Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako miehesi sanoa aina oikeat asiat?

Vierailija
05.04.2013 |

Minun ei osaa. Jos tarvitsisin lohdutusta, kehuja, piristystä tai jotain vastaavaa, petyn lähes aina. En edes tiedä miksi enää hakeudun miehen luo jos minulla on ollut vaikka rankka työpäivä, sillä hän sanoo aina jotain mikä vain pahentaa asiaa. Usein hän vähättelee väsymykseeni tai alakuloisuuteeni johtaneita syitä. Tiedän että perimmäinen tarkoitus hänellä on auttaa, mutta vähättely ei vain ole siihen oikea keino. Olen siitä myös sanonut, mutta sama toistuu joka kerta.

Unelmani olisi mies, joka osaisi aina sanoa juuri oikeat sanat jotta piristyisin. Kaipaisin enemmän empaattisuutta.

Onko muita joiden miehet ovat kuin omani?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaa sanoa aina väärät sanat.

Vierailija
2/7 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä taitaa olla niitä yleisimpiä miehet marsista, naiset venuksesta -tyyppisiä ongelmia...

Eli sama vika täällä. Mies varmasti yrittää sanoa niitä oikeita sanoja, mutta käytännössä hän vain pahentaa tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee. Oon huomannut, että silloin kun meillä on jotenki väsynyttä muutenkin niin useammin mies möläyttelee. Sitten kun on kaikki oikein ja hyvin niin osaa sanoa just oikeita asioita. Eli käsittääkseni osaa, mutta ei viitsi/halua.

Vierailija
4/7 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, osaa... Hän onkin hyvin erikoislaatuinen mies. :) Tai sitten ei sano mitään, ottaa vaan kainaloon ja pitää lujasti kiinni, ja kyselee vielä myöhemminkin, että onko jo parempi mieli.

Tosin, olen huomannut, että jos kysyn kysymyksen, johon on OMASTA mielestäni vain yksi oikea vastaus, niin saattaakin, mokoma, vastata ihan rehellisesti... ;) No niin tietysti pitääkin, mutta olen itse oppinut olemaan kysymättä kysymyksiä, joiden vastaus ei välttämättä miellyttäisi minua.

Vierailija
5/7 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, mutta on huomattavasti parantanut vuosien varrella :)

Vierailija
6/7 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on perusempaattinen mies, mutta ei hänkään aina osaa valita sanojaan oikein minun näkökulmastani. Ajattelen, että kyse on kuitenkin myös omasta viestinnästäni. Ei toinen voi lukea ajatuksia, enhän minäkään osaa lukea häntä. Jos siis olen hellyydenkipeä, sanon että tarvitsen hellyyttä, ja koskaan en ole jäänyt ilman. Jos taas tarvitsen tietynlaisia sanoja, ja hän sanoo "väärin", sanon, että olisin kaivannut tuota ja tuota. Näin hän tietää muuttaa omaa suhtautumistaan.

Tietysti on ongelmallista, jos toista ei kiinnosta, mutta luulen, että yleensä kyseessä on kahden kauppa. 

Vierailija
7/7 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 11:23"]

Itselläni on perusempaattinen mies, mutta ei hänkään aina osaa valita sanojaan oikein minun näkökulmastani. Ajattelen, että kyse on kuitenkin myös omasta viestinnästäni. Ei toinen voi lukea ajatuksia, enhän minäkään osaa lukea häntä. Jos siis olen hellyydenkipeä, sanon että tarvitsen hellyyttä, ja koskaan en ole jäänyt ilman. Jos taas tarvitsen tietynlaisia sanoja, ja hän sanoo "väärin", sanon, että olisin kaivannut tuota ja tuota. Näin hän tietää muuttaa omaa suhtautumistaan.

Tietysti on ongelmallista, jos toista ei kiinnosta, mutta luulen, että yleensä kyseessä on kahden kauppa. [/quote]

Olet järkevä nainen. Mies ei todellakaan osaa lukea ajatuksia, eikä kukaan realisti sitä odota. Naisten pitäisi sanoa suoraan mitä haluavat, eikä toivoa oikeaa reaktiota ja valittaa  mahdollista pettymystään. Väärästä vastauksesta/reaktiosta valittaminen ei johda jatkossa oikeaan lopputulokseen, vaan pikemminkin saa miehen inhoamaan kyseisiä tilanteita. Ihminen ei opi hyvin "kantapään kautta", vaan positiivisesta vahvistuksesta.

Se minkä nainen kokee ongelmien vähättelynä voi olla miehen mielestä asioiden laittamista positiivisempaan tai niiden korjaamista oikeisiin mittasuhteisiin, jonka on tarkoitus auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan