Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uudet ravintosuositukset WWF:ltä - lihaa ei tarvitse kieltää

Vierailija
26.03.2019 |

Korkeintaan kuusi kananmunaa kuukaudessa, punaista lihaa kerran viikossa ja lasi maitoa päivässä. Broileria muutama kerta viikossa. Kasviksia paljon ja kotimaista kalaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kananmunaa, maitoa, kermaa, voita tai juustoa kuin joskus harvoin ruoanlaitossa. Kokonaiskolesteroli alkaa kolmosella ja HDL pitoisuus 33 %.

Ilmankos onkin arvot liian pienet.  Hyvät ravintoaineet puuttuu ruokavaliosta.

Vierailija
22/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syökö Petteri Löppönen punaista lihaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kananmunaa, maitoa, kermaa, voita tai juustoa kuin joskus harvoin ruoanlaitossa. Kokonaiskolesteroli alkaa kolmosella ja HDL pitoisuus 33 %.

Ilmankos onkin arvot liian pienet.  Hyvät ravintoaineet puuttuu ruokavaliosta.

Ei puutu, punaista lihaa on yllin kyllin kasvisten mukana. Vastaa luonnonmukaisesti elävien villiheimojen arvoja.

Vierailija
24/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on niin pimeää ja hämärää ison osan aikaa vuodesta, että D-vitamiinisuositus on paljon suurempi. Siis esim. kananmunaa ja kalaa kannattaa syödä reilusti enemmän kuin tuossa koko maailman ilmaston mukaisessa suosituksessa. Lisäksi pohjoisen lasten, hedelmällisessä iässä olevien naisten ja vanhusten tulisi saada reilusti enemmän kalsiumia kuin tuossa suosituksessa. Sen imeytymistäkin varten tarvitaan D-vitamiinia. Pillereillä ei voi korvata vitamiineja, sillä niistä vitamiinit imeytyvät huonommin kuin ravinnosta. Jaksamisestakin sen huomaa: Jos ei syö kalaa tai (muita) hyviä öljyjä riittävästi, väsyttää. Ne, jotka eivät syö lainkaan kalaa tai maitotuotteita, tarvitsevat erityisesti mm. kananmunaa. Ihmisen elimistö ei tykkää ylenmääräisestä papuravinnosta. Se ei sula hyvin ja huonosti sulava ruoka vaikuttaa jaksamiseen.

Vierailija
25/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön 6 kananmunaa päivässä... Mitään tieteellistä perustetta rajoittaa ei ole.

Ei olekaan, kananmuna on ravinteikkain ruoka-aine, mitä olemassa on.

Väittäisin että siemenet ovat. 

Vierailija
26/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wwf:n suositukset painottavat eri asioita kuin terveydenhuollon suositukset jne. Kiinnostaisi tietää onko wwf:llä samat suositukset kaikkialla ja millä perusteilla.

(Tuskin on, ja ne perustelut olisivat mielenkiintoisemmat kuin tämä uutinen itsessään.)

Vierailija
27/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön 6 kananmunaa päivässä... Mitään tieteellistä perustetta rajoittaa ei ole.

Millähän perusteella?

Vierailija
28/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella?

Rasvaa proteiinia hiilihydraattia sillä perusteella mitä esitettiin ravinteikkain. 

Vierailija
29/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella?

Rasvaa proteiinia hiilihydraattia sillä perusteella mitä esitettiin ravinteikkain. 

Aminohappoja, omega 3:ta, rautaa, fosforia, sinkkiä, magnesiumia, kalsiumia, vitamiineja jne jne. 

Vierailija
30/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella?

Aminohappoja, omega 3:ta, rautaa, fosforia, sinkkiä, magnesiumia, kalsiumia, vitamiineja jne jne. 

Siemenet ovat terveellisiä kunhan vähän lukee puolueettomasti ravinnosta. Tuntuu siltä että joidenkin on pakko alapeukuttaa kun liha on heistä ainoa oikea ruoka. Söisin itse enemmän siemeniä jos en olisi allerginen niille.

Vierailija
31/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella?

Kananmunassa on kaikki tarvittava paitsi c-vitamiini. Joten peittoaa sun siemenet.

Vierailija
32/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella?

Kananmunassa on kaikki tarvittava paitsi c-vitamiini. Joten peittoaa sun siemenet.

Tässä puhutaankin ruoasta eikä kuvitteellisesta "kaikki tarvittavat" joka ei tarkoita mitään. Jos joku sanoo että pskassa on kaikki tarvittava niin se on mielipide. Kunhan vain terävöitän kun tuntuu siltä että sinä et halua ottaa edes selvää asioista kunhan uhoat vain. Siemenissä on kaikki tarvittavat myös ja hieman laajemmalla skaalalla kun niitä on useita erilaisia. 

Vierailija
33/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella?

Tässä puhutaankin ruoasta eikä kuvitteellisesta "kaikki tarvittavat" joka ei tarkoita mitään. Jos joku sanoo että pskassa on kaikki tarvittava niin se on mielipide. Kunhan vain terävöitän kun tuntuu siltä että sinä et halua ottaa edes selvää asioista kunhan uhoat vain. Siemenissä on kaikki tarvittavat myös ja hieman laajemmalla skaalalla kun niitä on useita erilaisia. 

Sovitaan sitten näin, syö sinä siemeniä, mä nautin kananmunista :)

Vierailija
34/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Granaatiomenan siemenissä on c vitamiiniakin joten siemenet sisältävät sitäkin. 

Vierailija
35/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millähän perusteella?

Sovitaan sitten näin, syö sinä siemeniä, mä nautin kananmunista :)

Oletko hieman yksinkertainen sanoin jo aiemmin olevani allerginen minä puihunkin ravinnosta sinulla selkeästä joku fundamentaalinen asennevamma. Minä syön myös kananmunia mutten huijaa itseäni kuitenkaan. 

Vierailija
36/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltää? Sääntelyä? Hohhoijaa, minähän syön mitä huvittaa.

Vierailija
37/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä voin arvata miten tuhannet jenni-maricat kieltää nyt heti perheiltään lihan ja munat ja sitten 10 vuoden päästä ihmettelee kun lapsista on kasvanut rumia ja heikkoja :D

Vierailija
38/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei sisällä, sitä, mitä kananmunissa on.

Vierailija
39/42 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eviran mielestä siemeniä ei saisi syödä enempää kuin 15 grammaa. Muuten tulee raskasmetallimyrkytys.

Vierailija
40/42 |
27.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei sisällä, sitä, mitä kananmunissa on.

Mutta siksi siemenet onkin monipuolisemia niissä on enemmän kaikkea myös c vitamiinia mikä siitä kananmunasta puuttuu. Täällä näyttää olevan fundamentaalisia vastustajia paikalla. Varmaan jotain 50 luvulla syntyneitä. Kourallisella siemeniä sekä vettä elää helposti. Ei siinä ole mitään uutta 50 luvulla syntyneenkin tulisi tietää tämä eikä opponoida vain koska on jäärä jästipää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi