Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on hyvä mies lähes täydellinen, mutta mun rakkaus alkaa olla loppumaisillaan

Vierailija
02.04.2019 |

Yhteisiä vuosia on takana 12. Ei ole koskaan ollut väkivaltainen, ei pahemmin juo ja jos juo niin on hauskaa seuraa. Hoitaa kotia ja tekee ruokaa siinä missä minäkin. Mieletön huumorintaju ja saa mut nauramaan joka ikinen päivä. Ottaa huomioon ja on rakastava isä. Missä siis mättää? Miksi mun tunteet alkaa hiipua? En tunne mitään romanttista häntä kohtaan vaan rakastan häntä kuin maailman parasta ja läheisintä ystävää.
Olen sanonutkin sen hänelle ja antaa mulle tilaa. Olen ollut aiheetta ilkeä hänelle ja häpeänkin omaa käytöstäni.
Voiko näin vaan käydä? Haluaisin muuttaa yksikseni ja aloittaa elämän ihan vain itselleni. Olen tuntenut näin jo yli vuoden. Olen itsekin ymmällä.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa luettelossasi ei mainita että tekeekö ja sanooko sinulle romanttisia juttuja?  Siinä lukee vain juttuja joita ystävä tekisi.

Vierailija
2/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta mun mielestä on tavallaan aika sairasta, että näissä jutuissa usein mainitaan kuinka mies "ei ole väkivaltainen". Niinkuin se olisi ominaisuus, joka miehessä on kiva olla. Tyyliin mites se Marjun uusi mies - se on oikein hyvä, hauskaa seuraa ja samat harrastukset, välillä tosin vetää turpaan. Mirkun mies taas hoitaa lapset hyvin, eikä ole edes väkivaltainen!

Tarvitseeko tuollaisesta oikeasti mainita?

M35

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen keski-iän kriisi... Anna itsellesi aikaa, tunteet usein palaavat kyllä ajan kanssa. Pitkissä parisuhteissa on aaltoja, joskus on enemmän rakastunut puolisoon, joskus taas vähemmän. Itse en rikkoisi perhettä ja laittaisi lapsia elämään vuoroviikkoelämää kovin heppoisin perustein.

Vierailija
4/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa luettelossasi ei mainita että tekeekö ja sanooko sinulle romanttisia juttuja?  Siinä lukee vain juttuja joita ystävä tekisi.

Noh, ei hän kyl kovin romanttinen ole ja seksiäkin on alle 10krt vuodessa. Olen tyytynyt siihen kun olen jokatapauksessa saanut paljon hellyyttä, haleja ja suukkoja. Hän ei vaan osaa olla romanttinen ja jos yrittää niin menee pelleilyksi ja naureskeluksi.

Ap

Vierailija
5/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis, mutta mun mielestä on tavallaan aika sairasta, että näissä jutuissa usein mainitaan kuinka mies "ei ole väkivaltainen". Niinkuin se olisi ominaisuus, joka miehessä on kiva olla. Tyyliin mites se Marjun uusi mies - se on oikein hyvä, hauskaa seuraa ja samat harrastukset, välillä tosin vetää turpaan. Mirkun mies taas hoitaa lapset hyvin, eikä ole edes väkivaltainen!

M35

Niin se vaan toimii. Mies on pahassa pulassa jos hänellä ei ole muuta annettavaa kuin väkivallattomuus ja arjen sujuva pyörittäminen. Ei sillä naisen mielenkiintoa pidetä yllä.

Vierailija
6/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M35

Niin se vaan toimii. Mies on pahassa pulassa jos hänellä ei ole muuta annettavaa kuin väkivallattomuus ja arjen sujuva pyörittäminen. Ei sillä naisen mielenkiintoa pidetä yllä.

Niin, mutta miksi se väkivallattomuus pitää erikseen mainita? En mä kavereistanikaan erikseen hehkuta, kuinka he eivät vedä mua turpaan. Enkä ole nettikeskustelujen ulkopuolella koskaan törmännyt tuollaiseen, että jotain läheistä tai tuttavaa kehutaan siitä, että hän ei ole väkivaltainen.

Vierailija
7/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M35

No jos katsoo lähipiirin pariutumisyrityksiä niin ei väkivallattomuus ole mikään automaatio. Osalle jopa riittää se, että kumppani lyö vain kännissä satunnaisesti

Vierailija
8/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama tilanne! Yhteisiä vuosiakin sama määrä! Meillä ei yhteistä lapsia,mun kaksi lasta,jotka ottanut alusta alkaen "omikseen". Kohta jäädään kaksin,kun lentävät pesästä.

Nyt mulla on viimeisen kolme kuukautta ollut tosi tiukkaa ja stressaavaa muista asioista johtuen, ja tämä mies on rakastanut,ollut tukena kuin kallio,ottanut kodin ja ruoat hoitaakseen,vaikka mä olen ollut vaikea ja kiukkuinen stressin takia.

Taidan jo ajatella,ettei tätä miestä kannata jättää.. mitähän ne vaihtoehdot olisi?! Se huuma ja romantiikka kai voi palata,kun löytyy aikaa panostaa yhteiseen elämään. Mutta tuota luonnetta ja tyyppiä jäisi kova ikävä..

Mutta ymmärrän tosi hyvin sun tunteesi!

