Kerääkö Opamox nestettä kehoon?
Sain reseptin siihen ahdistuneisuuden takia ja heti nousi paino 1.5 kg ilman mitään järkevää syytä. Pissaakin tulee tosi vähän. En mä tuota voi käyttää jos noin turvottaa:(
Kommentit (4)
Lihoin oxepamin takia 6 kg parissa kuukaudessa. Sitten sain ataraxin.
Lääkäri väitti ettei bentso lihota. Kyllä se vaan lisää ruokahalua. Kun ottaa huomioon, että on muutenkin huono tilanne, kun niitä kirjoitetaan.
Voit vaan skarpata, syö salaattia ym.
Ei pitäisi kerätä, mutta lääkkeillä on niin outoja ja yksilöllisiä sivuvaikutuksia, ettei se mahdotonta ole.
Sinulle voisi toimia paremmin toinen saman ryhmän lääke, vaikkapa Tenox tai Alprox.
Itselläni Opamox toimii hyvin ilman sivuvaikutuksia, Tenox taas ei. Juttele lääkärin kanssa, ja tsemppiä.
Ei kerää, ei nuo mitkään bentsot kerää. Eikä ole tavallista myöskään ruokahalun kasvu tai lihominen yleensä, mutta toki, aina on jotain yksilöitä joille vaikuttaa niinkin.
Itse olen siis syönyt noin 20 vuotta bentsoja päivittäin, vieläpä yhdessä toisen lääkkeen kanssa. Syy: geneettinen poikkeama joka johtaa lääkitsemättä nopeasti kuolemaan totaalisen unettomuuden kautta. Nykyään en syö kyllä Opamoxia vaan pidemmän puoliintumisajan Rivatriliä, joka antaa pidemmät unet. Mutta jos on ahdistuskohtaus-tyyppistä oireilua, niin siihen lyhyempivaikutteinen on parempi, niin ettei ole koko ajan lääkkeiden vaikutuksen alla.
Niin paljon kuin bentsoista pelotellaan niin minulla on olleet hyvin haitattomia lääkkeitä. Ei ole tarvittava annoskoko kasvanut, ei ole mitään sivuoireita, ei myöskään veriarvoissa mitään poikkeavaa.
Ap älä nyt ihmeessä ainakaan kovin äkkiä lääkettä hylkää, jos on vähän painonvaihtelua. Sehän ei edes välttämättä johdu lääkkeestä, vaan voi olla muuta luontaista nestevaihtelua. Ja toisaalta, jos onkin nestettä, niin 1,5 kg on lopulta ihan mitätön määrä, jos se painonnousu siihen jää, hintana toimivasta lääkkeestä. Eri asia nämä jotka esim. neurolepteistä tai mirtatsapiinista lihoo kymmeniä kiloja.
Ei kerää. Ei se kyllä mikään hyvä ahdistuslääkekään ainoana ole, sopii vain tarvittaessa otettavaksi.