Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljastunut hammaskaula, mitä tehtävissä?! Vihloo & on ruma :(

Vierailija
02.04.2019 |

Siis oikeesti me lennetään kuuhun ja siirretään elimiä ihmisistä toiseen, mutta onko tosiaan niin ettei paljastuneelle hammaskaulalle voi tehdä mitään? Vain yksi hammas kyseessä, eikä tietoa miksi siinä on ien vetäytynyt.

Hammaslääkärit ja -hygienistit vaan toteaa, että voi voi....

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä voidaan päällystää hammaslääkärissä, vihlomiseen ensiapu ruokaöljy.

Vierailija
2/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhalla sinne kylmää ilmaa. Se auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla hiukan ruman näköinenkin. Vihlonta (kylmän/kuuman arkuus) yleensä lakkaa iän myötä. Jos luu alkaa tulla lähes näkyviin,niin leikkaus, hammas veks ja silta tilalle.

Vierailija
4/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Colgate Pro Relief - hammastahna auttaa vihlontaan suht hyvin, paremmin kuin muut vihlontatahnat. Laita paljastuneeseen paikkaan alkuun sormella ja anna vaikuttaa, pidemmän päälle riittää hajauksessa käyttö. Löytyy isommista marketeista.

Vierailija
5/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se olla hiukan ruman näköinenkin. Vihlonta (kylmän/kuuman arkuus) yleensä lakkaa iän myötä. Jos luu alkaa tulla lähes näkyviin,niin leikkaus, hammas veks ja silta tilalle.

No on ruman näköinen, vaikkei onneksi ihan hypi silmille hymyillessä. On ollut tuollainen jo vuosia, eikä vihlonta ole helpottanut, murrr...

ap

Vierailija
6/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Colgate Pro Relief - hammastahna auttaa vihlontaan suht hyvin, paremmin kuin muut vihlontatahnat. Laita paljastuneeseen paikkaan alkuun sormella ja anna vaikuttaa, pidemmän päälle riittää hajauksessa käyttö. Löytyy isommista marketeista.

Kiitti! Pitääpä kokeilla. Tähän saakka on menty Oral B sensitivellä...

ap

Vierailija
7/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensodynella on sellasta tahnaa (ei siis norm. hammastahnaa), jota sivellään vihlovaan kohtaan eikä huuhdella. On auttanut mua.

Vierailija
8/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä voidaan päällystää hammaslääkärissä, vihlomiseen ensiapu ruokaöljy.

Ai voi päällystää? Kerro lisää jos tiedät!

ap

Vierailija
9/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sensodynella on sellasta tahnaa (ei siis norm. hammastahnaa), jota sivellään vihlovaan kohtaan eikä huuhdella. On auttanut mua.

Kävin tarkistamassa tuotteen nimen ja muistin väärin: kyseessä onkin ELMEX sensitive professional kynä vihlomisen lievitykseen.

Vierailija
10/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi korjata muovilla, mutta ien voi vetäytyä vielä lisää. Varaa parodontologille konsultaatio aika-

Vierailija
11/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tarkistamassa tuotteen nimen ja muistin väärin: kyseessä onkin ELMEX sensitive professional kynä vihlomisen lievitykseen.

Kiitos!! Pannaan tämä ostoslistalle!

ap

Vierailija
12/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen voi päällystää ihan tavallisella paikka-aineella, joko yhdistelmämuovia tai lasi-ionomeeriä.

Eipä juuri edes tarvitse porata, lähinnä vaan tehdään siihen puhdas kiinnityspinta. Puudutus kannattaa silti ottaa koska vihloo jo muutenkin ja aineita laitettaessa huuhdellaan ja puhalletaan ilmaa.

Hinnastosta voit katsoa yhdenpinnan täytteen hinnan+puudutus niin siinä ne kulut noin suunnilleen ovat hammasta kohden.

Vierailija
13/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi jos on tyhmä kysymys, mutta oletko yrittänyt olla harjamatta kyseistä hammasta? Minulla ien oli vetäytynyt koska olin harjannut sähköhammasharjalla liian kovaa. Pari viikkoa jätin kyseisen hampaan (ainakin sivuilta) harjaamatta ja käytin toki suuvettä, niin alkoi vihlonta hävitä.

Toivottavasti ratkaisu löytyy, tuo on todella ikävän tuntuinen vaiva!

Vierailija
14/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elmexillä on kaksikin eri hammastahnaa ja suuvettä kyseiseen ongelmaan. Miedompi versio tekee pinnan paljastuneen hammaskaulan päälle ja vahvempi versio sisältää jotain hiukkasia, jotka tukkivat paljastuneen hammaskaulan "huokoset", jotka aiheuttavat vihlonnan. Tuo vahvempi versio ainakin on tosi tehokasta. Samoin suuvesi. 

Vierailija
15/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi päällystää. Itselläni oli paljastuneet pahasti hammaskaulat kulmahampaista, ”vampyyrinhampaista”, ja niihin laitettiin eräänlaiset paikat. Molemmat paikat irtosivat n. 10 vuoden jälkeen saman viikon aikana, mutta koska esteettistä haittaa ei juuri ole, eikä kumpikaan vihlo, olen antanut olla ilman uutta pinnoitusta toistaiseksi. Uskoisin että tuo pinnoitus on kuitenkin estänyt tilanteen pahenemista.

Vierailija
16/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elmexillä on kaksikin eri hammastahnaa ja suuvettä kyseiseen ongelmaan. Miedompi versio tekee pinnan paljastuneen hammaskaulan päälle ja vahvempi versio sisältää jotain hiukkasia, jotka tukkivat paljastuneen hammaskaulan "huokoset", jotka aiheuttavat vihlonnan. Tuo vahvempi versio ainakin on tosi tehokasta. Samoin suuvesi. 

Elmexillä korjaantui vihlonta minulla. Muuta en enää osta. Vihreä Elmex.

Vierailija
17/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pienituloisena joudun käymään kunnallisella hammaslääkärillä. He tekevät vain pakolliset, halvimmat toimenpiteet. Yksityinen antoi arvion hampaideni remonttiin: 15 tuhatta €. Ei lähihoitajan palkalla korjata purukalustoa noilla hinnoilla. Pakko tyytyä halvimpaan. Asuntolaina on tärkeämpi.

Vierailija
18/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla paikattiin joskus 10v sitten. Hyvin pysynyt.

Vierailija
19/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa paikattiin, nätit tuli ja ei vihlo.

Vierailija
20/22 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parondiittikin voi muhia ientaskussa. Itselläni ottaa päähän, että vuosittain viimeiset 30 vuotta on muka putsattu hammaskiveä, niin yksityisellä kuin julkisella puolella . Vasta nyt olen vihdoinkin tavannut lääkärin, joka putsaa kunnolla hammaskiven ientaskuuista. Nuo muut (hammaslääkäreitä ja hammashoitajia) ovat putsanneen vain ientaskujen ulkopuolella olleen helposti näkyvän hammaskiven.

Viimeisten vuosikymmenien ajan ovat ikeneni vuotaneet hyvin helposti verta niin langatessa kuin harjatessa. Mutta nyt kun ientaskut on putsattu kunnolla, ei verta ole tullut vuoteen. Harmi vaan, että parondiitti ehti tuhota hammaskiinnikkeitä ja ientaskut syvenivät turhan syviksi.

Tk:sta löytyi tämä hommansa osaava lääkäri. Muille olen näköjään maksanut pelkästä valohoidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi