Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtuuko tällaisella ruokavaliolla?

Vierailija
07.04.2013 |

Aamupala: 1-2 viipaletta leipää (yleensä tumma tai semitumma), sinistä Keijua ja pieni mukillinen kahvia jossa tilkka rasvatonta maitoa.

Lounas: työpaikalla joko salaatti jossa raejuustoa ja tonnikalaa/kanaa/tms tai työpaikkaruokalassa kotiruokaa ja salaattia. Salaattiin kastikkeeksi joko oliviöljyä ja mustapippuris tai valmis öljypohjainen.

Välipala: rahkaa ja sokeroimatonta mehukeittoa ja/tai marjoja. Mukillinen kahvia mustana

Päivällinen: tavallista kotiruokaa esim. kalkkunaa, perunamuussia, keitettyjä kasviksia

Iltapala: 1-2 leipää margariinilla ja juustolla noin 1 siivu/per leipä (tavallinen ei light). Mahd kurkkua. Mukillinen teetä

Mietin tuota välipalaa aampäivällä koska menen töihin klo 8 ja luonas joskus vasta klo 12 joskus jo 10.30. Mitä helppoa voisi hotkaista työnlomassa välipalaksi?

Olen todella huono syömään aamulla eikö töissä ehdi ruveta aamupalaa syömään.

Mitä lisää, mitä pois?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä sä syöt tosi usein. En mä kaipaa neljän tunnin aikana ainakaan mitään välipaloja. Ja syöt sekä päivällistä että iltapalaa. Voit toki laihtua jos sulla on paljon ylipainoa, mutta normaalipainoa et tuolla konstilla saa alemmas.

Vierailija
2/19 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jättänyt nyt makeat pois ja mulla on nyt nälkä koko ajan. Mutta ruoka-ajat ovat siis aamupala klo 6.45, lounas 10.30 ja 12 välisenä aikana, välipala 13 ja 14.30 välisenä aikana, päivällinen 16.30-17, iltapala 20-21.

En toki ole testannut tuota rytmiä koska olen ollut lomalla, mutta noin oli ajatellut. Jos lounas vasta 12 aikaan, niin mulla on huutava nälkä, mutta 10.30 jos syön niin ei ehdi niin kamala nälkä tulla. Toki tuon välipalan iltapäivällä voisi pienentää vaikka hedelmään. Joskus toki iltapalakin jää välistä ja juon vaan mukillisen teetä.

Painoa yritän tiputtaa 10 - 12 kg (178cm ja 83kg) ja löysää läskiä löytyy. Liikuntana vain kävely.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt liikaa leipää ja liian vähän proteiinia, siksi sulla on koko ajan nälkä. Aamulla puuroa (35-45g hiutaleita), päälle puoli purkkia raejuustoa. Illalla rahkaa ja marjoja tai parin munan munakas. Ja annoskoot pitää sun tarkistaa etteivät ole liian isot. Välipalan voisit vaihtaa omenaan.

Vierailija
4/19 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti laihtuu, ellet sitten syö sitä kotiruokaa hyvin isoja annoksia.

Vierailija
5/19 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.04.2013 klo 20:50"]

Syöt liikaa leipää ja liian vähän proteiinia, siksi sulla on koko ajan nälkä. Aamulla puuroa (35-45g hiutaleita), päälle puoli purkkia raejuustoa. Illalla rahkaa ja marjoja tai parin munan munakas. Ja annoskoot pitää sun tarkistaa etteivät ole liian isot. Välipalan voisit vaihtaa omenaan.

[/quote]

Laskin, että tarviin 66g proteiinia päivässä. Se on todella vähän, vai laskenko vaan syöisiäni väärin?

Esimerkki tältä päivältä: aamulla 2 viipaletta Limpukkaa jossa Keijua ja yksi siivu juustoa/viipale. Mukilinen kahvia ja tilkka rasvatonta maitoa. Luonaaksi eilistä lihamureketta noin 100g ja 1-2dl peruna-bataattimuussia (tehty margariinilla ja rasvattomalla maidolla). Omena. Päiväälliseksi kolme ohutta viipaletta kalkkunarullasta (uunissa paistettu), itsetehtyjä lohkoperunoita joissa tilkka rypsiöljyä yhteensä ehkä kaksi perunaa, 3 rkl keitettyä porkkanaa, salaattia puoli lautasellista (jäävuorisalaatti, kurkku, tomaatti). Kahvia. Kaksi pientä (halkaisija 7-8cm ja paksuus 0,5cm) perunarieskaa tähteeksi jääneestä muussista ja 2 pientä siivua juustoa.

Paljonko tuossa on proteiineja?

Äh, saa kohta koko laihdustus olla kun tää on niin samperin vaikeeta. Kiukuttaa koko ajan kun tekis niiiiin mieli nappasta tota pullaa ja suklaata. Koko ajan vatsa täynnä ilmaa ja vessassa saa juosta pissalla 10 kertaa päivässä. En yhtään ihmettele miksi monet repsahtaa... liian vaikeeta ja ankeeta. Kaikki hyvä kiellettyä.

ap

Vierailija
6/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjaudu Kiloklubiin tai Kalorilaskuriin niin saat tietoa miten pitäisi syödä. Tuota leipää syöt ihan liikaa

Vierailija
7/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossa limpukassa on sokereita. 

Minä laittasin kans lisää proteiinia. Aamupuuro ei oo mikään juttu. Raejuustolla höystettynä se on ok. 

Välipalaksi en ottas omenaa. Turhia sokereita.  Mieluummin välipalapatukka (lo-carb)

tai marjoja.

Ruokarytmi on hyvä pitäö niin ettei tule iso nälkä,  koska sitä on hankala saada kuriin.

Tsemppiä toivottaa samanpituinen, mutta 8kg painavampi dieettaaja :-)

Vierailija
8/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai yhdessä omenassa liikaa sokeria? Just joo

Vierailija
9/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön aamiaisella yllensä palan jälkiuunileipää, päällä oivariinia ja kurkkua. Mukillisen teetä.

Lounaalla syön pienen annoksen kotiruokaa (olen lasten kanssa kotosalla, en siis syö esim. työpaikkaruokalassa tai ravintolalounasta) ja lisäksi paljon tomaattia, kurkkua ja paprikaa - ja lähes aina porkkanan joka pitää itselläni hyvin nälkää. 

Välipalalla tomaatti, omena, porkkana tai marjoja.

Päivällisellä keitän itselleni lisäkkeeksi kukka- tai parsakaalia, olen lopettanut perunan, pastan ja riisin syönnin. Syön näitä kuitenkin esim. keitoissa, risoroissa ja laatikoissa. Kaalien kanssa syön sitten palan kalaa, kanaa, lihaa (tai esim jotain näistä tehtyä kastiketta). Lisäksi tomaattia, kurkkua ym. Usein vähän oliiveja esim. kun suolaisina maistuvat niin hyvältä.

Iltapalalla syön taas palan jälkiuunileipää, päällä vihanneksia. Lisäksi omena, appelsiini tai muu hedelmä.

En harrasta liikuntaa, olen laihtunut tällä tavoin kivuttomasti jo 8kg, aikaa on kulunut max 2kk. En ikinä lähtisi noihin välipalapatukoihin ym. hedelmien tai vihannesten sijaan, kyllä pitää pystyä omena syömään vaikka olisi miten paksu :D Lisäksi haluan antaa lapsillekin terveellisen esimerkin, kyllähän ne ihmettelisi jos äiti alkaisi jotain patukoita popsia välipalaksi, kun heillekin tarjotaan hedelmiä ja vihanneksia :)

Vierailija
10/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä mikä on lähtötilanne. Itse syön tuon rahkan aamupalaksi ja 1 juustoleivän (ehkä) iltapalaksi eli ne muut leivät olisi mulle liikaa. Muuten syön 2 lämmintä ateriaa (tai salaatti lounaalla) päivässä.

Töissä jos tulee nälkä aamupäivällä otan 1-2 parapähkinää. Mulla se nälkä on enemmän tapa kuin todellinen, siksi nuo riittää hyvin.

Ja minä en laihdu omilla ruuillani, nuo on mun normiateriat.

164/66.7

Vierailija
11/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen ap Kiloklubia. Syöt mielestäni esim. liian vähän kasviksia. Itse jättäisin aamulla toisen leivän pois ja panostaisin ensimmäisen leivän päällyksiin ja söisin lisäksi hedelmän. Esim. omasta aamupalasta, ruisleipä jonka päällä keijua (ja siivu juustoa), pari siivua avokadoa ja tomaattiviipale, ruokalusikallinen raejuustoa, mustapippuria. Lisäksi appelsiini tai smoothien puolikkaasta banaanista ja mustikoista, kahvi.

Vierailija
12/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 08:28"]

Ja tuossa limpukassa on sokereita. 

Minä laittasin kans lisää proteiinia. Aamupuuro ei oo mikään juttu. Raejuustolla höystettynä se on ok. 

Välipalaksi en ottas omenaa. Turhia sokereita.  Mieluummin välipalapatukka (lo-carb)

tai marjoja.

Ruokarytmi on hyvä pitäö niin ettei tule iso nälkä,  koska sitä on hankala saada kuriin.

Tsemppiä toivottaa samanpituinen, mutta 8kg painavampi dieettaaja :-)

[/quote]

Just oli juttua että noissa patukoissa on usein paljon sokeria. Että ole niiden kanssa tarkkana. Mun mielestä omena om parempi kuin mikään keinotekoinen patukka. Itse laihduin 20kg ilman mitään keinotekoisia patukoita tai keittoja. Annokset pieneksi, alkoholi minimiin, ei karkkia, pullaa, sipsia yms. Ruisleipää 1 kpl päivässä aamuisin leikkeleellä (kevyt kinkku/kalkkuna) ja kevytjuustolla (15%) rasvaa, ei levitettä. Päiväruokana lounas, sitten kevyt välipala ja tai iltapala (Kaurapuuropussi, tomaattikeittoa, raejuustoa kurkulla tai tonnikalalla jne,) Liikuntaa 5-10 tuntia viikossa. Lopuksi bmi oli 19 ja bikinikroppa kiinteä eikä päivisin väsyttänyt. 

