Naapuri kysyi haluaako poikani mönkijä-ajelulle, tytöstä ei kysynyt mitään
Naapuri kaivoi mönkijänsä talven jälkeen esiin ja oli lähdössä kevään ensi lenkille. Kysäisi jo talvella alustavasti, että kiinnostaisiko poikaa (9v) tulla kyytiin kun kelit antavat myöten. Tytöstä (11v) ei maininnut sanallakaan vaikka tasan tarkkaan tietää hänen olemassaolostaan.
No, poika nyt innoissaan lähti ja sisko jäi pettyneenä ikkunasta katsomaan. Kai voisin kysyä pääseekö tyttökin, mutta tuolla asenteella varustettu ihminen varmaan kieltäytyy?
Pidetäänhän keskustelu asiallisena koska vanha hävisi.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tyttö osoittanut kiinnostustaan mönkijää kohtaan?
Kyllä minulle sanoi että hänkin haluaisi kyytiin.
Ap
11v on jo sen verran iso tyttö, että menee sitten kertomaan tämän naapurillekin. Älä opeta laspellesi tuota uhriutumisen roolia kuinka tytöt on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miesten sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa vaan miten ollaan toimiva subjekti, joka ottaa todellista vastuuta siitä miten itseään tulee kohdeltavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
11v on jo sen verran iso tyttö, että menee sitten kertomaan tämän naapurillekin. Älä opeta laspellesi tuota uhriutumisen roolia kuinka tytöt on nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa rajoittavassa vankilassa, jota miesten sorto, alistaminen ja epätasa-arvo aitaa vaan miten ollaan toimiva subjekti, joka ottaa todellista vastuuta siitä miten itseään tulee kohdeltavan.
Jes, tätä juuri hain. Likka voi kysyä itse päästä mukaan tai istua odottelemassa rinssiä valkoisella ratsulla joka ei edes kysy tahtooko tulla kyytiin vaan vie vain. Kumpikin on ihan hyväksyttyä nykyään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä sinusta tyttäresi oppi tästä tilanteesta? Itkemään äidin helmoissa? Kuinka on uhri, koska on tyttö? Mieti millaisen esimerkin sinä haluat lapsellesi antaa miten tälläisissä tilanteissa tulee toimia.
Niin sinulle sanoi, mutta ei ole mitenkään naapurille tätä ilmaisut? Meillä naapurin lapsi tulee aina juttelemaan, kun näkee miehen hääräilevän mönkkärin, veneen tai auton kanssa, mutta perheen kahta muuta lasta ei ole näkynyt. Joten heille ei ole kyytiä tarjottu vain tälle yhdelle, joka on selvästi osoittanut kiinnostuksensa.