Mies on aivan ihana, mutta jostain syystä ahdistaa
Tapasin puolisen vuotta sitten miehen, jonka kanssa "klikkasi" heti. Mies on hyvin samanlainen kanssani: samantapaiset (rauhalliset) luonteet, harrastukset, huumori, yleisesti mielenkiinnon kohteet, yms, ja on muutenkin ihana ja huomioonottava. Eli melkein täydellinen mies kaikin puolin. Mutta nyt tämä on yhtäkkiä alkanut ahdistamaan, enkä tiedä miksi. Onko kellään ollut samantapaisia tunteita ja miten pääsitte niistä eroon? Haluaisin kumminkin jatkaa tätä suhdetta, koska tästä huolimatta ollaan kuin paita ja peppu.
Kommentit (9)
Sillä on toinen nainen. Ehkä jopa kolmaskin. Netin kauttta voi ylläpitää vaikka kummeniä suhteita. Ja jokaiselle oma prepaid numba. Se kkusettaa sua. Ja aavistat sen.
Olisiko niin että kuitenkin sitoutuminen pelottaa sinua? Kannattaa selvittää itsesi kanssa mistä tuo ahdistus johtuu, ennen kuin tekee päätöksiä suhteen jatkamisesta. Hyvä parisuhde ja mies eivät nimittäin ole itsestäänselvyyksiä.
Kenties pelkäät sitoutumista, vakiintumista ja uutta elämänvaihetta. Muutokset ahdistavat, mikä on melko tavallista.
Mulle on joka suhteen alussa tullut tuonkaltainen pelko/ahdistus. Ihan ensin oon onneni kukkuloilla kun oon löytänyt ihanan ihmisen, jonka kanssa tunteet tuntuvat jopa menevän kumpaankin suuntaan. Sit salamana iskee kamala ahdistus ja tekis mieli paeta.
Menee se aina ohi kunhan vaan puskee sen läpi ja pähkäilee.
Varmaan se on jokin suojautumisreaktio. Ennenkun alkaa liian vakavaksi niin alkaa itse työntämään toista pois ettei jossain vaiheessa sattuisi. Ja kai sitä kelaa myös sitä, mitä muuta mahdollisesti menee ohi jos nyt vakiintuu.
Ootko miettinyt mitä sä pelkäät lopulta?
Ehkä se on hieman tuota sitoutumispelkoa ja uusi elämäntilanne. Mikään aiempi tapailu ei ole mennyt mihinkään vakavaan niin tämä on uutta.
AP
Luota naisenvaistoosi ja jätä se! Varmasti harrastaa jotain filunkipeliä.
.