Muita joiden unet ovat aina ahdistavia?
Välillä joku kertoo nähneensä hauskan/mukavan unen. Itse en osaa samaistua tähän lainkaan. En koskaan oikeastaan näe edes neutraaleja unia, vaan niissä on aina jotain todella ahdistavia elementtejä ja pelkoja, vaikka eivät olisikaan täysin hikisiä painajaisia. Koko unimaailmani on visuaalisestikkin jotenkin synkkä ja epämiellyttävä. Homeenvärisiä synkkiä huoneita, ei koskaan mitään kauniita maisemia tai ympäristöjä. Ja aina joku on pielessä. Lapsuudestakin muistan nähneeni jotain kidnappaus unia ja pahoja miehiä pihallamme.
En ikinä odota innolla nukkumaan menoa. Onko minun aivoni jotenkin vääristyneet? Hereillä ollessa olen välillä melko iloinenkin, mutta elämässäni on kyllä myös ollut hyvin paljon vaikeuksia ja olen yksinäinen.
Olen nähnyt painajaisia lapsuudesta asti. Söin mielialalääkkeitä ja painajaiset pahenivat niin että huusin joskus öisin ääneen. Lopetin lääkkeiden käytön ja nykyisin painajaiset ovat harventuneet ja öistä on tullut neutraaleja eli en juuri näe tai muista enää uniani. Mukavat unet ovat erittäin harvinaisia ylipäätään.