Kävin korvalääkärillä kun kurkussa tuntuu
tyhjää nielessä niinkuin olisi jotain juuttunut kiinni nieluun. Äänihuulet olivat punaiset ja siellä oli vaalea kaistele, joka kuulemma johtuu refluksitaudista. Sain kuurin happosalpaajaa ja soittoajan muutaman viikon päähän. Onko tämä miten yleistä?
Kommentit (21)
Ot, sait helposti lääkärin kurkistamaan kurkun "sisälle"? Itse sain lähetteen korvalääkärille, mutta ei halunnut katsoa äänihuuliin asti koska en ole äänityöläinen. Kiitos tyhjästä.
Jos tuntuu pala kurkussa, kävisin tarkistuttamassa ultrassa struuman. Minulla se oli struumasta ainoa oire.
Miksi kävit korvalääkärillä? Varmaan kurkkulääkäri ois osannut tutkia paremmin kurkkua.
Nyt sitten jos ei parane, niin ilmeisesti gastroskopia edessä. Miten se voi parantua kun tuota ylösvirtausta kuitenkin on? Ap
Voisin tulla sun viereen ja pieraista oikein kunnolla, varren kanssa. Siinä sitten mietittäs mikä on oikein ja mikä väärin.
M53
Onko ylipäätään korvalääkäri oikea ihminen tuohon refluksiin?
Mulla palan tunne kurkussa johtuu kipeistä hartioista. Mulla oli murhe/stressi ja kurkussa rupesi tuntumaan, kuin siellä olisi jotain mitä pitäisi niellä pois. Ilmeisesti lihakset meni täysin jumiin.
"Korvalääkärit" ovat korva-nenä-ja kurkkutautien erikoislääkäreitä, eli juuri oikea osoite näille vaivoille.
Mulla oli koko kurkunpää punainen ja lääkäri piti sitä todennäköisesti refluksitautina. Eli vatsan sisältöä on päässyt ruokatorven virtaamaan takaisin päin. Ssin ohjeeksi syödä närästyslääkkeitä.
Minä taas kävin kurkkulääkärillä mutta tosiasiassa vika oli tomaatissa.
Joten sain sitten uuden ajan ulkotautilääkäriltä Ampiaiselta.
Mistä sitä tietää onko kurkunpää punainen refluksin vuoksi ellei se oireile?
On.