Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen joka uhkaili minua aikoinaan väkivallalla pyytää nyt että auttaisin, tai hän tekee itsemur han

Vierailija
03.04.2019 |

En tiedä mitä teen. Ajauduin parikymppisenä kotoa muutettuani porukkaan, jossa oli mukana huumeita, rikoksia ja ties mitä. Itse en koskaan tehnyt mitään vakavampaa huumekokeilua lukuunottamatta. Tämä ks. nainen alkoi keksiä päästään harhoja että olin hänelle satoja euroja velkaa. Otti näihin harhoihin mukaan kaveriporukkansa ja lopulta ovelleni tultiin jopa päivittäin ja autoni naarmutettiin. Uhkailtiin, että minulta katkotaan sormia tai poltetaan kuumalla raudalla jos en maksa näitä keksittyjä velkoja.

Muutin ja muutin myös osoitteeni ja puhelinnumeroni salaisiksi. Nyt n. 5 vuotta myöhemmin tämä nainen on jostain saanut numeroni tietoonsa. Soitti tuntemattomasta (odotin juuri lääkärin soittoa) ja itki että minun pitää auttaa häntä, hän on vailla asuntoa, rahaa, ja kaikki entiset tutut ja mies ovat jättäneet hänet. Olen kuulemma ainoa johon voi luottaa.

En tiedä oliko silloin aikoinaan tosiaan niin sekaisin ettei edes muistaisi näitä uhkailujansa. En halua että hän tappaa itsensä, mutta olin niin pelästynyt että löin luurin korvaan. En uskalla ainakaan paljastaa olinpaikkaani, enkä tavata häntä. Mitä voin tehdä?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sekaantuisi millään muotoa, jos tappaa itsensä niin tappakoon. Puhelinnumeron voi varmaan estää, ettei pääse soittamaan enää? Ja kannattaa vaihtaa se omakin.

Vierailija
2/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auta sitä antamalla köysi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstaat hänelle kriisipuhelimen ja sosiaalitoimen numerot ja estät sitten hänen numeronsa.

Vierailija
4/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että tuttusi tarvitsee rahaa niin kuin silloin viimeksikin, mutta tällä kertaa on eri tapa yrittää saada sitä. Miksi sinä muka olisit ainoa ihminen, jolta hän voi saada apua? Varmaan yrittänyt muiltakin.

Kyllä tuo varmaan jotain apua tarvitsisi, mutta ehkei kuitenkaan ole oikeasti tekemässä itsemurhaa.

Vierailija
5/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että hankit lähestymiskiellon jos vielä ottaa yhteyttä. Vaihda numero. Jos ottaa yhteyttä-hae lähestymiskieltoa.

Jos lähdet tuon naisen leikkiin mukaan, tulet huomaamaan että hän on ainoastaan kehittynyt psykopaatin toimissaan ja saat syyttää itseäsi siitä että lähdit mukaan.

Olet täysi idiootti jos nyt ryhdyt auttelemaan häntä/luotat millään lailla.

Tämä kaikki nyt kaikella rakkaudella varoituksena.

Sinua on varoitettu!

Vierailija
6/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö, että todennäköisesti nainen on a) tehnyt jotain, että jopa hänen renttujengillään on mennyt hermo, mikä varmaan vaatii jo aika paljon b) tuollaiset ihmiset jotka on päihdeloukussa on manipulaatiomestareita ja valitettavasti itse murh alla uhkailu on ihan top 1 näissä.

Ei ole sinun asiasi. Jospa tämä ex mies ja ystävät ovat ihan syystä hylänneet? Monestihan lähipiiriäkin ohjeistetaan, että ette anna mitään apua koska yleensä ihminen tekee parannuksen vasta pohjalla käytyään. Jos kyseessä on tällainen viimeinen interventio? Valitettavasti nämä tyypit vaan aina löytää jostain sen uuden mahdollistajan, esim 5v sitten porukassa olleen tyypin.

Olen itse ollut niin monenlaisten päihde/elämäntapaongelmaisten kanssa tekemisissä että ne tarpeeksi syvällä ongelmissaan olevien manipulointi/syyllistämiskeinot on ihan vertaansa vailla ja tää its ari on kyllä yleisin.

Et ole vastuussa. Ja todnäk nainen nyt tolkkuuntuu ja ehkä valitsee uuden elämänpolun.

Vierailija
7/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että hankit lähestymiskiellon jos vielä ottaa yhteyttä. Vaihda numero. Jos ottaa yhteyttä-hae lähestymiskieltoa.

Jos lähdet tuon naisen leikkiin mukaan, tulet huomaamaan että hän on ainoastaan kehittynyt psykopaatin toimissaan ja saat syyttää itseäsi siitä että lähdit mukaan.

Olet täysi idiootti jos nyt ryhdyt auttelemaan häntä/luotat millään lailla.

Tämä kaikki nyt kaikella rakkaudella varoituksena.

Sinua on varoitettu!

Just näin, estä numero, ei mitään yhteyttä ikinä.

Vierailija
8/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita poliisille nimineen ja numeroineen. Kyllä ne skoude käyvät ensi käteen kyselemässä vointia. Tuskin tarvitsee enää tämän jälkeen tekemisissä.

Vierailija
9/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysikö anteeksi sitä, että piinasi sua viisi vuotta sitten? Tuskimpa.

Vierailija
10/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Snara kaulaan. En sekaantuisi tollaseen todellakaan. Tyypillinen nisti, itkee turhaan.

Vierailija
11/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä viestinä 112 numero.

Vierailija
12/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdat numeroasi ja toivot että löytää uuden piinattavan. Tietää että sulla on hyvä sydän ja että sinua on helppo tämän takia käyttää hyväksi,suojele itseäsi.

Vierailija
13/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus poliisille...

Vierailija
14/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi tätä narkkia pelastaa. Hän voi raitistua jos oikeasti itse niin päättää. Muu on turhaa

Vierailija
15/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka oli epäluotettava ja vuosi numerosi?

Vierailija
16/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuossa nyt voi tehdä muuta kuin käskeä häntä menemään lääkärille. Suomen lain mukaan itsemurha kuuluu yksilönvapauden piiriin.

Vierailija
17/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole missään yhteydessä häneen.

Vierailija
18/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, sunko vastuulla olisi hänen elämä? Ei ei ei, auttamalla hän voi vaan olla kohtaamatta totuutta silmiin. Huumeista on luovuttava.

Auttajat usein vain pitkittää riippuvuutta. Hoitakoon itse hommansa ja menköön hoitoon

Vierailija
19/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähdet tuolle tielle, kodit pahaan koukkuun ja manipuloitavaksi. Estä numero, älä vastaa mitään, yhtään mitään.

Vierailija
20/20 |
03.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraisin tollaselle ja sanoisin että mene vttuun. Jos joku tappaa itsensä se ei ole sun vika.

Ja kaiken jälkeen mitä se on tehnyt varmasti kohta keksisi jotain uusia konnankoukkuja, ties onko toikaan tarina tosi? Näköjään näkee sut niin ”hyvänä” ihmisenä että voi jopa luottaa ja soitella ja kehtaa vielä pyydellä palveluksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi