Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi työ, jos jätän menemättä

Vierailija
01.04.2019 |

Mulla alkaisi ylihuomenna uusi työ. Meillä tuli työnantajan kanssa isoja erimielisyyksiä eli lupaili paikkaa hakiessa asioita ja sitten kun pyysin näihin asioihin vahvistusta sähköpostilla, asiat olivatkin muuttuneet. Nämä asiat on niin isoja, että jos eivät mene niinkuin alunperin sovittiin, minulla ei ole mahdollisuutta käydä tuossa työpaikassa. Näihin liittyy mm.se, että minulla on pieniä lapsia, mies joka toisen viikon pois kotoa ja työmatkaa yhteen suuntaan 90km.
Laitoin sähköpostin viime viikon ke ja kerroin siinä, että asioiden on mentävä niin kuin sovittiin tai muuten minulla ei ole mahdollisuutta tulla tähän työhön.
Hän ei vastannut tähän postiin mitään.

Tuleeko minulle sanktioita jos en mene tähäm työhön? Työsopimusta minulla ei ole vielä tehtynä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Kaikki alkaa puhua minkälainen laiskimus oot ku et mee töihin sovitusti. Ja jos saat potkut, saat karenssin, koska oot ite ne aiheuttanu.

Vierailija
2/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kaikki alkaa puhua minkälainen laiskimus oot ku et mee töihin sovitusti. Ja jos saat potkut, saat karenssin, koska oot ite ne aiheuttanu.

Miten voin saada potkut, jos ei ole voimassa olevaa työsopimusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ethän sinä oo töissä kerta on vaan alustavasti puhuttu.

Vierailija
4/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No työkkäri kahtoo tuon varmasti niin, että oot kieltäytyny tarjotusta työstä eli ite aiheuttanu karenssin .

Vierailija
5/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No työkkäri kahtoo tuon varmasti niin, että oot kieltäytyny tarjotusta työstä eli ite aiheuttanu karenssin .

Kertoiko ap olevansa työtön?

Vierailija
6/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole laiskuudesta kyse. Olin innoissani uudesta paikasta, mutta pitäisihän kummankin osapuole pitää kiinni sovitusta. Kun googletin tätä yritystä niin hälytyskellot alkoi soida, mutta ajattelin, että ehkä tilanne muuttunut. 

Minulla on kyllä muuta työtä 2kk sisään luvassa.

ap

Vierailija
7/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sun piti kysyä vielä sähköpostilla, jos kerran asiat oli sovittu jo työtä hakiessa?

Vierailija
8/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko sopineet sanktiosta jos et työhön mene? Jos ette niin ei tule.

Vierailija
9/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin sopia asiat sähköpostilla, koska googlettaessa tätä yritystä huomasin asioita, jotka olivat epäilyttäviä. Myös tästä esimiehestä ja hänen epäluotettavuudesta oli varoiteltu monilla palstoilla. Mieheni neuvoi myös, että sovi kirjallisesti asiat.

Vierailija
10/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9=ap

Ja emme ole sopineet sanktioista.

Vierailija
11/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halusin sopia asiat sähköpostilla, koska googlettaessa tätä yritystä huomasin asioita, jotka olivat epäilyttäviä. Myös tästä esimiehestä ja hänen epäluotettavuudesta oli varoiteltu monilla palstoilla. Mieheni neuvoi myös, että sovi kirjallisesti asiat.

Ei tuollaisia asioita silti sähköpostilla tehdä vaan paikan päällä ja paperille, jonka molemmat hyväksyy ja allekirjoittaa.

Vierailija
12/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työvuoroista on virallisesti sovittu ja myöd sinä ne hyväksynyt eli olet luvannut työvuoroon ylihuomenna, on työsopimus olemassa. Oma vika jos et pyytänyt ehtoja ja sopmusta kirjallisena.

Vierailija
13/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minun pitää nyt mennä sinne?

Tässä on sellainen ongelma, että sovimme kun hain paikkaa, että työskentelen vain muutaman päivän tuolla 90km päässä ja sitten omalla paikkakunnalla. Sitten kun sitä lähdin vahvistamaan niin asia oli muuttunut. Minä en voi käyttää päivästäni 8h+2h työhön ja matkoihin. Olin sopinut lapsille erillisen hoidon muutamalle päivälle ja nyt pitäisi sopia rajattomaksi ajaksi, koska työnanataja ei osaa sanoa, että koska voisin päästä omalle paikkakunnalleni töihin.

Vierailija
14/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ole pakko mennä työhön, jos ehdot ovat kohtuuttomat.

Vierailija
15/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli minun pitää nyt mennä sinne?

Tässä on sellainen ongelma, että sovimme kun hain paikkaa, että työskentelen vain muutaman päivän tuolla 90km päässä ja sitten omalla paikkakunnalla. Sitten kun sitä lähdin vahvistamaan niin asia oli muuttunut. Minä en voi käyttää päivästäni 8h+2h työhön ja matkoihin. Olin sopinut lapsille erillisen hoidon muutamalle päivälle ja nyt pitäisi sopia rajattomaksi ajaksi, koska työnanataja ei osaa sanoa, että koska voisin päästä omalle paikkakunnalleni töihin.

Siis mitä tarkoitat omalla paikkakunnallasi? Onko siis siellä sun paikkakunnalla yrityksen toimipiste vai tarkoitatko etätöitä?

Vierailija
16/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään sinua ei sido mikään jos ei työsopimusta ole kirjoitettu. Jos sinulla on kirjallista todistetta, että ehdot on muuttuneet sovituista, niin jos työnantaja jurputtaa niin liittoon yhteyttä.

Vierailija
17/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätöitä. Minun piti olla ke-pe töissä siellä ja sen jälkeen tehdä vain etätöitä. Nyt asia on muuttunut niin, että pitääkin tehdä töitä en edes tiedä kuinka kauan siellä kaukana. Enkä ymmärrä miten saan lastenhoidon yms järjestettyä ja lisäksi se lastenhoito + ajomatkat tulee niin kalliiksi ettei minulle jää töistä mitään käteen.

ap

Vierailija
18/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinuna menisin sinne nyt ekaksi päiväksi röihin ja samalla selvitäisin homman nimen. Jos pitää heti allekirjoittaa työsopimus, niin lukisin sen tarkkaan ja vaatisin tarvittavat muutokset. Jollei onnistu, niin sanot vaan, että en tule enään.

Vierailija
19/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sinun oli tarkoitus tehdä etätöitä kotona ja samalla vahtia pieniä lapsia? Meillä on rajaton etätyömahdollisuus, mutta kaikilla lapsellisilla on kyllä lapset hoidossa etäpäivinäkin... Työnteosta ei tule mitään jos lapsia pitää samalla kaitsea.

Vierailija
20/20 |
01.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne asiat ovat? saat tehdä joka toinen viikko etätöitä, vaikka olet hoitoalalla?

Paikkaa hakiessa luvattiin jotain, mutta koska ne asiat on peruttu? Jos sinulla on työnantajalta meili siitä, että sovitut asiat perutaan, niin olet vahvoilla. Jos sinulla on pelkkä "olo" siitä, että tämä ei  tule toimimaan, niin sitten ongelma on omassa päässäsi.

Työnhakija yleensä googlaa yrityksestä tietoja ennen kuin menee haastatteluun. Miksi sinä teet tämän vasta jälkikäteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan