Sähköinen matikan yo vitt uun
En mä ainakaan pysty laskemaan matikkaa tietokoneen ruudulla. Paperilla pystyy luonnostella ja tehdä tärkeitä pieniä merkintöjä helpommin kuin koneella. Mulla on ens vuonna yo-kokeet enkä todellakaan haluu tehä matikan koetta sähkösesti.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Sitten se jää tekemättä.
No kyllä mä sen joka tapauksessa teen, mutta ärsyttää kun sähkösessä kokeessa pitää sen itse matematiikan lisäksi opetella ne koneen piirto-ohjelmat ja muut. Sitten kun niitä on niin vaikea käyttää ja säätää niiden kanssa, niin unohtaakin jo miten tämä lasku pitikään laskea.
Ai eikö niitä voi mitenkään hahmotella paperille? Ja eikö teillä harjoitella sitä vastaamista ollenkaan etukäteen, niitä piirto-ohjelmia sun muuta?
Vierailija kirjoitti:
Ai eikö niitä voi mitenkään hahmotella paperille? Ja eikö teillä harjoitella sitä vastaamista ollenkaan etukäteen, niitä piirto-ohjelmia sun muuta?
Minimaalisesti harjotellaan. En silti vain tajua miksi täytyy tehdä sähköisesti. Matematiikka on tarkoitettu paperille. Kone on niin rajoittava alusta tehdä matemaattisia laskuja, toisin kuin paperi jossa on vapaa käsi. Ja vaikka saiskin käyttää sähköisessä kokeessa paperia, niin lausekkeiden ja vastauksen kirjoittaminen sinne koneelle on silti ihan sairaan ärsyttävää.
Ymmärrän täysin ja kiitän luojaani että kirjoitin ylioppilaaksi 90-luvulla
No älä kirjoita sitä. Valitse vaikka toinen kieli siihen tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Harjoitus tekee mestarin.
Niin tai sitten vain perutaan tämä uudistus, koska entinen tapa toimi hyvin eikä siinä tarvinnut laskemisen lisäksi opetella jotain v***n tietokoneohjelmia. :))
Meillä poika ainakin tekee laskun ensin paperille, jos pitää yhtään miettiä laskua tarkemmin. Kaksinkertainen työhän se on ja toivottavasti aika riittää hyvin, kun ensi vuonna myös kirjoittaa matikan. No, riittäähän se, jos osaa asiat hyvin.
Sitten se jää tekemättä.