Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmi kalustemaali, hitto mitä shittiä!

Vierailija
24.03.2019 |

Kuivuu niin nopeasti ettei siistiä pintaa saa millään. Eipä tarvi toiste ostaa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile bilteman lakkamaalia. Saa valmiiksi sävytettynä. Ei tarvitse ohennetta. Tasoittuu hyvin itsestään ja lakkamaali kun on niin sekoituksen tarve on vähäinen. On todellinen vanhan ajan kunnon lakkamaali. Tosin haisee pari viikkoa maalauksen jälkeen. Erittäin kestävä pinta. Olen maalannut sillä mm. puisen ulkokiikun ja ei ole mennyt viidessä vuodessa miksikään, ehkä hieman aurinko haalistanut. Myös mökin lattian olen sillä maalannut ja hyvin on kestänyt. (Oli aiemmin maalattu miranolilla). Pensseliksi synteettisillä harjaksilla oleva niin ei irtoa harjaksia maalin sekaan. Muista ettet maalaa kerralla liian paksua kerrosta koska muuten tulee valumia.

Vierailija
2/14 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biltemasta_hyvää_maalia kirjoitti:

Kokeile bilteman lakkamaalia. Saa valmiiksi sävytettynä. Ei tarvitse ohennetta. Tasoittuu hyvin itsestään ja lakkamaali kun on niin sekoituksen tarve on vähäinen. On todellinen vanhan ajan kunnon lakkamaali. Tosin haisee pari viikkoa maalauksen jälkeen. Erittäin kestävä pinta. Olen maalannut sillä mm. puisen ulkokiikun ja ei ole mennyt viidessä vuodessa miksikään, ehkä hieman aurinko haalistanut. Myös mökin lattian olen sillä maalannut ja hyvin on kestänyt. (Oli aiemmin maalattu miranolilla). Pensseliksi synteettisillä harjaksilla oleva niin ei irtoa harjaksia maalin sekaan. Muista ettet maalaa kerralla liian paksua kerrosta koska muuten tulee valumia.

Mä olen yleensä maalannut kalusteet Empirellä. Toki haisee maalatessa mutta so?

Olen aika kokenut maalari mutta halusin jostain ihmeen syystä kokeilla vesiohenteista maalia. Iso virhe=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uulan Into-kalustemaali on hyvä vesiohenteinen kalustemaalivaihtoehto Helmille, lopputulos on tasainen ja maalia on helppo sivellä. Futura Aqua on myös ok. Helmiä en itse käytä mihinkään enää huonojen kokemusten jälkeen, aina se joko valuu tai näyttää muuten rumalta, eikä edes kummoinen peittokyky.

Toki jos mahdollisuus on valita, niin kunnon liuotinohenteiset kalustemaalit kestää paremmin kuin mikään vesiohenteinen.

Vierailija
4/14 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti siveltimesi on tarjouskorista ja väärälle maaliohenteelle.

Vierailija
5/14 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti siveltimesi on tarjouskorista ja väärälle maaliohenteelle.

Ei muuten ollut =)

Vierailija
6/14 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uulan Into-kalustemaali on hyvä vesiohenteinen kalustemaalivaihtoehto Helmille, lopputulos on tasainen ja maalia on helppo sivellä. Futura Aqua on myös ok. Helmiä en itse käytä mihinkään enää huonojen kokemusten jälkeen, aina se joko valuu tai näyttää muuten rumalta, eikä edes kummoinen peittokyky.

Toki jos mahdollisuus on valita, niin kunnon liuotinohenteiset kalustemaalit kestää paremmin kuin mikään vesiohenteinen.

Kiitos vinkistä. Täytyy kokeilla noita mainitsemiasi. Liuotinohenteinen on aina varma valinta mutta valitettavasti valkoinen maali ei pysy valkoisena vaan hämäräkellastuu. Se on syy miksi kokeilin Helmeä.

Paskojen pensselien kanssa en enää leiki.

ap

Vierailija
7/14 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vedä tuuhealla lakkapensselillä paksummalti, niin ei kuivu heti. Työ tekijäänsä neuvoo. Niillä latteilla muoviharjassudeilla ei tee mitään, ainakaan maalatessa.

Ennen ohensin maalin ohjeen mukaan ja säästösyistä.

Nykyään maalaan suoraan purkista sellaisenaan. Toki useimmat kohteeni ovat huoltomaalausta/lakkausta, siis jo aiemmin maalattua pintoja.

Huomattavasti helpompi maalata, kun ei roisku ja valu, ja peittävyys toki parempi.

Yleensä kerros riittää, ellen ole vaihtanut väriä.

Tämä siis noin yleensä maalauksesta, ei koske mitenkään Helmiä.

Tänään maalasin aamupäivällä metallisia putkikaiteita ulkona, kunnon öljymaalilla. Pari tuntia session jälkeen tulikin raekuuro ja kovaa sadetta perään. Maalipinta ei näytä kärsineen, eli ehti kuivaa sen verran, että vesi pisaroitui pinnalle.

Vierailija
8/14 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empireen verrattuna surkea tuote tämä Helmi, mutta eihän niitä voi toki verrata. Toista kalustetta en kyllä enää pilaa.

Vierailija
9/14 |
18.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi kalustemaali on parasta maalia.

Vierailija
10/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi on helppo maali ja samalla ei ollenkaan. Liian paksu ja nopeasti kuivuva. Käytännössä joutuu tekemään kompromissin pinnan tasaisuuden ja maalikerrojsen paksuuden välillä. Ohuelti sivellen on vaikea jos ei mahdoton saada tasaista pintaa, ja kun maalia käyttää sen verran, ettei ehdi kuivahtaa saumakohdat saman tien, on se niin paksu, että kalusteen yksityiskohdat ja muoto hukkuvat. Sanon siksi nykyään että Helmillä maalatut kalusteemme näyttävät kuin räkään kastetuilta. :D

Vierailija
11/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empireä sen olla pitää! Tai edes jotain muuta kunnon maalia, ei mitään vesiohenteisia! Ne eivät vaan toimi.

Vierailija
12/14 |
31.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja kirjoitti:

Helmi kalustemaali on parasta maalia.

Niin on. Pitää vain olla nopea pensseli, niin pinnasta tulee hyvä.

Ei nysvääjille.

Vierailija
13/14 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin! Yleensä maalaan liuotinohnteisella maalilla, mutta nyt menin halpaan. Työstöaika on niin lyhyt, että saumakohtien päällekkäismaalaus on täysin mahdotonta ilman siveltimen jälkiä, jos et pysty saman tien maalaamaan niitä umpeen. Olen kunnostanut n. 30 vuotta kalusteita, puuhevosia, antiikkia jne. ja käytän aina parhita siveltimiä ja teloja, joten välineistä tai taidon puutteesta ei ole kysymys.

Tämä soveltuu korkeintaan listojen, tai pienten levyjen maalaukseen sisätiloissa, ei muuhun. Surkea esitys Tikkurilalta.

Vierailija
14/14 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paskaa tämä maali on edelleen. Siistiä jälkeä on ihan mahdotonta saada aikaiseksi. Maalausvälineeni ovat laadukkaita eli ei ole niistä kiinni. Maalin alla on paikoitellen puukittiä, jolla olen korjannut oven karmien koloja sun muita kulumia. Tämä puukitti ikään kuin mehii maalin pinnalle?! Ei auta kun hioa ja uusi maalikerros päälle. Liekö vika kitissä vai maalissa... seuraavalla kerralla ostan uudet karmit enkä ala kikkailemaan maalien kanssa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kuusi