Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen sävy on sanassa "kaunotar"? Jos siis mies sanoo naiselle näin.

Vierailija
02.04.2019 |

Onko enemmän klassista kauneutta kuin seksikkyyttä? Jotain tietynlaista kauneutta?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhahtava sävy. Ei niinkään kohteessa, vaan sanojassa.

Vierailija
2/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

imelä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun korvaani enemmän klassista kauneutta. Kaunis on "minun silmissäni kaunis". Kaunotar on "yleisen käsityksen mukaan erittäin kaunis". 

Ts. jos joku kutsuisi minua (tai olisi edes parhaina päivinä kutsunut) kaunottareksi, se tuntuisi liioittelulta tai mielistelyltä. Kaunis on enemmän mielipide.

Vierailija
4/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se olisi liioittelevaa tai imelää? Jos joku on todella kaunis, niin miksi sitä ei saisi sanoa!

Vierailija
5/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan imelä. Ei sillä viitata varsinaisesti ulkonäköön ollenkaan.

Vierailija
6/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen vastine olisi komistus. 

Vierailija
7/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu mies sanoi minulle joskus että olen aikamoinen kaunotar. Ajattelin sen vain tarkoittavan, että olin hänen mielestään kaunis.

Vierailija
8/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se olisi liioittelevaa tai imelää? Jos joku on todella kaunis, niin miksi sitä ei saisi sanoa!

Senkun sanoo vaan, jos tahtoo kuulostaa imelältä. 

Vierailija
9/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ja kaunotar on eri sanoja. Kaunotar-sanaan liittyy ylemmyyttä ja naisen alistamista "kaunottareksi", nukeksi typerä hymy huulilla.

Paljon mieluummin olen (miestenkin mielestä) mukava, hauska, fiksu, ystävällinen, kiva, hyvä, hulvaton, nätti, huippu ym.

Vierailija
10/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaunis ja kaunotar on eri sanoja. Kaunotar-sanaan liittyy ylemmyyttä ja naisen alistamista "kaunottareksi", nukeksi typerä hymy huulilla.

Paljon mieluummin olen (miestenkin mielestä) mukava, hauska, fiksu, ystävällinen, kiva, hyvä, hulvaton, nätti, huippu ym.

Samaa mieltä: alentuvaa käytöstä. Itse en kommentoi mitään siihen, kun mies sanoo näin. Toinen miesten suosima sana, jolla ei ole mitään merkitystä on "kiinnostava." Se on sellainen joka-paikan sana, millä ei tarkoiteta yhtään mitään. " Olet kiinnostava. Kaunotar." Ei mukavaa kuultavaa.

Vierailija
11/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä on sen verran eroa, että kaunotar kuulostaa siltä, kuin se olisi ns. yleinen mielipide ihmisestä. Että joku nainen on yleisesti tunnustettu kaunottareksi. Ja mistä kukaan satunnainen tietäisi jostain tuntemattomasta naisesta tai tutustakaan, joka ei ole vaikka missi tai joku muu julkisuuden henkilö, että tämä on yleisesti tunnustettu kaunotar. Niinpä sellaisen sanoja sortuu mielistelyyn ja imelyyteen. Sanomalla naista kauniiksi kertoo oman mielipiteensä. :) 

Vierailija
12/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan omaa kielteistä tulkintaasi. Kaunottareksi sanominen tarkoittaa vain ja ainostaan sitä, että mies ihailee naisen kauneutta. Ja usko tai älä, mutta kauneushan ei sulje pois muita hyviä ominaisuuksia kuten fiksuutta.

Vierailija
13/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtälailla ap tahtoo nyt tulkita omalla tavallaan sanaa kaunotar, muttei nyt sitten tykkää kun muut vastaavat esitettyyn kysymykseen sanan sävystä. 

Vierailija
14/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sävy nyt voi olla vaikka sarkastinenkin, jolloin kohteen kauneus on kyseenalainen.

Mutta mikä ongelma tuo nyt on, ota kehu vastaan kun niitä harvoin saat.

Vierailija
15/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on ihan omaa kielteistä tulkintaasi. Kaunottareksi sanominen tarkoittaa vain ja ainostaan sitä, että mies ihailee naisen kauneutta. Ja usko tai älä, mutta kauneushan ei sulje pois muita hyviä ominaisuuksia kuten fiksuutta.

Näin on!

Vierailija
16/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satumainen tunnelma, kuin kaunotar ja hirviöstä.

Vierailija
17/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma kun ei vilpitön kehu kelpaa. Heti ollaan haukkumassa imeläksi, jos toinen ei osaa valita oikean SÄVYISTÄ sanaa oikeaan hetkeen.

Voi meitä parhaamme yrittäviä miesparkoja.

Vierailija
18/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunotar on subjekti, kaunis adjektiivi. Kaunotar on henkilö, joka yleisesti tunnustetaan kauniiksi, eli monien silmään kaunis.

Vierailija
19/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli tasta Uuno Turhapuro mieleen. Tosin se taisi kayttaa sanaa "kaunokainen" :D 

Vierailija
20/35 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kauniita ja sitten vielä vähän kauniinpia, suorastaan upeita kaunottaria. Kaunotar on kauniiden naisten kermaa. Eli yksi kymmenestä miljoonasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi