Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FIREtys

First world problems
03.04.2019 |

Nyt kun kuu vaihtui ja verolaputkin tulivat niin tälläinen aihe. Itsellä olisi tavoite olla "eläkekelpoinen" 45-vuotiaana tämän mahdollistaisi, että asunto ja metsätila olisivat maksettuina ja sellainen noin puolen miljoonan salkku olisi velattomana ja tietysti lapset maailmalla.
Tällä hetkellä omaisuutta noin 700000€ ja velkaa 470000€. Nettotulot 2018: 45000€ ansiotuloa ja 2800€ pääomatuloa. Nollasta aloitin (tai itseasiassa pakkaselta) ja tähän pisteeseen on mennyt kahdeksan vuotta. Mahtaneeko onnistua, nuo vekarat tuntuvat vievän vuosi vuodelta enemmän rahaa.
Mihinhän ihmeeseen sitä rahaa oikein laittaisi, olen odotellut pörssiromahdusta syksystä asti ja sitä ei vain kuulu, pitänee lyhentää lainoja vaan ei siinäkään oikein järkeä näillä koroilla ole.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko siitä metsätilasta paljonkin tuloja? Velaton asunto ja puolen miljoonan salkku ei riitä oikein mihinkään.

Vierailija
2/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pörssiromahdus" tulee 2019-2020 vaihteessa. Alkaa vähän ennen joulua. Tämä on varma tieto ja perustuu vuodesta 2006 keräämääni dataan. Viimeksi käyrä näytti tältä huhtikuussa 2008.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolen millin salkku ja pääomatuloa 2800€????

Parempi kun lopetat alkuunsa.

Vierailija
4/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa kun aina pitää olla miljoonan salkku ennen kuin

Vierailija
5/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Pörssiromahdus" tulee 2019-2020 vaihteessa. Alkaa vähän ennen joulua. Tämä on varma tieto ja perustuu vuodesta 2006 keräämääni dataan. Viimeksi käyrä näytti tältä huhtikuussa 2008.

Minä olen hyvin varovainen ostoissani kun jotenkin tuntuu että taas ollaan unohdettu syksyn epävarmuus ja kurssilaskut. Ostan lähinnä tylsiä osinko-366osakkeita joita ei heilahtelut hetkauta tyyliin ruokakauppsosakkeet ja operaattorit. Ei suuria voittoja muttei unettomia öitäkään.

Vierailija
6/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko siitä metsätilasta paljonkin tuloja? Velaton asunto ja puolen miljoonan salkku ei riitä oikein mihinkään.

Eipä tuosta omastani hirveästi vajaa 50ha tila, keskimääräinen varmaan olisi 10000€/vuosi. Toimii myös mökkinä ja virikkeenä. Ei ole pariin vuoteen tuottanut kuin menoja.

Puolen miljoonan salkusta pitäisi irrota 25000€ vuosi verojen jälkeen. Joten hyvin pärjään kun ei ole lasten menoja eikä velkojen maksuja.

Vierailija
7/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito on melko arvokas, kantsisi treenata :)

Vierailija
8/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olin varma viime joulusta....

ap

Vierailija
9/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei taida olla ihan paras palsta sijoitusneuvoille.

Yhden kuitenkin annan, vaikka et kysynyt. Sijoita rahaa perheeseen ja yhdessäoloon. Lapset ovat kovin lyhyen aikaa pieniä, se on kuin linnun siipien kahahdus kun huomaat etteivät enää haluakaan lähteä kanssasi kesälomalla reissuun, vaan omat kaverit ja kesätyöt ja muu vie huomion. 

Jos keskityt siihen miten paljon voit tienata ja sijoittaa, menetät ne kallisarvoiset vuodet lasten lapsuudesta/nuoruudesta joita jälkikäteen voisi muistella lämmöllä. 

Elämä oon nyt, eikä täältä kukaan saa mitään mukaansa. Jos odotat että elämä alkaa kun sulla on tarpeeksi rahaa, voi käydä niin että et ikinä ehdi nauttia työsi hedelmistä.

Pitkällä aikajänteellä parhaiten on vaurastunut sijoittamalla hyvin hajautettuihin indeksirahastoihin. Nyt vaan kurssit ovat kovin korkealla siihen, että kannattaisi aloittaa. 

Vierailija
10/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänhetkinen ikäkin vaikuttaa, eli paljonko on aikaa tavoitteeseen?

Vierailija
11/11 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito on melko arvokas, kantsisi treenata :)

"ja 2800€ pääomatuloa."

Niin, tuossahan noin sanot.