Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nirsoileva taapero

Vierailija
02.04.2019 |

Miksi ärsyttää suunnattomasti kun taapero ei syö?
Ennen meni purkkiruuat syöttämällä, mutta nyt ei mene nekään, ei syöttämällä eikä syö itsekään.
itse syö jotain leipää ja esim kalapuikkoja, kanaa sekä vähän kurkkua. Keitetyt porkkanat menee mutta en kai voi niitä joka päivä kokoaikaa syöttää. Perunaa ei mene, ei edes muusina. Hedelmistä syö banaanua ja omenaa. Juustoa ja leikkelettä söisi, mutta ei niillä voi elää koska ne on niin suolasia.
Maitoa on lähtenyt litkimään niin että jos antaa maidon heti ruualla juo vaan sitä eikä syö muuta.
Ottaa aivoon niin älyttömästi kun laittaa lautaselle ruokaa ja kaikki jää syömättä ja eniten ärsyttää se että ei kuitenkaan syö itse usemmiten. Eli ona ruoka-aika menee siihen että yrittää syöttää ruokahalutonta.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla ärtymättä, koska lapsen suhde syömiseen voi vääristyä, jos se on liian kytköksissä sinun mielialaasi. Mikään negatiivinen tunnelma ei ainakaan ole hyväksi lapsen ruokahalulle.

Jokaisella lapsella on tietääkseni kausia, kun ruoka ei niin maistu mutta tärkeintä on, että pituuskasvua tapahtuu vaikka paino pysyisi samana monta kuukautta.

Vierailija
2/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaiset proteiinit on tärkeimpiä, perunaa ei tarvitse mihinkään muuhun kuin energiaan. Ja sen energian voi saada monesta muustakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa tämä kotona kökkiminen ei kiinnosta enää ollenkaan. Lapsi katsoo videoita suurimman osan päivää, en jaksa lähteä ulos. Lapsi herää joka yö ja tulee viereen, lisäksi nukahtaminen illalla on ihan paskaa, minun täytyy istua vieressä ja välillä pitää kädestä. tähän menee 1/2-1h ja isä ei kelpaa.Nyt ollaan kaksi iltaa yritetty että olen 15 minuuttia huoneessa ha sitten lähden pois, ekana yönä huusi äiti, äiti, äitiä 10 minuuttia ennenkuin nukahti ensimmäisen kerran itsekseen sänkyyn. sitten menikin seuraavana iltana huonommin kun melkein tunnin huusi äitiä tullen vähän väliä huoneesta jolloin palautin takaisin huoneeseen.

Lopulta suutuin ja huusin että nyt nukutaan ja palautin sänkyyn ja sitten viimein nukahti.

Kertokaa että tämä paska helpottuu kun lapsi kasvaa. Sillä sitä tämä on ollut täyttä paskaa, ei nukkunut pienempänäkään mitään pitkiä päiväunia vaan yhdessä välissä oli 3kertaa 30 min unet. Nyt noin 45 minuuttia.

Vierailija
4/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla syömättä, ei lapsi kuole nälkään, jos ruokaa on tarjolla. Syö sitten kun on nälkä. Meillä poika söi alle kouluikäisenä perunaa ja ruisleipää. Neuvolan lääkäri sanoi, että kyllä niillä pärjää. Nyt on ikää 20v., pituus190 cm ja paino 90 kg, joten ei se ihan rimpulaksi jäänyt.

Vierailija
5/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi alkaa näyttää sitä omaa tahtoaa ja se jos mikä ärsyttää vanhempaa. Jos lapsi ei syö, älä tee siitä numeroa, lapsi syö silloin, kun hänellä on nälkä.

Ja on täysin normaalia, että tuossa iässä ruokahalu pienee.

Vierailija
6/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa tämä kotona kökkiminen ei kiinnosta enää ollenkaan. Lapsi katsoo videoita suurimman osan päivää, en jaksa lähteä ulos. Lapsi herää joka yö ja tulee viereen, lisäksi nukahtaminen illalla on ihan paskaa, minun täytyy istua vieressä ja välillä pitää kädestä. tähän menee 1/2-1h ja isä ei kelpaa.Nyt ollaan kaksi iltaa yritetty että olen 15 minuuttia huoneessa ha sitten lähden pois, ekana yönä huusi äiti, äiti, äitiä 10 minuuttia ennenkuin nukahti ensimmäisen kerran itsekseen sänkyyn. sitten menikin seuraavana iltana huonommin kun melkein tunnin huusi äitiä tullen vähän väliä huoneesta jolloin palautin takaisin huoneeseen.

