Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttää, kun ihmiset kävelevät Helsingin päärautatieaseman aamuruuhkassa niin hitaasti!

Vierailija
26.03.2019 |

Raivostuttavaa, kun ihmiset tukkivat hitaalla löntystelyllään laiturit. Miksei laitureilla voisi olla ohituskaistoja kiireisille? Ikävä myöhästyä kohteesta, kun jää jumittamaan hitaasti lipuvan ihmismassan taa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on varannu ykkköspaikan intercityssä.

Vierailija
22/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaa kulkemisessa ei ole mitään vikaa, mutta silloin tulee kävellä kulkuväylien laidoilla eikä todellakaan vielä pysähtyä tai hiljentää kulkua keskellä kulkuväylää. Tätä tapahtuu liian usein esimerkiksi Pasilassa. Ihmisten pitäisi ymmärtää, että heidän takanaan tulee jatkuvasti ihmisiä samaan suuntaan.

Ei autoillessakaan pysähdytä tai hiljennetä rajusti keskellä suoraa. Jokainen tajuaa, että siitä aiheutuu vaaratilanteita. Sama periaate jalankulkijoilla.

Samaa mieltä kanssasi. Itselläni nopea käveleminen on verissä, kuten äidillänikin. Emme ole koskaan osanneet kävellä hitaasti. Meillä on määränpää, ja sinne kävellään reippaasti. Joskus toki saatamme olla eksyksissä, mutta silloin menemme tien laitaan ja siihen voi pysähtyä miettimään suuntaa. Muutamankin kerran metrolta noustessa olen törmännyt ihmisiin, jotka päättävät kesken portaiden nousun jäädä portaisiin seisomaan. Ihmeen moni ihminen myös seilaa puolelta toiselle kävellessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiljaa kulkemisessa ei ole mitään vikaa, mutta silloin tulee kävellä kulkuväylien laidoilla eikä todellakaan vielä pysähtyä tai hiljentää kulkua keskellä kulkuväylää. Tätä tapahtuu liian usein esimerkiksi Pasilassa. Ihmisten pitäisi ymmärtää, että heidän takanaan tulee jatkuvasti ihmisiä samaan suuntaan.

Ei autoillessakaan pysähdytä tai hiljennetä rajusti keskellä suoraa. Jokainen tajuaa, että siitä aiheutuu vaaratilanteita. Sama periaate jalankulkijoilla.

Samaa mieltä kanssasi. Itselläni nopea käveleminen on verissä, kuten äidillänikin. Emme ole koskaan osanneet kävellä hitaasti. Meillä on määränpää, ja sinne kävellään reippaasti. Joskus toki saatamme olla eksyksissä, mutta silloin menemme tien laitaan ja siihen voi pysähtyä miettimään suuntaa. Muutamankin kerran metrolta noustessa olen törmännyt ihmisiin, jotka päättävät kesken portaiden nousun jäädä portaisiin seisomaan. Ihmeen moni ihminen myös seilaa puolelta toiselle kävellessään.

Ja hortoilee minne sattuu räplätessään puhelintaan.

Vierailija
24/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pasila on tällä hetkellä niin ahdas ettei siellä ole mitään kulkuväyliä. Siinä mennään missä voidaan. Katso välillä ympärillesi niitä muita ihmisiä jooko niin näet tämän. Vai onko liian kiire?

Vierailija
25/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hortoilee minne sattuu räplätessään puhelintaan.

Mitä itse katsonut ympärille niin ne on nämä muita päin juoksijat jotka menee nenä siinä puhelimessa aina. Kai ne edes jotain aikataulua siitä tuijottaa?

Vierailija
26/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät luuserit inisee kun julkisilla kulkee muitakin ihmisiä. Yksityisauto on keksitty, jotta voi kulkea sivistyneesti omassa rauhassa eikä tarvii kenenkään muun paskaa haistella kun omaansa.

Vierailija
27/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Kukin kävelköön omaa tahtiaan, mutta sen verran voisi huomioida muutkin, ettei valtaa kulkuväylää leiriytymällä esim. portaiden juurelle tai ovien eteen. Asemalla treffaavat/törmäävät ovat tässä pahimpia, pysähtyvät yhtäkkiä ryhmänä juttelemaan vaikka keskelle ruuhkasumppua.

Vierailija
28/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen sitä tahallani, kun ei oo kiire minnekään. Kiva seurata ärtyisiä aamunaamoja.

Vierailija
29/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät luuserit inisee kun julkisilla kulkee muitakin ihmisiä. Yksityisauto on keksitty, jotta voi kulkea sivistyneesti omassa rauhassa eikä tarvii kenenkään muun paskaa haistella kun omaansa.

Päinvastoin, sivistyneet ihmiset käyttävät julkista liikennettä tai kulkevat kävellen, pyörällä tai yhteiskäyttöautolla.

Autoilijoilla esiintyy tätä samanlaatuista raivoa. Ei pysähdytä suojatien eteen, ajetaan ylinopeutta, ajetaan punaisia päin, ohitetaan oikealta, käännytään vääriltä kaistoilta, tukitaan risteysalueita jne.

