Zalandon ympäristövastuu
Zalando lähettää nykyään joka rätin erillisessä paketissa ja kauheaan muovikerrokseen kerrytettynä. Himoshoppaajat tilaa hirveät määrät vaatteita instakuvia varten ja palauttelevat niitä edes takaisin. Miettikää mikä ympäristökuorma tulee seuraavista asioista:
- rahtaus Zalandolle hikipajoissa tehdyistä tuotteista
- pakkausmuovit, kääreet, paperit
- rahtilaivalla ja lentokoneilla kuljetus Suomeen
- Suomessa kuskaus eri lajittelupisteestä toiseen ja noutopisteelle
- sama kuskaus rumba toiseen suuntaan
Iso osa tuotteista menee palautuksessa roskiin, etenkin vissiin nämä halvemmat rätit. Nekin mitä jää Zalandolle pitää taas kääriä uusiksi pakettiin.
Jossain oli uutinen, että valtamerten rahtilaivat on yksi suurimpia saastuttajia. Miksei näitä yrityksiä laiteta vastuuseen? Kuluttajan on helppoa lopettaa tilaaminen, mutta aina on niitä vastuuttomia, jotka pitävät pakettirumbaa yllä. Palautus pitäisi ainakin saada maksulliseksi niin hillitsisi hommaa!
Kommentit (16)
Varmaan syöt lihaa? Niinpä. Ole siis hiljaa.
Sinulla on vapaus valita.
Osta kotimaassa valmistettuja kotimaista pellavasta valmistettuja vaatteita
Vierailija kirjoitti:
Ostan itse vain kirppareilta. Lähinnä ärsyttää, ettei tässä ympäristökeskustelussa aseteta ollenkaan yrityksiä vastuuseen. Puhutaan vain yksilön vastuusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan itse vain kirppareilta. Lähinnä ärsyttää, ettei tässä ympäristökeskustelussa aseteta ollenkaan yrityksiä vastuuseen. Puhutaan vain yksilön vastuusta.
Yksilö on se joka tekee päätöksen. Yritys vain myy sitä mitä ihmiset haluaa ostaa.
Kirpparien haisevat lumput hyiswiddu!
Ostan vaatteet aina matkoilta Euroopan metropoleissa.
Mä tilaan entistä enemmän jos joku nillittää
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi kiittää
Vierailija kirjoitti:
Aloitus koskikin varmaan normaaleilla aivoilla varustettuja ihmisiä. Ei sinua.
Luuletko että yrityksiä kiinnostaa?
Nyt viimein tulee toimitukset maksullisiksim. Todella hyvä
Siis Zalando tekee näin, muut ei? Ootko ihan pihalla? Kaikki postimyyntifirmat lähettelee tähän tyyliin, ihan kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Nyt viimein tulee toimitukset maksullisiksim. Todella hyvä
Lähde?
50/50. Eli myös ostajilla on vastuu. Zalandoa ei olisi jos teitä ostajia ei olisi.
Palautusrahoja eivät maksa. Jos toimitus alkaa maksaa en koske tikullakaan tähän puljuun enään.
Uli uli uli.