Lopulta suutuin ja huusin että nyt nukutaan ja palautin sänkyyn ja sitten viimein nukahti.

Kertokaa että tämä paska helpottuu kun lapsi kasvaa. Sillä sitä tämä on ollut täyttä paskaa, ei nukkunut pienempänäkään mitään pitkiä päiväunia vaan yhdessä välissä oli 3kertaa 30 min unet. Nyt noin 45 minuuttia.

Missä isä? 

Vierailija
7/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelma ei olekaan taapero vaan sinä itse?

Vierailija
8/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erilaiset proteiinit on tärkeimpiä, perunaa ei tarvitse mihinkään muuhun kuin energiaan. Ja sen energian voi saada monesta muustakin.

Eivät pienen lapsen kohdalla ole.

Vierailija
9/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestä elämään yllättävää vaihtelua. Tee eväät (terveelliset) ja lähdette ulos retkelle katsomaan mitä lumen alta lähimetsässä paljastuu.

Kun on löydetty kiva paikka, pidätte tauon ja syötte.

Retkeillä voisi myös jonkun kaverin kanssa (naapurin äiti lapsineen tai vaikka joku tuttu aikuinen). Tärkeä pointti on, että poiketaan rutiinista.

Ruokajuomaksi hanavettä.

Maitoa voit tarjota välipalalla.

Vierailija
10/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli juuri kausi, jolloin ei syönyt oikein mitään. Maitoa olisi juonut koko ajan. 

Jätin maidon pois ruoalta, sai juoda vettä ruoan kanssa ja maitoa sitten jälkikäteen. Mutta vähemmän maitoa ylipäänsä.

Kokeilin eri ruokia. Parhaiten innostui ruoista kun laiton niitä ensin omalle lautaselleni ja siitä annoin maistaa jos tuli pyytämään. 

Meillä myös juusto olisi mennyt. Huomasin sitten, että raejuustokin uppoaa. Sen seassa meni muutakin. Jos porkkana menee, sekoita siihen jotain muuta. Ensin vähän, ettei huomaa ja sitten enemmän. 

Pari päivää oli niin vähällä ravinnolla, että hirvitti. Mutten alkanut tuputtaa, ettei tule kammo koko asiaa kohtaan. Pikku hiljaa sitten alkoi nälkä kurnia niin, että söi. Tosin eka lusikallinen piti antaa puoliväkisin, sitten söi itse, kun kynnys ylitetty.

Ulkoilu, tai ylipäänsä jossain käyminen lisää sekä unen että nälän määrää radikaalisti. Ei meilläkään nukuttu, jos koko päivä kökitty himassa. 

Vierailija
11/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai lähes jokainen nukkuisi huonosti, jos ei ulkoilisi ja katsoisi kaiket päivät videoita. Ei mitään ydinfysiikkaa.

Vierailija
12/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järjestä elämään yllättävää vaihtelua. Tee eväät (terveelliset) ja lähdette ulos retkelle katsomaan mitä lumen alta lähimetsässä paljastuu.

Kun on löydetty kiva paikka, pidätte tauon ja syötte.

Retkeillä voisi myös jonkun kaverin kanssa (naapurin äiti lapsineen tai vaikka joku tuttu aikuinen). Tärkeä pointti on, että poiketaan rutiinista.

Ruokajuomaksi hanavettä.

Maitoa voit tarjota välipalalla.

Ei ole ketään naapuria kun niiden lapset on ko päiväkodissa, asukaspuistossa ei ole ketään ja minä haluaisin vain nukkua ja ahdistaa. Päiväkotipaikka haettu, mutta eivät vielä kerro kuukauteen minne pääsee.

Ulkoilu ei kiinnosta kun lapsi joko jumahtaa paikoilleen joten kävelystä ei tule mitään. Tai sitten kävelee väärään suuntaan esim. jos pitäisi mennä kauppaan.

Taloyhtiön leikkipaikalla ei ole ketään. ja jos ehkä onkin niin niillä on eri aikataulut. Ovat syömässä kun me ollaan pihalla ja toistepäin.

