Mitä oireita sinulla oli kun diabetes puhkesi?
Kommentit (12)
Ei mitään, työterveydessä todettiin.
Väsymys melkein aamusta iltaan, hikoilu, erilaisia tulehduksia, suun ja silmien kuivuus.
Mulla on koko ajan jano, mutta ei väsymystä. Mietin että voiko olla diabetes.
Väsymys,lisääntynyt virtsantarve öisin,makean hajuinen virtsa.
Tomusokeria pöllähti sieraimista ulos. Oli tosi korkeet sokeriarvot.
Silmänpohjanmuutokset selvisivät silmälääkärillä. Antoi vaihtoehdoiksi joko sokeritauti tai korkea verenpaine ja verikoe paljasti kakkostyypin diabeteksen.
Mä vaan huomasin yks kas vessassa kakkalla istuessani että mulla on diaspedes.
Eipä juuri mitään. Jälkeenpäin ajatellen olin kokenut pari kertaa sellaisen oudon mikrokohtauksen, jossa tajunta jotenkin hämärtyi ihan sekunnin murto-osaksi ja sitten taas oltiin kuin ei mitään olisi tapahtunut. Liittyneekö sitten diabetekseen, saattoi johtua ihan vain valvomisesta ja stressistäkin. Mutta nyt kun syön lääkkeitä kolmatta vuotta, niin ei ole ainkaan ollut enää yhtään kohtausta. Muutoinkin sairastuminen osui yksiin vaihdevuosien kanssa, joten tosi hankala sanoa olisiko jokin ihme tuntemus ollut sitä vaiko tätä.
Väsymys, huimaus ja tykytys syömisen jälkeen. Sain DM2 diagnoosin. Nyt voin hyvin.
Hirveä jano ja koko ajan kuselle. Likinäkö lisääntyi. Paino tippui melkein 10 kiloa parissa viikossa. Verensokerit yli 30... Lääkäri laittoi piikittämään insuliiniä, mutta myöhemin kävi ilmi, että se olikin yhden toisen lääkkeen aiheuttamaa verensokerin nousua, eikä oikea diabetes.
Lääkäri sanoi, että olet niin makee jätkä (verensokerit oli siinä 15 pinnassa), että aloitetaan lääkitys.
Pidin lääkärin huumorista.
Aivan järkyttävä jano koko ajan, joka ei mennyt pois vaikka olisi juonut kuinka hirveitä määriä. Hirmuinen väsymys jatkuvasti.