Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ihana tuote: Pallopiparit! Ei palmuöljyä! Tiedätkö vastaavia hyviä tuotteita?

Vierailija
23.03.2019 |

Harmi, että löysin tuotteen vasta nyt poistohyllystä. On varmaan ollut joulumarkkinoilla. Kantolan rapeat pallopiparit, joissa mainostetaan erikseen että "Ei sisällä palmuöljyä". Pallopipareissa käytetty kaakao on UTZ-sertifioitua. Kantolan tosin omistaa Orkla, joka on kaiketi norjalainen. Itse pallopiparit on valmistettu Virossa. Minua se ei haittaa, monet virolaiset tuotteet on huikeasti parempia kuin suomalaiset.

Joissakin tuoteryhmissä on pakko melkein vältellä suomalaisia tuotteita, koska ne eivät vastaa laadultaan ruotsalaisia tai virolaisia, esimerkiksi jogurtit, rahkat ja juustot on tällaisia. Mutta kauempaa tuotuja elintarvikkeita kyllä välttelen, ei ole järkeä roudata syötävää tuhansia kilometrejä.

Tarkoitus ei ole mainostaa tiettyä tuotetta, vaan kysellä, onko markkinoille tullut muitakin hyviä. Vinkkejä kaivataan! Mitä uusia tuotteita on tullut, joissa kuluttajapalaute ja eettiset asiat olisi otettu huomioon?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh, mä en edes ehtinyt maistaa noita! Paljon ennen joulua niitä oli röykkiöittäin, mutta sitten kun aivan joulun alla niitä etsin, niin ei niitä ollut enää missään.

Vierailija
2/2 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kellään ole hyviä tuotevinkkejä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan