Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua pidetään laiskana työntekijänä

Laiska vai ahkera?
23.03.2019 |

Olen hyvä työssäni ja pidän itseni töissä kiireisenä, en lorvi koskaan tekemättömänä vaan menen tekemään omia työtehtäviäni rauhallisina hetkinä. Työni on asiakaspalvelua, mutta työnkuvaani kuuluu myös jonkin verran itsenäistä tekemistä. Työkaverini pitävät minua laiskana, jos teen itsenäistä työtä yhteisten töiden sijasta. Omat hommatkin kuitenkin tulee hoitaa, koska niiden tekemisestä vastaan yksin minä. Työkaverini luulevat, etten halua tehdä asiakaspalvelua tai että koitan siipeillä. Koen syyllisyyttä omien töideni tekemisestä, koska tiedän tällöin muun porukan kuiskuttelevan, kuinka taas karkasin asiakaspalvelusta. En pysty varaamaan päivästä tiettyä aikaa omille työtehtäville, vaan niitä on tehtävä hiljaisena hetkenä. Ja vaikka hiljaisia hetkiä ei olisi, omat tehtävät on silti hoidettava. Työkaverit vahtaavat työntekoani ja tulevat komentelemaan yhteisten töiden tekoon, jos vetäydyn omiin tehtäviini. Saan usein kuulla, kuinka "tämä asiakaspalveluasia olisi nyt tärkeämpi kuin se mitä teet". En halua aiheuttaa draamaa työpaikalla ottamalla asiaa puheeksi, koska todennäköisesti kukaan ei kehtaisi keskustella asiasta suoraa kuitenkaan. Kuinka toimisitte?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voisit vain asiallisesti huomauttaa valittajille, että ne muut tehtävät kuuluvat työhösi siinä missä asiakaspalvelukin eikä niitä voi jättää tekemättä. Ei se ole mitään draamailua. Ihme kyllä, jos työkaverit eivät tällaista asiaa jo valmiiksi ymmärrä. Kuulostaa siltä, että työilmapiiri on teillä muutenkin aika ikävä. Tsemppiä sulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä