Pola-farkut, onko niissä aivan törkeän pienet koot?
Ostin viime viikonloppuna "mökkifarkuiksi" matkalla mökille Tarjoustalosta Pola-merkkiset stretch-farkut. Eipä sitten tullut kokeiltua kun yleensä olen kokoa 40 melkein merkissä kuin merkissä, ja stretchfarkuthan nyt aina venähtävät. Ei ollut hinnalla pilattu, joten ajattelin että saavat nyt mennä kokeilemattakin. Siis ei toivoakaan, että saisin vetskarin kiinni koosta 40!! Ei liippaa edes läheltä, hyvä kun lanteille saan nää farkut. Eikös Pola ollut suomalainen merkki ainakin ennen, muistelen että mulla oli joskus aikaisemmin Polan vaatteita ja olivat hyvin "keskiverrot" mitoitukseltaan.
Kommentit (3)
Ok, no hyvä tietää, että en ole sitten ainoa, joka on tätä mieltä. Saas nyt nähdä, saanko aikaiseksi vaihdettua, en olen ainakaan samaan kauppaan menossa muutamaan viikkoon, tämä oli siis kesämökkimme lähellä eri paikkakunnalla, mutta ehkä ne tietenkin saisi vaihdettua missä tahansa Tarjoustalossa. Vertasin näitä nyt muutama viikko sitten ostamiini 7 for all mankind-farkkuihin (jotka on tehty Italiassa, jossa usein pienet/kapeat koot), ja tämä Polat ovat reilusti pienemmät kuin nämä 31-tuumaiset farkut! Kumma juttu. Mutta tietääpä varoa sitten toisen kerran, eivät ainakaan samaa mitoitusta vastaa kuin Polan vanhat vaatteet.
Mä sadattelin silloin ostostani täällä, ja joku muukin sanoi että jos normaalisti käyttää kokoa 38, niin polaa saa ostaa kokoa 42...
Ei tosiaan kannata sokkona ostaa noita.
Sama kokemus itsellä. Melkein oli koko 40 sopiva laihalle 150-senttiselle tyttärelleni, mulle se ei mennyt edes reisistä ja lantiosta. Mäkin ajattelin että voisivat jopa olla liian isot, kun oletin että ovat meikäläisellä mitoituksella.
Valitinkin asiasta, mutta vastasivat vain että ehkä on mahdollista että kokolappu olisi ollut väärä, ja oma vikani kun en sovittanut.
Tuotatin housut toisella henkilöllä, eikä minulla ollut mahdollista vaihtaa ihan heti ainakaan, joten tulin pesseeksikin ne ennen sovitusta.