Ehkä panostaminen OMAAN JA YHTEISEEN aikaan olisi tärkeää. Ja ehkä tehdä yhdessä jotain uutta, jossa näkee toistakin vähän uudessa valossa..

Tsemppiä teille joka tapauksessa!

Vierailija
9/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, ei hän kyl kovin romanttinen ole ja seksiäkin on alle 10krt vuodessa. Olen tyytynyt siihen kun olen jokatapauksessa saanut paljon hellyyttä, haleja ja suukkoja. Hän ei vaan osaa olla romanttinen ja jos yrittää niin menee pelleilyksi ja naureskeluksi.

Ap

mä en kyllä kestäisi suhteessa jossa seksiä alle 10 kertaa vuodessa.

N44

Vierailija
10/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä muutut, miehesi muuttuu, mutta te ette ilmeisesti muuta yhteistä elämäänne siinä samalla. Toimitte niin  kuin aina on hyväksi koettu ja sitten iskee se onttouden tunne kuulunko tähän kuvioon enää mukaan.  Sisältä nousee tarpeita, uusia ajatuksia tai ideoita ja niellään ne vain takaisin.

Sinä haet nyt itseäsi, haluat kokeilla uutta, joten mieti mitä se sitten onkaan. Käy avautumassa jossakin muualla, hyvälle ystävälle tai terapeutille tmv. Löydä tarpeesi ja mikä tuntuisi hyvältä. Kun saat ajatuksiisi selkeyttä osaat ne puhua myös miehellesi selvemmin. 

Vierailija
11/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Parisuhde on kahden kauppa. Mitä itse teet romantiikan ja seksin ylläpitämiseksi? Miehet syttyvät kyllä usein jos vaan jaksaa itsekin tehdä jotain liekin ylläpitämiseksi: ulkoinen habitus kunnossa (miehen makuun), leikittelyä ja provosointia, seksileluja tai muuta uutta kivaa sängyssä. Jos arki tekee elämästä harmaata, niin kyllä itse ensin miettisin niiden värien etsimistä elämään muulla tavoin, kuin parisuhteen romuttamisesta. Miehestä voi ilmetä ihan uusia puolia kun vähän sytyttelee ;). 

N44, 20 vuotta avioliittoa takana

Vierailija
12/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No miten sulla sit aiemmin fiilikset pysyi yllä? Jos kerran vuoden ajan vasta oot ollut tyytymätön suhteeseen.

Vierailija
13/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Parisuhde on kahden kauppa. Mitä itse teet romantiikan ja seksin ylläpitämiseksi? Miehet syttyvät kyllä usein jos vaan jaksaa itsekin tehdä jotain liekin ylläpitämiseksi: ulkoinen habitus kunnossa (miehen makuun), leikittelyä ja provosointia, seksileluja tai muuta uutta kivaa sängyssä. Jos arki tekee elämästä harmaata, niin kyllä itse ensin miettisin niiden värien etsimistä elämään muulla tavoin, kuin parisuhteen romuttamisesta. Miehestä voi ilmetä ihan uusia puolia kun vähän sytyttelee ;). 

N44, 20 vuotta avioliittoa takana

Mä luulen et tossa on kyse matalalibidoisesta miehestä. Sellaisen kanssa saa yrittää syytellä mut tulos on 0.136

Vierailija
14/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M35

Kyllä tarvitsee, tiedät kyllä sen.

Vierailija
15/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan normaalia pitkässä parisuhteessa ja elämässä. Te molemmat muututte ja parisuhteen pitäisi muuttua siinä mukana. Ei pidä odottaa, että toinen tekisi jotain mikä sen kipinän sytyttäisi. Mieti itse mitä voit asialle tehdä ja ryhdy toimeen. Kummasti se toinen yleensä vastaa hyvään hyvällä.

Keskustelkaa yhdessä tunteistanne ja parisuhteenne vahvuuksista ja haasteista. Jo se voi tuoda yhteyden tunnetta. Varsinkin jos pystytte löytämään jotain mitä yhdessä voitte kokeilla asian parantamiseksi.

Liian moni eroaa vastaavassa tilanteessa vaikka voi olla vain omassa keski-iän kriisissä tai itsensä etsimisessä. Itsellä on onneksi tuttavapiirissä loistava esimerkki siitä miten tuolta voi nousta. Yksi viisikymppinen tuttavapari oli jo eron partaalla, kunnes päättivät keskittyä parisuhteeseensa tosissaan. Nyt pari vuotta myöhemmin ovat lähes ällöttävän rakastuneita. Ei se tietysti kaikilta onnistu, mutta minusta kannattaa yrittää.

Vierailija
16/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä rakkaus mielestäsi tarkoittaa? Pelkkää seksuaalista himoa?

Vierailija
17/17 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen oli suhteenne alku? Menittekö yhteen rakkaudesta vai kaveripohjalta?

Alkuhuuma tavallisimmin kestää 1-2 vuotta. Sitten kaikki muuttuu arkisemmaksi. Toisen huomioiminen vähenee ja romanttinen lataus hiipuu.

On hirveä harhaluulo, että uuden kanssa menisi sen paremmin kuin ehkä vuoden, kaksi. Huonommin kyllä helpostikin jos jättää hyvän puolison.

Joillakin onnellisilla rakkaus kestää myötä- ja vastoinkäymisissä.

Rakkaus on kuin kukka jota kannattaa hoitaa ja vaalia hellästi.🌷

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi