Mikä on mielestäsi sopiva/kohtuullinen aika vastata viestiin?
Esimerkki. Mies on ylitöissä, näyttöpäätetyötä. Laitat hänelle viestin, eikä viestiin vastata puoleen tuntiin/tuntiin/puoleentoista tuntiin.
Miten nopeasti itse pyrit vastaamaan viesteihin jos itselläsi ei ole kiire?
Kommentit (6)
Jos olen keskittynyt johonkin muuhun, saatan lykätä viestiin vastaamista siihen hetkeen asti, kunnes on pakko vastata. Jos siis tilanne ei edellytä nopeaa vastausta niin en välttämättä vastaa kuin vasta sitten kun on pakko. Jos edes on pakko.
JOs on sellaista asiaa, että haluaa vastauksen, soittaa. Tekstarit on asynkroninen viestintäväline, eikä niihin vastata heti jos vastataan ollenkaan.
Mä vastaan yleensä heti, kun huomaan viestin. Siihen saattaa mennä siis mitä vain minuutista moneen tuntiin. Välillä en katso kännykkää koko päivänä, nytkään en ole katsonut n. kuuteen tuntiin.
Kysyitkö tekstarissa jotain? Mun mies vastaa tekstarilla kysymyksiin, mutta ei muuten viestittele lainkaan. Liian usein sen känny on unohtunut äänettömälle eikä se huomaa viestejä ollenkaan. Ärsyttävää.
Minusta on ok, kun vastaa saman päivän aikana. Jos on kiireellistä asiaa, kannattaa soittaa.
Riippuu niin tilanteesta ja viestin aiheesta, mutta esimerkkitilanteessa oottaisin vastausta parin tunnin sisällä. Voi olla töissä keskittymistä vaativa tilanne, eikä puhelinta tuu ehkä katsottua.