Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

ärsyttävää fb käyttäytymistä uudelta äidiltä

Vierailija
05.04.2013 |

Ärsyttää suunnattomasti kaverini, joka ensin ei kertonut raskaudestaan kellekään, sitten ei kertonut lapsen syntymästä kellekään, ei kertonut julkisesti vauvan nimeä eli siis on salaillut ja piilotellut koko raskaus- ja vauva-ajan, on nyt sitten hurahtanut lisäämään noin 100000000 kuvaa nuppusestaan facebookkiin jokaikinen päivä. Riittää jo! Jos minun (tai muiden fb kavereiden) ei ole annettu olla kiinnostunut aiheesta aiemmin, en jaksa kiinnostua enää tässä vaiheessakaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos kyseessä oli vaikka kaverin pelko, mitä ihmiset ajattelevat raskaudellaan ja lapsillaan hehkuttajista, ja on nyt vasta päättänyt, että ajatelkoot mitä tykkäävät, tämä on minulle elämän tärkein asia, hehkutampa tätä nyt!

Itse en raskaudesta hehkutellut ja synnytyksestäkin meni hetki, ennenkuin fb heräsin.. Pelkäsin koko raskauden, että jotain menee pieleen, ja synnytyksen jälkeenkin piti hetki tutustua ja todeta, ettei tässä vauvassa ole mitään vikaa, ennenkuin osasi hehkuttaa. Enpä miettinyt, kuinka kiinnostuneita tutut olisivat missäkin vaiheessa, vaan hehkutin sitten kun itseä hehkututti :)

Vierailija
2/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan hyvin estää tämän kaverisi päivitykset fb:n uutisvirrastasi jos kovasti ärsyttää. :)

En ihan ymmärrä miksi se suututtaa että kaverisi nyt hehkuttaa vauvaansa vaikkei raskaudestaan halunnut kaikille kertoa. Eikös se oli ihan kiva juttu että nyt kertoo? Jokainen saa laittaa päivityksiin mitä itse haluaa - ja jättää kertomatta mitä itse haluaa.

Jokapäiväinen kymmenien kuvien spämmäys tietty varmasti rasittaa mutta siitä selviää muutamalla klikkauksella fb:n asetuksissa. Ja kyllä se kaveri kohta lauhtuu tuosta alkuhuumasta joka tapauksessa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta joku raja sentään siinä hehkuttamisessakin! Aika monethan on suhteellisen hiljaa sinne loppumetreille saakka ja tottakai sitten vauvan synnyttyä sitä uutta ja ihmeellistä ihasteltavaa on enemmän mutta tämä tapaus menee jo yli ymmärryksen.

Vierailija
4/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 19:52"]

Voit ihan hyvin estää tämän kaverisi päivitykset fb:n uutisvirrastasi jos kovasti ärsyttää. :)

En ihan ymmärrä miksi se suututtaa että kaverisi nyt hehkuttaa vauvaansa vaikkei raskaudestaan halunnut kaikille kertoa. Eikös se oli ihan kiva juttu että nyt kertoo? Jokainen saa laittaa päivityksiin mitä itse haluaa - ja jättää kertomatta mitä itse haluaa.

Jokapäiväinen kymmenien kuvien spämmäys tietty varmasti rasittaa mutta siitä selviää muutamalla klikkauksella fb:n asetuksissa. Ja kyllä se kaveri kohta lauhtuu tuosta alkuhuumasta joka tapauksessa. :)

[/quote]

Ei se nyt varsinaisesti suututa, lähinnä juuri ärsyttää se, kun koska tahansa menen fb:iin on uusia kuvia mussukasta taas ilmestynyt. Äsken juuri mietin sitä filteröintiä mutta päätin kokeilla josko av:lle kirjoittaminen auttaisi ;) Tämä on nyt vain niin suuri tyylinmuutos verrattuna siihen valtionsalaisuuteen verrataavaan hiljaisuuteen aiemmin. Kultainen keskitie olisi paras, tässäkin.

Vierailija
5/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kypsyy äidiksi omassa tahdissaan. Monet yksinkertaisesti pelkäävät, että jokin menee pieleen raskausaikana tai heti syntymän jälkeen, ja alkavat iloita ja jakaa iloa lapsesta vasta kun ovat päässeet sisälle touhuun ja rentoutuneet. 

Vierailija
6/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiys ei ole mitään kultaista keskitietä. Ensin voi raskaus ja vauvantulo pelottaa, enkä minä ainakaan esikoisesta olisi osannut mitään kirjoitella, jos silloin olisi Facebook ollut olemassa. Mutta kun se syntyi, ja oli siinä, niin se vei mukanaan täysillä, enkä ikinä ollut nähnyt mitään niin ihmeellistä ja rakasta. Iloitse ystäväsi puolesta, ei se ole sinulta pois, että joku reagoi hieman toisin kuin sinä.

Vierailija
7/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli riskiraskaus ja pelkäsin (varhaiseen) loppuun asti. Kun synnytin pikkukeskosen, edelleen pelkäsin jääkö lapsi henkiin. Ensimmäiset päivitykset taisin laittaa siinä 4kk:n kynnyksellä kun oltiin jo pääsemässä sairaalasta kotiin. 

Monet eivät edes töissä tienneet että olin raskaana ennen kuin olin jo lapsen synnyttänytkin. 

Vierailija
8/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet AP kyllä mahdottoman lapsellinen :)

Vierailija
9/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä aina voi olla näitä "Minulla on erityislapsi/vaikea raskaus/kuolemansairaus" kommentoijia. Jos jollakin äidillä on nyt hormooneissaan lähtenyt ilonsa jakaminen lapasesta, ei tarvitse kuitenkaan kyse olla mistään sellaisesta tilanteesta, jossa olisi ollut suurta pelkoa lapsen menettämisestä.

Vierailija
10/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ollut 4 keskenmenoa ennen kuin synnytin terveen lapsen. Ilmoitin monelle vasta lapsen synnyttyä, että meille on tullut vauva. FB-kaverit sai tietää pari viikkoa myöhemmin.

Vierailija
11/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 21:07"]

Mulla oli ollut 4 keskenmenoa ennen kuin synnytin terveen lapsen. Ilmoitin monelle vasta lapsen synnyttyä, että meille on tullut vauva. FB-kaverit sai tietää pari viikkoa myöhemmin.

[/quote]

Mutta rupesitko ilmoituksen jälkeen kuvaamaan lastasi edestä, takaa, nukkuu, makaa ja laitoiko kaikki ottamasi kuvat fb:hen? Tai jos lapsesi syntyi ennen somea, kehititkö kaikki kuvat tuplana tai triplana, jotta pystyit antamaan mahdollisimman usealle mahdollisuuden nähdä valokuvia lapsestasi?

Vierailija
12/12 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä nyt juurikaan ole kyseessä koska tai kuinka vauvasta on kerrottu vaan siitä kuinka paljon ilon jakamista on liikaa.