisomatyössä, kauanko ennen laskettua aikaa ennen jäitte äippälomalle?

Vierailija
03.04.2019 |

Olen pienessä lähikaupassa töissä, kassan lomassa hyllytystä, maitokaapin laittoa yms. Olen nyt viikolla 20 ja paikat alkaa olemaan kipeinä. Ajattelin sinnitellä mahdollisimman pitkään kun kunto kestää, mutta mietin miten muut on kestänyt raskaana töissä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/8 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jäin kuukausi ennen laskettua.

Vierailija
4/8 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhia. Lapsen voi hyvin synnyttää vaikka kahvitunnin aikana.

Vierailija
5/8 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas lapsellisia kommentteja, älä välitä niistä!

Itse jaksoin esikoisesta olla rv35 asti töissä, vaikka tiukkaa tekikin. Nyt rv20 ja tiedän jo, etten pysty olemaan yhtä pitkälle. Huolta aiheuttaa mm. tuleva kesä ja työpaikan olematon ilmanvaihto, nyt jo alkaneet selläkivut jne.

Vierailija
6/8 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin raskaana ja minusta on ihan itsestäänselvää, että pyrin olemaan loppuun asti töissä. Tai siis onko se nyt sitten 5 viikkoa ennen laskettua aikaa kun äitiysloma alkaa, jos ei aloita mitenkään aikaistetusti. Sen verran alkupuolella olen vielä, että toki voi tulla vaivoja, jotka estää työssäkäynnin. Mutta kyllä lähtökohta on, että loppuun asti olen, jos vain mitenkään pystyn, raskaus kun ei todella ole mikään sairaus.

Vierailija
7/8 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienessä kaupassa töissä, nyt rv30. Vielä viisi viikkoa töitä jäljellä ja tarkoitus on olla loppuun asti, mikäli vointi vaan sallii.

Vierailija
8/8 |
06.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teitä on useampi kuin yksi töissä kerrallaan, pyydä, että saat tehdä niitä kevyempiä hommia. Tai jos jossain vuorossa on kevyempää, pyydä listan tekijää laittamaan enemmän niitä vuoroja. Voin kokemuksesta sanoa, että jos jäät pois jo puolivälissä, aika käy tosi pitkäksi. Samoin jos olet tottunut olemaan kaiket päivät liikkeessä, jäät kotiin ja liikunta vähenee, voi sekin pahentaa oloa.

Toisaalta taas et saa mitään mitalia siitä, että sinnittelet käytännössä työkyvyttömänä töissä. Jäät pois kun et ole työkykyinen. Ensin vaikka vain pariksi päiväksi, sekin voi jo antaa uutta virtaa. Kukaan ei muista enää perhevapailta palattuasi jäitkö pois aikaisemmin kuin piti. Työkavereille myös helpompi, jos ei tarvitse tehdä ylimääräisiä hommia, jos et puolikuntoisena jaksa tehdä kaikkea. Ajattele vauvaa.

Itse jäin esikoisen kanssa pois viikkoa ennen äitiysloman alkua, kun en enää saanut poimittua mitään lattialta kipujen takia. Näin jälkikäteen katsoen olisin voinut jäädä jo aikaisemmin, mutta en kehdannut. Tokan kanssa muista syistä jo ennen puolta väliä.