On se kumma, kun käytetyt lastenvaatteet eivät kelpaa
Kaiken pitää olla sitten vissiin uutta ja hienoa.
Kommentit (10)
Siis kelpaa kelle, ja mitä se sua haittaa jos ei kelpaa? Jos haluat päästä eroon, niin lahjoita jonnekin keräykseen vaikka Hope Ry:lle, jos on liian huonokuntoista ettei heille kelpaa, niin miksi kenenkään muunkan pitäisi pukea lastaan rääsyihin. Mun tutuille ainakin niitä vaatteita on tullut lahjaksi niin paljon, että ei kertakaikkiaan ole ollut käyttöä. Tullut lähipiiriin paljon vauvoja pienillä ikäeroilla, niin käytettyä vaatetta olisi tarjolla aina uusimmalle tulokkaalle niin paljon, että ei niitä ehtisi pitää. Ei ihmisillä ole säilytystiloja vaatteelle, jolle ei ole käyttöä.
Mulle kyllä kelpais, mutta kun esim kiprriksellä myyjällä on vähän turhan suuret luulot siitä mitä voi käytetystä H&M-bodysta pyytää... Jos uuden ja käytetyn hintaero on vain joku 2e, niin käyn sitten katsomassa uusia vaatteita.
Noita en lähde kuskaamaan minnekkään, kun ei autoa käytössä. Varmasti siis löytyy tahoja, jotka ottavat vastaan, mutta ne kun pitää sinne itse toimittaa. Juurikin tuo HOPE.
Jos joku noutaisi, niin tältä saisi ilmaiseksi vauvalle vaatteita ja kevääksi välikausihaalareita. Joukossa myös jo käytetympiä vaatteita, jotka taidan viedä ihan roskikseen, mutta paljon on siistejä, ihan uudenveroisia.
Kuinka se nyt niin kumma on? Minä ainakin halusin lapselleni vain uutta ja niin hyvää kuin pystyin ostamaan.
Minulle kyllä kelpaa. Mutta en niissäkään mitään ihan haalistuneita, kulahtaneita ja venyneitä huoli. Meillä suurinosa vaatteista on hankittu kirppareilta tai ostettu fb:n kirppareilta. Tottahan on että yhdellä lapsella pidetyt vaatteet ei ole paljoa kuluneet.
Mutta osalla ihmisitä on mielikuva että kirppareilla on vain vanhoja lumppuja. Ja kyllä varmaan onkin, mutta usein löytää ihan laadukkaita vaatteita hyvässä kunnossa ja halvalla.
Ulkovaatteet ollaan ostettu uutena.
Onko sulla siis ap esmes tori.fi-palvelussa ilmoitus, jossa sanotaan ANNETAAN HYVÄÄ VAATETTA ILMAISEKSI? Jos on, ja pidät sitä aktiivisesti näkyvillä, niin on kyllä tosi omituista jos ei kenellekään kelpaa.
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 14:57"]
Noita en lähde kuskaamaan minnekkään, kun ei autoa käytössä. Varmasti siis löytyy tahoja, jotka ottavat vastaan, mutta ne kun pitää sinne itse toimittaa. Juurikin tuo HOPE.
Jos joku noutaisi, niin tältä saisi ilmaiseksi vauvalle vaatteita ja kevääksi välikausihaalareita. Joukossa myös jo käytetympiä vaatteita, jotka taidan viedä ihan roskikseen, mutta paljon on siistejä, ihan uudenveroisia.
[/quote]
Njooh, onhan se kauhea vaiva vaikka kauppareissulla vipata vaatteet Uffin laatikkoon.
Kelle sä olet yrittänyt niitä tarjota? En mä itsekään pääsisi toisaalta autottomana hakemaan mistään kaukaa.
Minä lahjoitan kaikki Punaiselle Ristille tai Pelastusarmeijalle. Luulisi aloittajankin läheltä löytyvän joku taho, jolle voi lahjoittaa. Punainen Risti hakee ainakin huonekaluja kotoa, ja silloin voi lahjoittaa samalla pientavaraakin.
Kyllä ne mulle kelpaa. Jostakin kumman syystä meillekin on tarjottu tosi virttyneitä vaatteita, jotka kelpaisivat vain mökkivaatteiksi. Kirppareilla ei pahemmin ole aikaa kierrellä, joten niiden tarjonnasta en tiedä.