Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koiran / ihmisen jätökset, kummat pahemmat??

Vierailija
09.04.2013 |

Ihmettelen kovasti sitä vihamielistä suhtautumista koiran / kissan jätöksiin. Kyllä, ne pitää siivota, siitä ei ole kyse.

Mutta entä ihmisten jätökset esim. kaduilla ja puistoissa? Oksennukset, virtsat, syljetyt limaklimpit? Inhottaako nämä ketään?

Itse en menisi koiran kanssa kävelemään kaupungille lauantai tai sunnuntaiaamuna. Ei ´koskaan tiedä mitä se suuhunsa laittaa. Samoin kuvottaa ne kaikki ihmisten jätökset mitä kotiin saattaa kengän pohjissa tulla.

Itseäni inhottaa niin suunnattomasti kävellä kadulla viikonloppu-aamuina juuri näiden ihmisten jätösten takia.

Jos koirille syötetään jo myrkkyjä sen takia, että jätöksiä löytyy teiden varsilta, olisiko aika Suomessa siirtyä jo sakottamaan tosissaan kaduille oksentelijoita, virtsaajia ja jopa ulostajia???

Ja kumpi on pahempi löytö hiekkalaatikolta; kissan jätökset vai huumeruisku?

Kumpaan astutte mieluummin: koiran jätökseen vai ihmisen jätökseen/oksennukseen?

Ja älkää ymmärtäkö minua väärin! Siivoan aina koirani jätökset ja toivoisin näin muidenkin tekevän.

Mutta ihmiset sitten saavatkin itse sotkea mielin määrin :-(

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä astuisin monta kertaa mielummin koiran paskaan ko ihmisen vastaavaan. Lisäksi ihmisen virtsa haisee aivan kamalalle jossain porttikongeissa

Kaiken kaikkiaan IHMINEN on paljon pahempi roskaaja ja sotkija. Koirat tekee tarpeensa ulos ja sen ihmisen vastuulla on se jättääkö se ne jätökset sinne, vai käyttääkö koiran sellaisessa paikassa missä ei oikeasti häiritse muita ulkoilijoita.

Vierailija
2/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ghetossa te oikein asutte, jos räässä ja ihmisp#skassa joudutte tarpomaan?

Ei ole ollut ongelmaa ihmisten jätöksistä. Keskustassa en luuhaa porttikongeissa virtsanhajussa sunnuntaiaamuisin, mutta omasta pihasta poistun joka päivä. Ja joka päivä saan ihastella keltaiseksi kuseksittuja portinpieliä ja jalkakäytävän reunaa vierustavia pökälevanoja.

En ole ikinä 32 elinvuoteni aikana ole astunut kadulla ihmisen sontaan, mutta koiran vastaavaan montakin kertaa. Eivätkä lapseni ole lumipenkoissa kolutessaan sotkeneet itseään ihmisen ulosteeseen kertaakaan, mutta monta kertaa on puku jouduttu pesuun heittämään kun se on koirankakassa.

Ihmisen uloste on joo ehkä vielä pari astetta kuvottavampaa kuin koiran, mutta enpä ole siihen toisaalta kaduilla törmännytkään. Suosittelen vaihtamaan asuinaluetta, ihmisläjät kadulla lienevät vielä suurempi terveysriski kuin koirankököt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo..ehkä nuo nyt oli kärjistettyjä vastauksia, ap:n ja kakkosen. Kai sen jokainen tajuaa kun älliä käyttää. Mutta yhteenlaisiin ihmisen jätöksiä ovat rikotut pullot, karkkipaperit yms.

Itse asun rehellisesti maalla, kaupunugin kupeessa ja en ole yhtään koiran kakkaa kerännyt itse. Keväällä ne sitten paljastuu tuolta pihalta ja haravoidaan pois. Loput on metsässä tai jäällä muiden eläimien jätösten seassa. En tosin ole tuolla meidän kaupungissakaan kakkoja nähnyt. Niitä muita roskia kylläkin. Ja sen ymmärrän että niitä kusia on vaikea alkaa keräämään.

Vierailija
4/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ en kyllä näe niissä mitään eroa. INhoan sekä koiranpaskaa että ihmisen paskaa, jos se on väärässä paikassa. Inhoan myös lokinpaskaa laiturilla. Silti pystyn tyhjentämään mökkihuussin makkipaljun ilman mitään yökkörefleksejä, koska se on paskaa ns. oikeassa paikassa. Myöskään rusakonnokareet kukkapenkissä eivät haittaa mitään, nekin ovat siellä oikealla paikallaan. Törmäämistäni jätöksista koiranpaska on ainoa, josta en ole päässyt eroon. Lokkeihin auttaa hyvä pelätin. Ihmispaskaan ei minun ympäristössäni törmää, vaikka keskiluokkaisella asuinalueella täällä asustaa kyllä kolme vakiopultsariakin. Mutta koirankakat, niitä tämän keskiluokkaisen asuinalueen väki ei vaan viitsi kerätä. Pahin oli väännetty meidän pihassa olevaan hiekkakasaan lasten leikkivälineiden viereen...

Eli koiria myrkytetään siksi, että mikään muu niihin ei tehoa - en minä myrkytä, mutta näen, että mikään ei näytä tehoavan. Muut jätetään myrkyttämättä siksi, että niihin voi vaikuttaa pehmeämmilläkin keinoilla.

