Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisopiskelijat

Vierailija
29.03.2019 |

Minulla on yliopistotutkinto ja yli 20 vuotta töitä takanani. Haluaisin opiskella jotain uutta ja vaihtaa hieman alaa, mutta törmään aina ongelmaan siitä, että se on niin kallista. Kurssit maksavat 3000 yli 6000 euroon. Kolmen pienen lapsen äitinä en omista sellaisia säästöjä. Voisin opiskella työn ohessakin sillä motivaationi uuteen on suuri. Miten te muut olette asian ratkaisseet? Oletteko hakeneet lainaa opintoja varten?
Kiitos asiallisesta kommentista. Osaan arvostaa sitä!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ihmeen kurssit?

Suomessa tutkintoon johtava opiskelu on ilmaista ja siitä saa opintotukea.

Vierailija
2/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi työnohjaajan koulutus näyttäisi maksavan noin paljon.

Ap

Vierailija
4/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisopintotuki? Lue ehdot netistä. Vuorotteluvapaa?

Vierailija
5/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikka siis saisin aikuisopintotukea niin nehän menisivät elämiseen. Edelleen jäisi vaikkapa nyt työnohjaajan koulutuksen maksaminen 3000-6500 euroa.

Vierailija
6/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
7/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suuntasin avoimeen yliopistoon suorittamaan kursseja. - Eli käyn samoja kursseja kuin mm. he, jotka suorittavat tutkintoa. Aika näyttää hakeudunko joskus myöhemmin myös tutkinto-opiskelijaksi. Olen laittanut myös merkille, että iltalukiossa löytyisi oppiaineita, joita saattaisin käydä kertaamassa; kuka ties vaikka joskus yrittää korottaa uteliaisuudesta jonkun vuosikymmeniä sitten kirjoittamani aineen yo -arvosanaa. - Eipähän enää ainakaan enää tarvitsisi stressata käsialan luettavuuden suhteen. Ja  erityisesti suomenkielen oikeinkirjoitussääntöjen kertaaminen tuskin olisi minulle pahitteeksi.  

Vierailija
8/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että yksi kaveri otti ihan pankkilainaa koulutukseen vähän vastaavassa tilanteessa. 

Vierailija
9/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisin asian opiskelemalla työn ohella ja tekemällä lyhennettyä päivää opiskelujen ajan Muut vaihtoehdot eivät olleet taloudellisesti mahdollisia. Rankkaa, mutta kannatti.

Vierailija
10/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeuduin verkko- ja monimuoto ryhmään tekemään tutkintoa. Viimeiselle vuodelle hain opintovapaata ja sain aikuiskoulutustukea. Itse opinnot eivät maksaneet mitään.

Vierailija
11/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kymmenen luit?

Vierailija
12/12 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kymmenen luit?

Taloushallintoa AMK ja myöhemmin yrittäjyyttä ja johtamista Yamk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän