Miksi joku on aina kiljumassa provoksi?
Onko nämä ihmisiä, joille ei koskaan tapahdu mitään vai kykenemättömiä samaistumaan muiden ongelmiin? Vai ihan vaan provoilumielessä liikenteessä?
Kommentit (8)
Veikkaan että ovat ihmisiä joille ei koskaan tapahdu mitään.
Niinpä. Mitä tavallisemmasta asiasta ja mitä yksityiskohtaisemmin ja eri näkökulmista asiasta kerrot, sitä todennäköisemmin joku syyttää provoksi. Kun provon kuulemma tunnistaa nimenomaan siitä, että se on jostain ihan tavallisesta asiasta ja kaikkeen on joku taustatarina olemassa. No kas, kun yleensä se tosielämässä menee juuri niin, että asioita tapahtuu ja niihin liittyy monia muitakin asioita, eivätkä ne ole vain jotain irrallisia ufojuttuja.
Minäkin hiljattain tein aloituksen melko tavallisesta aiheesta. Kerroin siis, että olimme riidelleet miehen kanssa asiasta x. Sitten joku kysyi, miksi oli tapahtunut asia x. Minä sitten kerroin, että koska y. Kaikki x ja y siis ihan tavallisia asioita ja liittyvät toisiinsa ihan loogisesti. Tästä joku sitten päätti, että "ai jaa, jännä juttu, kun nyt yhtäkkiä olikin tapahtunut y, mutta sitä ei mainittu aloituksessa". Sen jälkeen sitten parikymmentä sivua sitten esitettiin lisäkysymyksiä ja kaikkeen vastasin ihan totuudenmukaisesti ja loogisesti. Ja koko ajan huudettiin tuota "juu, nyt yhtäkkiä asiaan onkin tällainen selitys, olet provo". En ihan oikeasti ymmärtänyt, miten kysymyksiin loogisesti vastaaminen tarkoittaa sitä, että kyse on provosta. Ehkä olisi sitten pitänyt kierrellä ja kaarrella ja kieltäytyä vastaamasta tai vastata ihan puutaheinää, että olisin ollut uskottavampi.
Koska monesti täällä on Sanoman trolleja, joissa esitetään tyhmää ja lietsotaan kansaa turhaan vihaan. En siedä sitä ja siksi olen saattanut aiheettomasti sanoa trolliksi asiallisia aloituksiakin.
Sori siitä.
Ne nyt vaan on elämäänsä kyllästyneitä vajak keja.
Vierailija kirjoitti:
Koska monesti täällä on Sanoman trolleja, joissa esitetään tyhmää ja lietsotaan kansaa turhaan vihaan. En siedä sitä ja siksi olen saattanut aiheettomasti sanoa trolliksi asiallisia aloituksiakin.
Sori siitä.
Mihin turhaan vihaan lietsoo se, että joku kertoo miehensä tulleen kännissä kotiin tai että on löytänyt miehen taskusta vieraan korvakorun? Nämä ovat ihan todellisia ja todennäköisiä tilanteita, mutta aina joku jaksaa kiljua provoa.
Ehkä sä kirjoitat niin tuhottoman huonoja provoja?