Vierailija
5/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan keskustan tuntumassa okt-alueella. Ihmisillä on nätit pihat eikä kaduillakaan ole roskaa, joskus jotain koululaisten suklaapatukan kuoria ehkä. Mutta nämäkin aina pian häviää, kun ihmiset noukkii ne roskikseen jos oman aidan varteen joku sellaisen on dumpannut.

Mutta ne kakat. Ei niitä kukaan ilkeä korjata, ällöttää.       

-3

Vierailija
6/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on edelleen hullua että kostetaan ihmisten tyhmyys koirille. Miksette tee asiaa selväksi niille ihmisille, muuten kuin täällä ja tekstaripalstoilla valittamalla??

[

Eli koiria myrkytetään siksi, että mikään muu niihin ei tehoa - en minä myrkytä, mutta näen, että mikään ei näytä tehoavan. Muut jätetään myrkyttämättä siksi, että niihin voi vaikuttaa pehmeämmilläkin keinoilla.

[/quote]

Vierailija
7/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmispaska on jotain käsittämättömän kuvottavaa. Koirani on pari kertaa metsälenkillä kierinyt sellaisessa ja voi tavaton sitä lemua. Kolmesti shampoolla pesty koira pitää vielä laittaa terassille tuulettumaan ja pyyhkeet jolla koiran on kuivannut saa tylysti heittää roskiin. OKS!

Vierailija
8/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo kyllä ikinä sotkenut vaatteitani ihmisten jätöksiin, mutta koirien kakkaa on kyllä jäänyt kengänpohjiin monta kertaa. Ei meillä päin ainakaan oo kaduilla ihmisten ulosteita tai oksennuksia näkynyt.

Mä en oikein ymmärrä, että miksi koirien omistajat aina vertaavat koiriensa ulostetta muuhun roskaamiseen. Ei kumpikaan ole oikein, eikä se että joku muu heittää roskan maahan, tee koiranpaskan keräämättä jättämistä yhtään oikeutetummaksi. Noi roskat sentään siivotaan pois kaupungin työntekijöiden toimesta, toisin kuin koiranpaskat. Ihan järkyttävää on ainakin meillä päin tällä hetkellä, kun lumihanget tien reunoilta ovat sulaneet suurimmilta osin pois. Jalkakäytävät ovat keskeltä täynnä paskaa, kun on talviaikana annettu niiden koirien paskoa "kiltisti sinne tien sivuun", joka on siis lumen sulamisen jälkeen jalkakäytävän keskikohta.

Vierailija
9/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää hyvät ihmiset kaupungille (Helsinki, Turku, Tampere, näin esimerkkeinä) lauantai tai sunnuntaiamuna keskustaan. Ettekö näe yhtään oksennuksia tai virtsoja kadun kulmissa ja kaduilla?? Ettekö??

En tarkoita, että omakotialueella tuollaisia löytää. Se tästä vielä puuttuisikin.

En esim vapputorille mielelläni mene juuri noiden ihmisten jätösten takia.

Vierailija
10/11 |
09.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10

päivittäin kuljen Turun keskustassa, oksennukseen "törmännyt" kerran tai kaksi vuodessa. Sylkiklimppejä löytyy ruunsaasti, mitkä on ällöjä. Olet oikeassa, nämä eivät kuulu katukuvaan.Varmaan korkeintaan 1/1000 ihmistä jättää "jätöksiään" katukuvaan.

Okt alueella kävellessäni jalkakäytävää reunustavat muutaman metrin välein koiran paskakasat!

Veikkaisin 4/10 koiranomistajaa jättää koiransa jätökset, vähän arjen realismia.

Vierailija
11/11 |
16.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.04.2013 klo 08:19"]

Ihmettelen kovasti sitä vihamielistä suhtautumista koiran / kissan jätöksiin. Kyllä, ne pitää siivota, siitä ei ole kyse.

Mutta entä ihmisten jätökset esim. kaduilla ja puistoissa? Oksennukset, virtsat, syljetyt limaklimpit? Inhottaako nämä ketään?

Itse en menisi koiran kanssa kävelemään kaupungille lauantai tai sunnuntaiaamuna. Ei ´koskaan tiedä mitä se suuhunsa laittaa. Samoin kuvottaa ne kaikki ihmisten jätökset mitä kotiin saattaa kengän pohjissa tulla.

Itseäni inhottaa niin suunnattomasti kävellä kadulla viikonloppu-aamuina juuri näiden ihmisten jätösten takia.

Jos koirille syötetään jo myrkkyjä sen takia, että jätöksiä löytyy teiden varsilta, olisiko aika Suomessa siirtyä jo sakottamaan tosissaan kaduille oksentelijoita, virtsaajia ja jopa ulostajia???

Ja kumpi on pahempi löytö hiekkalaatikolta; kissan jätökset vai huumeruisku?

Kumpaan astutte mieluummin: koiran jätökseen vai ihmisen jätökseen/oksennukseen?

Ja älkää ymmärtäkö minua väärin! Siivoan aina koirani jätökset ja toivoisin näin muidenkin tekevän.

Mutta ihmiset sitten saavatkin itse sotkea mielin määrin :-(

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme