Anopit, tyttäret, miniät ARGH!
Lujatahtoinen anoppi, vielä lujatahtoisempi tytär ja sitten kaksi miniää.. Anopin kanssa olen jo oppinut tulemaan toimeen 25 v aikana (ymmärrän hänen erilaiset tavat, en ota henkilökohtaisesti kaikkea, teen oman pääni mukaan), mutta kun käly (anopin tytär) alkaa säätämää koko perheen elämää, niin höyry tahtoo nousta päästä. Tottakai hänellä tyttärenä on kaikki sananvalta vanhempiensa asioihin, mutta pitäisi olla hänen veljilläänkin. Veljet ovat mallia viisaampi vaikenee.. Vain kälyn ajatukset ovat oikeita, muiden mielipiteet aina vääriä. Sukujuhlat menevät käkyn säätämisen vuoksi aina jotenkin meidän kahden miniän suhteen pieleen. Milloin meidän nimet unohdetaan hautajaisten kukkalaitteesta, milloin meidän lapsemme jätetään kutsumatta, milloin löydämme itsemme keittiöstä. Säätäköön käly jatkossa yksinään.. Onneksi minulla itselläni on vain siskoja ja yhteistyö sujuu.
Kommentit (6)
Eikö ne sun appivanhempasi ole täysivaltaisia kansalaisia, kun tyttärien pitää puuttua heidän tekemisiin? Sen ymmärrän, jos he ovat jotenkin vajavaisia tai holhouksen alla, mutta tässä sitä ei mainittu..
Miksi purnaat ja vaivaat mieltäsi? Elät nyt vain sitä omaa elämääsi ja jätät anopit ja kälyt elämään omaansa, ei sinun tarvitse sinne mennä nokkaasi työntämään. On typerää suuttua kaikesta mahdollisesta, kun voi olla omassa rauhassa. Sinähän se ongelma olet. Hohhoijaa...
Vierailija kirjoitti:
Eikö ne sun appivanhempasi ole täysivaltaisia kansalaisia, kun tyttärien pitää puuttua heidän tekemisiin? Sen ymmärrän, jos he ovat jotenkin vajavaisia tai holhouksen alla, mutta tässä sitä ei mainittu..
Ja miksi ihmeessä ap:n pitäisi mennä säätämään mukaan? Minkä takia hänen pitäisi olla sitä soppaa hämmentämässä myös? En ymmärrä.
Eikö teillä muilla ärsytä miehen sisko, joka päsmäröi koko suvun asioita ja on totuuden torvi, jonka mielipide ratkaisee ylipäänsä kaikessa? Ehkä teillä on ollut parempi tuuri sukulaisissa kuin minulla.
Mutta kyllä minä miniänä ymmärrän, että minun mielipiteelläni tai asiantuntemuksellani ei ole väliä (vaikka sosteralan ammattilainen olenkin) kun anopin ja apen tytär päättää (ei mitään alan koulutusta), mikä lääkitys on sopiva muistisairaalle sopiva (poistaa dosetista omasta mielestä virheelliset lääkkeet ja sitten omaishoitajapuoliso on ihmeissään kun ei kotona meinaa pärjätä).
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä muilla ärsytä miehen sisko, joka päsmäröi koko suvun asioita ja on totuuden torvi, jonka mielipide ratkaisee ylipäänsä kaikessa? Ehkä teillä on ollut parempi tuuri sukulaisissa kuin minulla.
Mutta kyllä minä miniänä ymmärrän, että minun mielipiteelläni tai asiantuntemuksellani ei ole väliä (vaikka sosteralan ammattilainen olenkin) kun anopin ja apen tytär päättää (ei mitään alan koulutusta), mikä lääkitys on sopiva muistisairaalle sopiva (poistaa dosetista omasta mielestä virheelliset lääkkeet ja sitten omaishoitajapuoliso on ihmeissään kun ei kotona meinaa pärjätä).
Eihän se sinun sukusi ole se kälyn suku. Anna säätää. Mitä se sulle kuuluu!
Kenenkähäm kälyjä ne siskosi ovat? 🙄