Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ulkoiletteko te talvellakin lasten kanssa päivittäin?

Vierailija
26.03.2019 |

Kesällä meillä lähes tulkoon asutaan ulkona mutta talvella ulkoilen lasten kanssa max 1krt vk. Kerhossa tulee isomman pojan ulkoiltua joka viikko, nuorempi 1v nukkuu päiväunia ulkona. Muuten pysytään sisällä, käydään kylässä ym mutta ulos ei mennä. En vain jaksa sitä pukemis/riisumisrumbaa, loskaa sisällä ja valitusta kun ulkona ei ole tekemistä. Olenko huono äiti?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoillaan, säällä kuin säällä joka päivä 1-5h. Paitsi jos ollaan kipeänä.

Vierailija
2/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten lasten pitää ulkoilla joka päivä. Tai saavat ties mitä tauteja. Muiden maiden tenavat selviävät kyllä sisätiloissakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet huono äiti. Todennäköisesti lapsesi eivät vanhempinakaan innostu ulkoilusta vaan makaavat sohvalla televisiota katsoen jne.

Vierailija
4/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni ulkoilu kuuluu elämään, joten ajattelen, että voisit olle vanhempana viitseliäämpi. 

Mutta se on minun mielipiteeni. 

Minä ulkoilen joka päivä. Vaikka lapset olisivat sairaana, niin on pakko päästä lenkille tai jotain. 

Vaihdamme silloin hoitovuoroja tai sitten äitini tulee siksi aikaa, että pääsen käymään ulkona. 

Vierailija
5/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei ole ikinä huonoksi lapsille ulkoilla mutta ymmärrän sinua ap. Itekkin laiskasti jaksan ulkoilla juurikin pukemisten takia. Kesällä tietenkin eri asia.

Vierailija
6/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lasten kanssa kotona 10 vuotta. Talvisin ulkoilimme 2-3 kertaa päivässä. En oikeasti ymmärrä, mikä ulkoilussa on raskasta. Lapset viihtyvät ulkona, purkavat siellä ylimääräisen energiansa, syövät ja nukkuvat hyvin ulkoilun jälkeen. Jos aikuinen vain seisoo ulkona tumput suorina, aikuisen aika tulee pitkäksi. Me teimme eväsretkiä, kävelyretkiä, hiihdimme, luistelimme, teimme pihatöitä jne. Asumme Etelä-Suomessa, joten vettäkin satoi usein talvisin. Ulkoilimme kuitenkin joka päivä.

Vierailija
7/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni ulkoilu kuuluu elämään, joten ajattelen, että voisit olle vanhempana viitseliäämpi. 

Mutta se on minun mielipiteeni. 

Minä ulkoilen joka päivä. Vaikka lapset olisivat sairaana, niin on pakko päästä lenkille tai jotain. 

Vaihdamme silloin hoitovuoroja tai sitten äitini tulee siksi aikaa, että pääsen käymään ulkona. 

Senkin itsekäs p*ska, nyt oli puhe lapsista eikä sinun erinomaisuudesta. Lapset mukaan ulos joka kerta, myös sairaana tai olet huono äiti.

Vierailija
8/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ulkoilu on hyvin tärkeää lapsille.  Kuitenkaan en ymmärrä miksi sinne olisi ehdointahdoin mentävä esimerkiksi kaatosateella, myrskyllä tai kovalla pakkasella. Mielestäni on ok, jos JOSKUS on päivä, ettei mennä ulos. 

T. Nainen, jonka vanhemmat pakottivat lapsena ulkoilemaan jopa kipeänä ja oli sää mikä hyvänsä...

Vierailija
9/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoillaan, ei nyt ihan -30 asteen pakkasilla mutta muuten. Oma painavin syyni on rehellisesti se, etten kestä sitä sotkemista sisällä + pelkään lihovani jos en pääse itsekään pihalle (en tykkää jumpata-jumpata lasten kanssa sisällä kun kiipeilevät päälläni)

Valitsen siis mieluummin haalarirumban kuin kotona mätänemisen, lasten turhautumiskiukuttelut ja extrasotkemisen. Omasta näkökulmastaan sisälle jääminen ei säästä miltään vaivalta.

Btw. meidän lapset ei ole koskaan kipeinä. Olikohan lumessa joku salainen ainesosa? Pissa, kakka?

Vierailija
10/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ulkoillaan, poikkeuksena tosi kovat pakkaset. Miten niin talvella ei ole tekemistä ulkona? Luistelu, hiihtäminen, pulkka-mäki, lumiukkojen tekeminen, lumikasoissa kiipeily jne. Syksyllä on ankeampaa jos sataa jatkuvasti. Silloin joskus lintsataan ulkoilusta, ei kuitenkaan silloinkaan monena päivänä peräkkäin.

Vierailija
11/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Kaksi kertaa.

Vierailija
12/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai ulkoillaan. Se on kivaa, varsinkin lasten mielestä! Ainoastaan, jos on myrsky tai joku kipeänä, niin ollaan sisällä. Itse tulisin hulluksi kolmen lapsen kanssa sisällä. Lapset keksivät kummasti tekemistä ulkona. Sisällä rupeaa taas kierrokset nousemaan ja helposti tulee riiroja/riehumista jos ei pääse ulkoilemaan. Me ulkoillaan aamu- ja iltapäivällä..

Vierailija
13/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa asutaan.