Vierailija
13/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuota välipalojen puputusta. Itse syön pelkästään aamupalan, lounaan ja iltapalan. Hyvin harvoin jotain siinä välissä, tai illalla "lämmintä" ruokaa. Tämä tavan aloitin viitisen vuotta sitten kun itse laihdutin, eikä kiloja ole tullut takaisin. 

Vierailija
14/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 09:20"]

Mä en ymmärrä tuota välipalojen puputusta. Itse syön pelkästään aamupalan, lounaan ja iltapalan. Hyvin harvoin jotain siinä välissä, tai illalla "lämmintä" ruokaa. Tämä tavan aloitin viitisen vuotta sitten kun itse laihdutin, eikä kiloja ole tullut takaisin. 

[/quote]

Jos yhtään liikkuu niin välipala on ihan ok. Itse treenaan illalla ja syön siis töistä tullessa lämpimän ruoan. Aamupala on puuroa ja raejuustoa, lounas yleensä salaattia jollain proteiinipitoisella lisukkeella, kotona lämmin ruoka ja treenin jälkeen vielä iltapala. Ei ole puputtamista

Vierailija
15/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 09:22"]

[/quote]

Jos yhtään liikkuu niin välipala on ihan ok. Itse treenaan illalla ja syön siis töistä tullessa lämpimän ruoan. Aamupala on puuroa ja raejuustoa, lounas yleensä salaattia jollain proteiinipitoisella lisukkeella, kotona lämmin ruoka ja treenin jälkeen vielä iltapala. Ei ole puputtamista

[/quote]

Minä käyn yleensä aamuisin jo ennen aamupalaa juoksemassa, en silti tarvitse ruokaa 4-5 kertaa päivässä. Toki joskus tulee syötyä kunnolla iltaisinkin, mutta se on poikkeus.

t. 14

Vierailija
16/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 09:31"]

[quote author="Vierailija" time="08.04.2013 klo 09:22"]

[/quote]

[/quote]

Minä käyn yleensä aamuisin jo ennen aamupalaa juoksemassa, en silti tarvitse ruokaa 4-5 kertaa päivässä. Toki joskus tulee syötyä kunnolla iltaisinkin, mutta se on poikkeus.

t. 14

[/quote]

No jos se sopii sulle niin hyvä, mulle taas tuo ei sovi. Olisihan se älytöntä syödä lounas töissä klo 11 ja seuraavan kerran syödä iltapala ysin aikaan. Ainakin treenit siitä kärsisivät.

Vierailija
17/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali ruokailurytmi ei tarkoita välipalojen puputusta. Jos ihminen herää klo 6 ja käy nukkumaan klo 23, on ateriavälit kohtuuttoman pitkät jos syö vain kolme kertaa päivässä.  Lapsiperheessä varsinkin (joita lähinnä kuvittelen vauva-palstalaisten olevan) esimerkkiruokailu on toivottavaa, eli lapset opetetaan säännölliseen ruokailuun 5 kertaa päivässä. Silloin nimenomaan se välipalojen pupeltaminen jää vähemmälle, kun ei tule mielitekoja napostella mitään kun ruokaa tulee säännöllisin väliajoin ja verensokeri pysyy tasaisena. Meillä syödään koko perhe yhdessä saman pöydän ääressä 5 x vrk (mies tosin lounaan ja päiväkahdin töissään) ja hoikkia ollaan kaikki, aikuiset ja lapset. Oleellista on se, mitä syö ja minkä verran.

[/quote]

Vierailija
18/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokien karsiminen toimisi paremmin, jos lisaisit liikuntaa. Kaveleminen ei taida riittaa, kun silla ei paljon kaloreita polta. Kavisit vaikka uimassa tai tekisit vaikka lihaskuntoliikkeita kotona 20-30min paivassa, jos et salille paase.

Minustakin saat aika paljon hiilareita - lahes joka aterialla. Hiilarit kannattaisi keskittaa illalliselle tai treenien jalkeen. Jos puuroaamiainen, niin siihen on lisattava proteiinia esim. raejuustoa, rahkaa, maustamatonta jogurttia ja marjoja/ sokeritonta mehukeittoa. 

Tuossa ei ollut juomisia paljonkaan mukana? Mita juot janoon? Saatko kaloreita mehuista? Juotko riittavasti vetta, rasvatonta maitoa tms?

Voisit saada tsemppia laihdutukseen esim. kiloklubista, ravintoneuvojalta, kuntosalilta tai asettamalla valitavoitteita, joiden saavuttamisesta palkitset itsesi esim. uusilla lenkkareilla, mani-pedilla, hieronnalla tms.

Sa onnistut varmastida kun hiljakseen pudotat ja olet sitkea! Uusia elintapoja ei hetkessa luoda - kestihan noiden kilojenkin keraaminen varmaan useamman vuoden.

Vierailija
19/19 |
08.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten teillä voi olla faktat näin pielessä.

Voi sitä laihtua ihan vaikka pelkästään sokeria syömällä, ei tää niin vaikeeta ole.