Tyhmät ihmiset
Tunnetteko muut ketään tyhmää, siis oikeasti tyhmää, ihmistä? En tarkoita mitään kehitysviiveistä enkä muuten sairasta, vaan sellaista oikeasti tyhmää, yleistietorajoitteista ihmistä? Tulee suvusta mieleen heti muutama, joiden kanssa vaan on pakko olla tekemisissä välillä. Ei onneksi paljon. Että et voi oikein mistään jutellakaan kun kaikki menee yli hilseen.
Ja ei, en ole itsekään mikään ns. "ruutin keksijä". Ehei. Enkä jaksa sellaisten viisastelijoiden tai besserwissereidenkään seuraa. Että käytetään hienoja termejä ja brassataan niillä. Mutta että saatana hienoin ruoka, jonka tietää on riisi ja kana eikä ymmärrä mitä tarkoittaa yksinkertaisinkaan "sivistyssana". Kuten legginsit. Tai Angry Birds. Voi saakeli soikoon. Missä umpiossa ihmiset elää, välillä mietin. Että taito kai sekin on pitää yllä tuommoista tyhmyyttä. Luulis, että jotain menis perille vaikka ihan vaan telkkariakin katsomalla. Vaikkei oman mökin ulkopuolella kävisikään koskaan. Ja että muut on sitten leuhkoja ja olevinaan, kun koettaa jutella muustakin kuin minkälainen sää on tänään ja minkälainen se oli eilen. Ehkä se olen minä, joka tässä on se tyhmä, kun en ymmärrä.
Kommentit (10)
Moiiiiiiiiiiiii!miksi te haukutte niitä paskiaisia?
Hmmm, tunnen erään tyypin jonka kanssa olin vielä tiiviisti tekemisissä lukioaikoina. Sen jälkeen piti välivuosia, suunnitteli häitään pari vuotta ja oli samalla työttömänä. Toisin sanoen, ei ollut mitään velvoitteita tai rutiineja arjessa, omien juttujen parissa nyhjäämista ja välillä kävi työkkärin kursseilla. Tämä tyyppi ei ole ollut aiemminkaan mikään ruudinkeksijä, mutta nykyään kategorioisin jo tyhmäksi. Ei ymmärrä mitä oman maailman ulkopuolella tapahtuu, ei ymmärrä yksinkertaisia syy-seuraus-suhteita, ei tieda asioita jotka ovat yleissivistystä tai muuten hankalasti välteltäviä ihan normaalissa elämässä, sellaisia asioita jotka vaan oppii pakosti. Viimeksi ihmetteli miksi koiralle ei saisi antaa samaa ruokaa kuin ihmisille ja mikä on laktoosi-intoleranssi. Aika arkisia asioita, eikö? Ja 18-vuotiaana selitin hänelle mikä on Kela.
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:11"]
Moiiiiiiiiiiiii!miksi te haukutte niitä paskiaisia?
[/quote]
Koska olen huolissani tulevista lapsistani jotka joutuvat eläämään näiden tyhmien ihmisten jälkeläisten kanssa samalla palneetalla?
[quote author="Vierailija" time="04.03.2014 klo 17:50"]
Koska olen huolissani tulevista lapsistani jotka joutuvat eläämään näiden tyhmien ihmisten jälkeläisten kanssa samalla palneetalla?
[/quote]
Tämä maapallo on planeetta.
Juu,tuntuu että tällä palstalla on nytkin tosityhmiä,kun katselee äskeisiä älyttömiä kirjoitusvirheitä.Saattoi olla ehkä tahallistakin.
Tunnen yhden, joka ei tiedä edes tavallisista perusasioista kovinkaan paljon, ja joistakin vähänkin vaativammista asioista täysin pihalla. Ei ole kehityshäiriöinen, mutta yksinkertaisesti häntä ei kiinnosta paljon mikään. Poisluettuna juorulehdet ja oma suppea elinympäristö.
"Hienot termit" ovat monille ihmisille ihan jokapäiväistä käyttösanastoa, eikä niiden käyttöön siis välttämättä liity mitään brassailua.
En tune ketäån tyhmää mistä semmosen voisi tunistaa? en halua tutstua tyhmii joten olisi kivaa tunnistaa tyhmä jostain olsiko jotain vinkkejä näkeekö ulkonäöstä ? mitenvoisi täällä interneetissä tunnistaa tyhmä?
Tunnen paljon ihmisiä, mutta mieleeni ei tule ketään tyhmää. Tyhmäksi haukkujia tunnen muutaman. Heillä on ongelmia itsensä kanssa ja korottavat itseään arvostelemalla muita. Monta kertaa olisi mahdollisuus heidänkin yleissivistyksestään tai sen puutteesta piikitellä samaan tapaan kuin he heti tarttuvat muiden sanomisiin, mutta en tee niin, koska se on naurettavaa. Epäilin tosin aloitusta aluksi ironiaksi esimerkkien takia. Ei kaikki tiedä joitakin trendejä, muttei se tyhmäksi tee.