Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palstalääkärit paikalla? Soitanko jo ambulanssin?

Vierailija
30.03.2019 |

Mistä johtuu kun ensin tulee huono olo ja alkaa heikottaa. Sen jälkeen pyöryttää ja lopuksi tulee päänsärky ja käsistä katoaa voima.
Kaikki tämä minuutin parin sisään ja toistuu useasti tunnissa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita

Vierailija
2/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että soitat ambulanssin heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa soittaa silloin kun on tajuissaan vielä. Tajuttomana kun ei oikein pysty.

Vierailija
4/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukkaa? Vetäseppä 5 desiä vettä ekana.

Vierailija
5/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittaa syke ja juo vettä. Voi olla nestehukkaa. Tulee mieleen myös sokerin heitto. Jos ei auta, soita 112.

Vierailija
6/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla sydänperäistä, joten päivystykseen tai ambulanssi

Vierailija
7/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA HETI 112.

Tässä kohtaa saanee huutaa.

Vierailija
8/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ambulanssia ei voi kukaan itselleen tilata mutta soita 112 jahe päättävät tuleeko ambulanssi.

Vierailija
9/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vihreä. Soita taksi.

Vierailija
10/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liioiteltua soittaa hätäkeskukseen, koska kyseessä voi olla aivoverenkierron häiriö tms. Voi olla että eivät lähetä ambulanssia, vaan käskevät lähteä päivystykseen. Riippuu monesta asiasta. Tutkia kuitenkin täytyy. 

Vierailija
11/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita miehellesi ennenkuin minä teen sen. Laittaa sinut töihin.

Vierailija
12/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provosoidakseni jonkun edes avaamaan keskustelun laitoin kysymyksen ambulanssista. Vettä olen juonut tänään paljon koska suu tuntuu kuivalta ja jotenkin aina kun minua oksettaa juon vettä. Välillä kädet kuin puutuu niin kuin niiden päällä olisi istunut mutta onko olkapäästä alkaen koko käsi.

Ap

Vierailija
13/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provosoidakseni jonkun edes avaamaan keskustelun laitoin kysymyksen ambulanssista. Vettä olen juonut tänään paljon koska suu tuntuu kuivalta ja jotenkin aina kun minua oksettaa juon vettä. Välillä kädet kuin puutuu niin kuin niiden päällä olisi istunut

Ap

"mutta onko olkapäästä alkaen koko käsi." Kirjoitushäiriö viittaa aivoperäiseen ongelmaan.

Vierailija
14/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, joka ruumiinosassa vikaa ja kuvitelmaa. Luonnehäiriö ja kaikki muiden ihmisten aikaansaamaa. Näin on.

Vierailija
15/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOITA HETI!!! 112

Vierailija
16/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provosoidakseni jonkun edes avaamaan keskustelun laitoin kysymyksen ambulanssista. Vettä olen juonut tänään paljon koska suu tuntuu kuivalta ja jotenkin aina kun minua oksettaa juon vettä. Välillä kädet kuin puutuu niin kuin niiden päällä olisi istunut mutta onko olkapäästä alkaen koko käsi.

Ap

Ei haittaa. Täältä saat kuitenkin ainoan oikean diagnoosin.

Vierailija
17/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HAE APUA! Mitä nopeammin sen parempaa kaikille.

Vierailija
18/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käsi puutuu, sairaalaan heti. Se on vakava merkki. Nimimerkillä lievä puutuminen, ohimenevä aivoverenkierto häiriö. Sulla on vaarana kohta, että näkö menee, kokemusta on. Nopeasti sieltä pois pääsee, mutta vuorokauden joudut olemaan tarkkailussa, jos mitään ei löydy. 

Vierailija
19/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähänkin aihetta epäillä, soitanko ambulanssin vaiko enkö, NIIN SOITA AMBULANSSI!!

Off. topic: eräässä asunnossa syttyi sähkölieden lähellä joku tavara palamaan. Kotona oli vain perheen 7-vuotias poika valmistautumassa kouluunlähtöön. Hän levitti aluksi sammutuspeitteen lieden päälle ja sammutti liesituulettimen. 

Sitten hän soitti äidilleen tämän työpaikalle ja odotteli ensin "jos haluat palvelua suomeksi, valitse yksi, om du önskar betjäning på svenska välj två..."

Lopulta äiti vastasi puhelimeen kesken asiakaspalvelutilanteen. Pojan kerrottua, mikä on homman nimi, äiti soitti tosi hädissään 112:een, ja palokunta oli kotona alta aikayksikön.

Alkava tulipalo saatiin sammutettua, ja palopäällikkö neuvoi poikaa:

"Seuraavalla kerralla ei soiteta äidille työpaikalle, vaan soitetaan suoraan 112."

Vierailija
20/21 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien käsien (ilmeisesti spontaanisti ohimenevä) puutuminen ei viittaa aivoverenkierrolliseen ongelmaan. Päänsärky ja käsien puutuminen yhdistettynä huimaukseen vaikuttaa enemmän niskahartiaseudun jumitukselta. Älä soita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi