Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkoiletteko te talvellakin lasten kanssa päivittäin?

Vierailija
26.03.2019 |

Kesällä meillä lähes tulkoon asutaan ulkona mutta talvella ulkoilen lasten kanssa max 1krt vk. Kerhossa tulee isomman pojan ulkoiltua joka viikko, nuorempi 1v nukkuu päiväunia ulkona. Muuten pysytään sisällä, käydään kylässä ym mutta ulos ei mennä. En vain jaksa sitä pukemis/riisumisrumbaa, loskaa sisällä ja valitusta kun ulkona ei ole tekemistä. Olenko huono äiti?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulkoilla joka päivä minään vuodenaikana.

Vierailija
22/25 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Minä en nokkaani ulos ovesta pistä, jos on pakkasen puolella. Kesällä meillä on terassin ovi auki aamusta iltaan ja rampataan eestaas mutta syksy-talvi-kevät on semmoista aikaa, että työnnän miehelle kaikki mahdolliset ulkoilut. Töissä kyllä käyn ja kaupassa jne. mutta vapaaehtoiset ulkoilut eivät ole meikäläisen heiniä. Kyllähän sitä kesälämmössä mielellään ulkona kuljeskelee tienpientareen kukkia katselemassa ja näillä plussakeleilläkin jo aurinkoisena iltapäivänä lintujen laulua kuuntelemassa. 

Minun vanhempani olivat nuorempina kuntoliikkujia, ja he pakottivat minutkin joka päivä ulos. Siellä kykin yksin pihassa, kunnes livahdin takaisin sisälle lukemaan kirjaa. Inhosin pakkoulkoilua lapsena ja inhoan sitä yhä.

Lapsi ulkoilee joka päivä päiväkodissa. Lisäksi hänellä on kaksi liikuntaharrastusta. Jahka koulu alkaa, hän kulkee koulumatkat pyörällä. En katso olevan pakollista liikuttaa häntä sen enempää. Viikonloppuisin mies menee lapsen kanssa ulos, hän on muutenkin ulkoilmaihminen. Minä voin mennä joskus hänen kanssaan uimahalliin tai Leon leikkimaahan istuskelemaan. Varsinaista päivittäistä ulkoilua meillä ei ole koskaan harrastettu.

Tuohon täytyy sanoa että en minäkään enää ”koululaista” liikutellut sen enempää, ihan itse kyllä meni ulos tai kouluun. Ja kun lapset oli päiväkodissa koko päivän emme yleensä enää ulkoileet illlalla varsinkaan talvisin. Monet lähtee vielä lenkkeilemään joka arkipäivä päiväkodin tai koulun jälkeen, hyvä!

Tällä kans yks, jonka lapset on päiväkodissa ja täytyy sanoa että ei sitä tulee enää ulkoiltua viiden jälkeen talvella tai syksyisin. Viikonloppuisin sitten, ellei ole joku räntäsade tai himopakkanen. Lapset ulkoilee pari kertaa päivässä päiväkodissa eli ei ihan ilman ulkoilua kuitenkaan jää. Kesällä sitten tossa pihalla mutta ei nyt varsinaisesti yleensä lähdetä varta vasten ulkoilemaan, paitsi viikonloppuisin. Käsi ylös, kuinka moni teistä oikeasti menee ulkoilemaan siis varta vasten kävelyille tai puistoon arkipäivisin jos lapset olleet kokopäivähoidossa tai koulussa. En tarkoita harrastuksiin viemistä, vaan ulkoilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikein ruma ilma, niin se on sitten hop lop, ja lapset tykkää. Siellä muuten lapset liikkuu hikipäissään eli käy kyllä liikunnasta!

Vierailija
24/25 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä ollessani ulkoilin paljon mieluummin syksyllä ja talvella kuin keväällä ja kesällä. Ulkoiltiin syksyllä ja talvella vähintään kerran päivässä. Mies hoiti kesulkoilut, kun hänellä oli pitkät kesälomat. Itse käperryin sohvan nurkkaan lukemaan tai käsitöitä tekemään. Mun kuopus on samanlainen. Kesällä häntä ei saa ulos nyt teininäkään enkä pakota.

Vierailija
25/25 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet huono äiti. Todennäköisesti lapsesi eivät vanhempinakaan innostu ulkoilusta vaan makaavat sohvalla televisiota katsoen jne.

Tai sitten näin käy koska on pakotettu aina lapsena ulos.