Bloggareiden ostokset, milloin tulee seinä vastaan?
En mainitse blogeja nimeltä.
Kuinka kauan tämä vallalla oleva ostohysteria voi kestää? Jotain täytyy tulla eteen, että se loppuu.
Siinä vaiheessa, kun heillä elämänarvot menevät uusiksi, varmaan vaan lopettavat bloginsa.
Se on jo pahemman luokan riippuvuus näille bloggareille. Uskon, että elämän realiteetit todellakin iskevät heille vielä eteen! Kunhan vähän kasvavat ja aikuistuvat.
Itse olin aikaisemmin kova shoppailija ja sain iloa elämääni juuri ostamalla kaikkea uutta vaatetta, kenkiä, laukkuja.
Mutta sitten elämässäni tuli eteen todellisia ongelmia ja elämänarvot todella menivät uusiksi. Nykyään ei ole shoppailu ja materia numero yksi elämässä.
Kommentit (6)
Shoppailublogit ovat aivan naurettavia, samoin suomalaiset blogit jotka keskittyvät päivän asu-kuviin. Ero on todella kova ulkomaalaisiin vastaaviin. Suomessa on oikeasti arkityylikkäitä ihmisiä mutta he eivät bloggaa. Olen huomannut että kaikilla asu-bloggaajilla on jonkunlainen ulkonäkö-ongelma. Varsinkin näillä "luksus"-bloggaajilla:)
[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 11:58"]
Shoppailublogit ovat aivan naurettavia, samoin suomalaiset blogit jotka keskittyvät päivän asu-kuviin. Ero on todella kova ulkomaalaisiin vastaaviin. Suomessa on oikeasti arkityylikkäitä ihmisiä mutta he eivät bloggaa. Olen huomannut että kaikilla asu-bloggaajilla on jonkunlainen ulkonäkö-ongelma. Varsinkin näillä "luksus"-bloggaajilla:)
[/quote]
Olen huomannut saman. Jotenkin ristiriitaista, kun ensin kysytään mielipidettä ja jos joku lukijoista ei pidä, tehdään kilometrin mittainen postaus siitä kuinka paha mieli tuli arvostelemisesta.
Ovatkohan nyt ihan tienneet mihin päänsä pistävät, ovat kuitenkin vielä niin nuoria!
En koskaan klikkaile heidän mainoksiaan, en vahingossakaan!
Olin nuorena aikuisena, juuri töitä saaneena hirveä shoppailuriippuvainen! Ostin hirveästi vaatteita, ja etenkin sisustelin kotia. Piti olla kaikki, heti. Jouduin velkoihin.
Nyt keski-ikäisenä en enää ole kiinni shoppailussa. Voin olla esim. vuoden ostamatta itselleni yhtäkään uutta vaatetta tai kenkää. Ostan vain tarpeeseen. Lapsillekin ostan vain tarpeeseen.
Tunnistan tuon älyttömän laatushoppailun luxusbloggareissa... Ovat varmasti shoppailuriippuvaisia. Lisäksi heille luo paineita ostamiseen myös se blogi. Hyvin harva on kiinnostunut halpahallishoppailubloggarista, joka tekee löydön viiden euron t-paidasta kolmella eurolla.
Nyt harmittaa kovasti se, että miten sitä pääsi tällainen riippuvuus itselle syntymään! Ostin aivan turhia ja todella kalliita juttuja, jotka silloin aikanaan tuntui "olevan pakko saada". Juuri se Must Have lista oli loputon.
Raha asiani ovat tätä nykyä kunnossa, ja pyrin mielummin ensin säästämään ja vasta sitten ostamaan todella harkitusti. Nykyään satsaan kodin laitttoon ja matkusteluun jos nyt ylipäätään ostan mitään uutta, kuin vaatteisiin, merkkilaukkuihin, kenkiin jne. Vaatteet ja kengät, laukut kun loppujen lopuksi ovat todella lyhyt ikäisiä! Viisi vuotta, ja ne Mulberryt mitä ostettu ovat ihan pois muodista. Menee joillakin bloggareilla ne suuret rahat taivaan tuuliin. En suosittele.
Hyvä kun muistutit...voisi postata piakkoin omat ostoksensa.
Oma veikkaus on, että nykyisten kärkiblogien suosio on muutamassa vuodessa ohi, siis juuri näiden shoppailublogien.