Taitaa olla kyse sellaisesta luonteen ominaisuudesta, joka ilmenee oli kulkuneuvo mikä tahansa.

Vierailija
30/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se portaiden nousija on saattanut juuri ylittää itsensä, kun jaksanut niinkin pitkälle. Ehkä pari askelta enemmän kuin eilen.

Heikommilla lihaksilla saattaa olla vaikeaa ottaa korkeita askelia niin, että etenisi suoran eteenpäin. Samoin käy jos vauhtia on vähemmän. Kunto ei riitä nopeaan nousuun.

Joka ikinen otettun askel on tärkeä, erityisesti sille joka pysähtyy niihin portaisiin tai heiluu puolelta toiselle.

Vierailija
31/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin sentään verissä. Olet vain oppinut harppomaan äitisi perässä.

Vierailija
32/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun aseman ympäristössä pyörii ne ketkä eivät ole menossa minnekään. Kiva väistellä työmatkalla narkkeja, feissareita ja iso numero -tuputtajia. 

Vierailija
33/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä näyttää taas olevan minäminä-kansaa, jonka elämäntehtävänä on tukkia muiden kulkeminen.

Vierailija
34/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tajua niitä metroaseman rullaportaissa juoksevia. He varmasti ymmärtävät, että metroja kulkee parin minuutin välein. Ja jos siitä huolimatta haluaa juosta, niin hyvä on, minä ymmärrän sen. Mutta sitä en ymmärrä, mitä varten joku haluaa TEHDÄ elämästään itse omalla toiminnalla noin vaikeaa kärsimystä. Onko tosiaan joka minuutti näin aikataulutettu.

Aina puhutaan siitä yhdysvallat on kilpailuyhteiskunta, mutta kyllä taitaa olla niin että täällä suomessa juostaan suu veressä kellon ympäri niinkuin kunnon suorittajan kuuluu.

Vierailija
35/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pääsevät nopeammin perille kun koko väylä täytetään ääriään myöten. Sama muuten koskee liukuportaita. Ei optimoida yksilön läpimenoa vaan massan. En ota kantaa ruuhka-aikojen ulkopuolelle. Silloin voi ohittaa.

Vierailija
36/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa vaikka kuinka monia eri syitä, miksi kaikki eivät edes pystyisi kävelemään yhtä kovaa. Kaikilla lienee silti oikeus matkustaa junalla pääkaupunkiin. Vai onko Helsinki kielletty paikka terveysongelmaisille?

Vierailija
37/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita on nää, jotka loikkaa junasta ulos, vaikka siinä on edessä ihminen poistumassa. Poistuja joko jysähtää loikkaajan kantapäille tai suistuu junan ja laiturin välikköön. :P

Vierailija
38/40 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tajua niitä metroaseman rullaportaissa juoksevia. He varmasti ymmärtävät, että metroja kulkee parin minuutin välein. Ja jos siitä huolimatta haluaa juosta, niin hyvä on, minä ymmärrän sen. Mutta sitä en ymmärrä, mitä varten joku haluaa TEHDÄ elämästään itse omalla toiminnalla noin vaikeaa kärsimystä. Onko tosiaan joka minuutti näin aikataulutettu.

Aina puhutaan siitä yhdysvallat on kilpailuyhteiskunta, mutta kyllä taitaa olla niin että täällä suomessa juostaan suu veressä kellon ympäri niinkuin kunnon suorittajan kuuluu.

Metroja kulkee kyllä parin minuutin välein, mutta ei välttämättä siihen suuntaan mihin on itse menossa. Otetaan esimerkki: lähdet aamulla ajoissa bussipysäkille ja bussilla metroasemalle, bussi kuitenkin reilusti myöhässä. Metro kulkee 10 minuutin välein siitä asemalta missä olet ja minne haluat mennä. Metron jälkeen otat bussin, joka kulkee tunnin välein. Koska ensimmäinen bussi oli myöhässä, voit joko juosta lähtevään metroon jolloin kerkeät juuri ja juuri jatkoyhteyteen, tai sitten mennä seuraavalla metrolla jolloin et enää kerkeä ja joudut odottamaan tunnin.

Ihan vain vinkkinä, joskus kannattaa muistaa, että muiden elämä on erilaista kuin oma. Jos sinulle kulkee parin minuutin välein julkiset, asia ei ole niin kaikille.

Vierailija
39/40 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen yleensä aina rullaportaat molempiin suuntiin ihan siitä syystä, että krooniset kipuni pysyvät kohtuullisempina liikkumalla paljon, kävely on mitä parhainta lääkettä kuntosalin ja muun raskaamman liikunnan lisäksi. Mielenkiintoista, että oletat kävelemisen/juoksemisen olevan kärsimystä. Joku voi haluta huvikseenkin kävellä tai juosta, jos se olisi niin kamalaa kärsimystä niin varmaan sitä välttäisi. 

Vierailija
40/40 |
27.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi niitä aikoja