Alkukesästä sääsket haittaa, koska meidän lapsilla tulee kauheat paukamat ensimmäisistä sääskensyömistä. Kesän mittaan haitta pienenee.

Pakkasen takia ei ole vielä sisälle jääty.

Vierailija
14/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset pitää opettaa pukemaan itse niin ei tule liian raskaaksi ainakaan vaaterumban takia.

Kun lapsi oppii jo pienenä ulkoilutavan, nauttii hän siitä koko ikänsä.

Sää on aina pukeutumiskysymys.

Juuri nyt alkaa kevään vesi- ja ojaleikkisesonki. Kurahousut, rukkaset ja saappaissa mahdollisimman pitkät varret!

Vierailija
15/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me ihan joka päivä ulkoiltu, mut viimeistään joka kolmas päivä mentiin pihalle, kun muuten kaatu seinät päälle molemmilla. Lapsesta riippuen oltiin 20min-1,5h ulkona. - 20 asteessa ei kauaa viihtynyt, mutta sekin hetki helpotti taas sisällä olemista.

Vierailija
16/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden ensimmäisen lapsen kanssa olin aktiivisempi ulkoilun suhteen. Kolmas on syntynyt isommalla ikäerolla ja muutimme ei-niin lapsiystävälliseen ympäristöön, niin en ole jaksanut enää niin paljon ulkoilla. Mutta toki ulkoilemme jonkin verran. Enemmän jo, kun lapsi kasvanut.

Isommat lapset ulkoilee välillä itsekseen tai kavereiden kanssa.

Vierailija
17/25 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Minä en nokkaani ulos ovesta pistä, jos on pakkasen puolella. Kesällä meillä on terassin ovi auki aamusta iltaan ja rampataan eestaas mutta syksy-talvi-kevät on semmoista aikaa, että työnnän miehelle kaikki mahdolliset ulkoilut. Töissä kyllä käyn ja kaupassa jne. mutta vapaaehtoiset ulkoilut eivät ole meikäläisen heiniä. Kyllähän sitä kesälämmössä mielellään ulkona kuljeskelee tienpientareen kukkia katselemassa ja näillä plussakeleilläkin jo aurinkoisena iltapäivänä lintujen laulua kuuntelemassa. 

Minun vanhempani olivat nuorempina kuntoliikkujia, ja he pakottivat minutkin joka päivä ulos. Siellä kykin yksin pihassa, kunnes livahdin takaisin sisälle lukemaan kirjaa. Inhosin pakkoulkoilua lapsena ja inhoan sitä yhä.

Lapsi ulkoilee joka päivä päiväkodissa. Lisäksi hänellä on kaksi liikuntaharrastusta. Jahka koulu alkaa, hän kulkee koulumatkat pyörällä. En katso olevan pakollista liikuttaa häntä sen enempää. Viikonloppuisin mies menee lapsen kanssa ulos, hän on muutenkin ulkoilmaihminen. Minä voin mennä joskus hänen kanssaan uimahalliin tai Leon leikkimaahan istuskelemaan. Varsinaista päivittäistä ulkoilua meillä ei ole koskaan harrastettu.

Vierailija
18/25 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset kasvat normaaleiksi vähemmälläkin ulkoilulla. ulkoillaan kevätsäällä ja kesällä, syksyä kohti vähenee ja talvi pysytellään sisällä. Lapset 2 ja 4v

Vierailija
19/25 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai lapsien pitää saada ulkoilla. Päiväkodissa olevat lapset ulkoilee päiväkodissa ja kotihoidossa olevat äiskän kanssa puistoissa.

Vierailija
20/25 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Minä en nokkaani ulos ovesta pistä, jos on pakkasen puolella. Kesällä meillä on terassin ovi auki aamusta iltaan ja rampataan eestaas mutta syksy-talvi-kevät on semmoista aikaa, että työnnän miehelle kaikki mahdolliset ulkoilut. Töissä kyllä käyn ja kaupassa jne. mutta vapaaehtoiset ulkoilut eivät ole meikäläisen heiniä. Kyllähän sitä kesälämmössä mielellään ulkona kuljeskelee tienpientareen kukkia katselemassa ja näillä plussakeleilläkin jo aurinkoisena iltapäivänä lintujen laulua kuuntelemassa. 

Minun vanhempani olivat nuorempina kuntoliikkujia, ja he pakottivat minutkin joka päivä ulos. Siellä kykin yksin pihassa, kunnes livahdin takaisin sisälle lukemaan kirjaa. Inhosin pakkoulkoilua lapsena ja inhoan sitä yhä.

Lapsi ulkoilee joka päivä päiväkodissa. Lisäksi hänellä on kaksi liikuntaharrastusta. Jahka koulu alkaa, hän kulkee koulumatkat pyörällä. En katso olevan pakollista liikuttaa häntä sen enempää. Viikonloppuisin mies menee lapsen kanssa ulos, hän on muutenkin ulkoilmaihminen. Minä voin mennä joskus hänen kanssaan uimahalliin tai Leon leikkimaahan istuskelemaan. Varsinaista päivittäistä ulkoilua meillä ei ole koskaan harrastettu.

Tuohon täytyy sanoa että en minäkään enää ”koululaista” liikutellut sen enempää, ihan itse kyllä meni ulos tai kouluun. Ja kun lapset oli päiväkodissa koko päivän emme yleensä enää ulkoileet illlalla varsinkaan talvisin. Monet lähtee vielä lenkkeilemään joka arkipäivä päiväkodin tai koulun jälkeen, hyvä!