Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksen uskaltanut aiemmin kokeilla yliopisto-opiskelua :(

Vierailija
02.04.2019 |

Pelkäsin, etten pärjää. Mulla ei ole kovin hyvä kielitaito, englanti 7 ja kirjoitin vain b:n. Saksa 8/c ja ruotsi kuten enkku. Nuokin numerot varmaan annettiin vähän yläkanttiin, sillä olin vain matikassa kohtalaisen hyvä lukiossa, kirjoitusten arvosanat on todellista taitoa vastaavia. Maalaislukiossa kiltit tunnolliset tytöt saa ahkeruuslisää. Yritin kyllä kirjoitusten jälkeen, mutta en päässyt.

Aloitin nyt avoimessa yliopistossa muutamia kursseja ja mikään ei ole vielä ollut erityisen vaikeaa. Olen myös saanut luettua englanninkielistä materiaalia sanakirjan ja välillä googlekääntäjää apuna käyttäen, eli kuitenkin kun ymmärtää jonkin verran, niin kääntäjästä on apua.

Minulla on ammatti ja ihan ok työpaikka, mutta jotain puuttuu: haastetta. Pieni firma, missä ei työt kummene tuosta koskaan miksikään ja isompiin en ole päässyt. Se hyöty töistä on, että pystyn maksamaan näitä avoimen opintoja.

Katsoin just tuoreimmat arvosanat ja täydet pisteet esseestä - taas. Numerot on koko ajan olleet 3-5, niin että Keskiarvo tähän mennessä on 4,2. Eniten pelkäsin esseiden kirjoittamista, sillä olin todella surkea ainekirjoittaja lukiossa. Mitä vielä, nämä ovat olleet kaikista helpoimpia. Monivalintakokeet on olleet vaikeimpia, mutta ei niistäkään nyt huonoja arvosanoja ole tullut.

Kirjoitin tämän siksi, että jos on joku haave, jonka toteuttamiseen ei ole muuta estettä kuin oma empiminen, toteuttakaa se. Tämän opiskelun kokeilmeinen maksoi nyt jonkin verran, mutta en kadu. Aloitin varovasti yhdellä kurssilla ja lisäsin vähitellen huomatessani, että minähän osaan. Nämä kurssit eivät ole erikseen avoimelle tehtyjä, vaan tutkinto-opiskelijat tekevät ihan samoja kursseja.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopisto ei ole sen ihmeellisempi koulu ainakaan niillä kursseilla missä riittää muistaminen ja niitähän on suurin osa. Toki tietomäärä on yleensä hieman suurempi ja varmasti jossain orgaanisen kemian syventävissä opinnoissa vaatimustaso on jo aivan toista luokkaa kuin amiskorkeassa.

Vierailija
2/3 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopisto ei ole sen ihmeellisempi koulu ainakaan niillä kursseilla missä riittää muistaminen ja niitähän on suurin osa. Toki tietomäärä on yleensä hieman suurempi ja varmasti jossain orgaanisen kemian syventävissä opinnoissa vaatimustaso on jo aivan toista luokkaa kuin amiskorkeassa.

Olen ottanut ohjelmoinnin, matikan, tietotekniikan ja kaupallisen puolen kursseja sikin sokin. Ei noissa kamalasti ole muistaa tarvinnut, vasta yksi tentti ollut, missä ei saa olla materiaalia mukana. Siitä ei ole vielä arvosanaa, mutta eiköhän se mennyt ok.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
02.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoon vaan. Kunhan sisälle pääsee niin opiskeluissa kyllä pärjää. Valitse mielenkiintoinen aine niin jaksat opiskella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi