Jos kuninkaallisen perheen lapsi osoittautuu muunsukupuoliseksi, nimitetäänkö häntä prinssiksi vai prinsessaksi?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten ns. normaali, mutta minulla ei ole sukupuolta. Olen pelkkä henkilö. Jos olisin kuninkaallinen, etikettiin kuuluu se, kummalta näyttää. Muuten itseäni inhottaisi se, että minua pidettäisiin sukupuolena. Se olisi kärsimystä, mutta asian sietäminen olisi velvollisuuteni.
Kaikilla ihmisillä on sukupuoli. Se on joko mies tai nainen.
Tai sitten hyvin harvinainen intersukupuolinen. Heitä syntyy Suomessa vuosittain n. 20 kpl, eli ei lähellekään sitä määrää mitä ihmiset nyt kuvittelevat/olettavat olevansa tai lastensa olevan. "Pirjo leikkii autolla, hän on nyt siis muunsukupuolinen" ajatus lisääntyy päivä päivältä.
Aiheesta voi lukea lisää täältä:
Wikipedia ei sitten tiedä asiaa.
Sukupuoli on myös ihmisen oma henkinen identiteetti.
Ainakin itse koen asian niin.
Sama
Ei ole. Jos sinulla on kivekset ja penis, olet miespuolinen. Jos sinulla on vagina, olet naispuolinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä hän näyttää ulospäin. Kuninkaalliset ovat asia erikseen kuin ns. tavallinen kansa.
Tarkoitat siis, että kuninkaallisilla ei tule olla samoja ihmisoikeuksia kuin muilla?
Höpsistä. Kuuluu etikettiin.
On ihmisoikeuksien vastaista olettaa jonkun sukupuoli.
kahvit näppikselle, kiitti!
en tunne naapurimaan lainsäädäntöä, joten en tietä voiko kukaan virallisesti olla muunsukupuolinen.
Käsittääkseni sukupuolineutraali titteli on brunssi.
Vierailija kirjoitti:
Olen muuten ns. normaali, mutta minulla ei ole sukupuolta. Olen pelkkä henkilö. Jos olisin kuninkaallinen, etikettiin kuuluu se, kummalta näyttää. Muuten itseäni inhottaisi se, että minua pidettäisiin sukupuolena. Se olisi kärsimystä, mutta asian sietäminen olisi velvollisuuteni.
Minä olen nainen koska minulla on emätin. Oletko nukke?
Wikipedia ei sitten tiedä asiaa.
Sukupuoli on myös ihmisen oma henkinen identiteetti.
Ainakin itse koen asian niin.
Sama