Vierailija
13/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä isä? 

Isä on töissä, lähtee kello 8 ja tulee aikaisintaan aina vasta 18, useasti vasta kello puoli seitsemän.

Eli täysin yksin viikot suurin osa päivästä. Sitten syödään ja mies leikkii ja hoitaa iltapesut, nukutus on sitten minun pakkopullaa, ei nukahda kuin vasta 21.45-22.00.

Älkää hankkiko tai saa lapsia.

Vierailija
14/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelma ei olekaan taapero vaan sinä itse?

Niin varmaan onkin, olen ehkä masentunut mutta mistä sitä apua saidi jos ei jaksa hakea apua tai kehtaa myöntää että ei jaksa? Minne minä tämän naperon saisin muka tungettua siksi ajaksi kun käyn terveyskeskuksessa tai terapiassa? ei ole ketään joka auttaa.

Minulla ei ole mitään omaa aikaa eikä mitään harrastuksia, eikä edes ystäviä joiden kanssa lähteä mihinkään.

Ladta ei voi jättää yökylään minnekään koska huutaa vain äitiä, kun isäkään ei kelpaa nukutukseen.

Vierailija
15/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä masennun viikossa taaperoelämään, jos ei päästä mihinkään. Siis jos lapsi vaikka kipeä. Vaikka millään ei välillä jaksaisi lähteä, se kannattaa. Sen jälkeen nukkuu sekä päiväunet, että yöunet paremmin.

Lapselle riittää vähäisempikin virike, ei tarvitse olla täydessä leikkipuistossa 3 h putkeen. Käykää jossain, missä itse tykkäät käydä. Ensin hetki leikkikentällä, että saa vähän purkaa energiaa, sitten kahvilaan, kauppaan tms. Kotiin tultua tarjotaan ruokaa ja vettä, sitten maito ja nukkumaan. 

Jos on vähäuninen lapsi, on turha alkaa illalla laittamaan liian aikaisin nukkumaan. Odota väsymyksen merkkejä. Meillä lapsi käy nukkumaan vasta klo 22. Ihan sama, kun ei ole aamulla kiire minnekään. Kun klo lähestyy nukkumaanmenoaikaa, himmennetään valoja, tulee iltasatu, vähän lämmintä maitoa ja nukkumaan. Sammuu väsymykseensä nopeasti.

Vierailija
16/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin varmaan onkin, olen ehkä masentunut mutta mistä sitä apua saidi jos ei jaksa hakea apua tai kehtaa myöntää että ei jaksa? Minne minä tämän naperon saisin muka tungettua siksi ajaksi kun käyn terveyskeskuksessa tai terapiassa? ei ole ketään joka auttaa.

Minulla ei ole mitään omaa aikaa eikä mitään harrastuksia, eikä edes ystäviä joiden kanssa lähteä mihinkään.

Ladta ei voi jättää yökylään minnekään koska huutaa vain äitiä, kun isäkään ei kelpaa nukutukseen.

Kyllä terveyskeskukseen ja vaikkapa neuvolapsykologin luokse voi ottaa lapsen mukaan. Eikö lapsen isä voi olla hetken pois töistä jos käyt lääkärissä? 

Isän täytyisi nyt ottaa vastuuta ja totuttaa lapsi siihen, että isäkin voi nukuttaa. 

Eikö läheltä löytyisi mitään perhekerhoa tms. Itse olen löytänyt niistä vertaistukea, vaikka ajatus alkuun tympikin. Niin tympi niitä muitakin, mutta nykyään on ihan kiva nähdä ja juoda kahvia yhdessä. 

Vierailija
17/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyydä kunnan tai kaupungin perhetyöntekijää avuksi

Vierailija
18/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään söisi jos haukuttaisiin taaperoksi.

Vierailija
19/19 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi, kun päivissä ja viikoissa oli jotain rutiinia ja aikataulua. Kävimme muskarissa ja perhekahviloissa ja tapasin ystäviä lounaalla. Parhaiten viikot pyöri, jos joka päivälle oli jotain kalenterissa. 

Lisäksi aikataulutin kotityöt (maanantaina pyykkiä, tiistaina kauppaan jne), sekin helpotti. 

Kohta helpottaa, kun ulkona on mukavampaa olla. Ja kun lapset kasvaa isommiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi