Paljonko on huonekorkeutesi kotonasi?
Kaupan valmiiden verhojen ostaminen ei onnistu koska suht uudessa asunnossa huonekorkeus on enemmän kuin 2,5m.
Mietin, että pitäisikö verhovalmistajien kasvattaa valmisverhojen standardi pituutta koska pidempiä ja vielä että olisivat kauniita, verhoja on vaikea löytää ja teettäminen tulee kalliiksi.
Kommentit (17)
Kotona yläkerrassa ikkunan kohdalla 2,1m, alakerrassa 2,45m. Kakkosasunnolla 3,4m.
En ole ikinä ostanut valmisverhoja, kakkosasunnolle piti teettää rullaverhotkin...eikä se nyt niin kallista ollut, netistä löytyi ja ruotsista tulivat. Nuorempana ompelin verhojen käänteet itse, nyt vanhempana olen laiska.
Huonekorkeuteni on 162 cm, sama ulkona.
Talossani huonekorkeus on 300 cm, eli kolme metriä.
Verhot teetän, en ymmärrä miksi ostaisin valmisverhoja.
Muuta kysyttävää?
Vähän alle 3m. Sata vuotta vanha, siihen aikaan "parempi" talo. Moni kangaskauppa ompelee verhot, kun ostat kankaat.
3,3-3,5m, joo ei löydy valmisverhoja mut ei ole ongelma koska osaan ommella.
Kerrotko ap miksi hylkäsit kysymyksen "Mikä on kotisi huonekorkeus?" ja sen sijaan keksit tuollaisen kummallisen mongerruksen??
Vanha talo Helsingin keskustassa 3,8 metriä. Ei varmasti ole valmiita verhoja, enkä sellaisia muutenkaan uskoisi hankkivani.
Meillä on seinän vierestä huonekorkeus yläkerrassa 2,6m ja ja alakerrassa 2,45m ja kaupalliset verhot istuu kuin tilaustyönä teetetyt.
Mutta eihän niitä verhoja kattoon kiinnetä, vaan verhotankoihin, joten verhotankojen korkeus on määräävä tekijä. Meillä verhotangot on ikkunoiden yläpuolella seinässä kiinni korkeudessa 2,32m, ei katossa. Yläkerrassa on korotettu katto ja harjan kohdalta kokeus 3,5m, mutta tämä ei liity asiaan mitenkään, mutta sanompahan vaan kun kysyttiin.
Olohuone avoin yläkertaan jotain 4,5m. Muuten noin 2,4m. Kaikki verhot ommeltu itse kangaskaupan metri tavarasta.
3.20 m. Verhokisko on siitä n. 20 cm alempana. Valmisverhot ei käy ellei pituus ole vähintään 3 m. Olohuoneen verho on metritavarasta ja makuuhuoneessa verhot on lyhyet patterinkin takia.
4 metriä, ikkunoidenkin korkeus on kolmisen metriä. Ei ole verhoja, ikkunoissa on sälekaihtimet. Asunto on 1900-luvun alussa tehdyssä tehtaassa. Haluaisin kyllä verhot, varmaan pitäisi sitten ostaa metritavaraa ja ommella itse tai teettää.
Mulla on kaksi huonekorkeutta asunnossani. Eteinen ja oh ovat päälle 3m, keittiö, mh, wc-suihku ja sellainen välitila ovat jotain varmaan 2,4m. Vanha hirsitalo kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Kerrotko ap miksi hylkäsit kysymyksen "Mikä on kotisi huonekorkeus?" ja sen sijaan keksit tuollaisen kummallisen mongerruksen??
No, tuliko parempi mieli?
220-250cm. Ei ole verhot olleet ongelma.