Esimiehen tarjoama coachaus - pitäisikö suostua?
Pomo on tarjonnut kaikille halukkaille coachausta. Hän itse toimisi coachina ja haluaisi auttaa meitä kehittämään omia vahvuuksiamme ja toisaalta tunnistamaan heikkouksiamme, jotta kehittyisimme asiantuntijoina ja pääsisimme urallamme eteenpäin. Onko tämä ihan bullshittia ja onko teillä kokemuksia vastaavasta? Mitä tapahtuu, jos suostun ja mitä tapahtuu, jos en suostu?
Kommentit (10)
Täyttä huuhaata. Esimies ei voi toimia alaisen coachina.
Miksi ihmeessä et suostuisi? Paitsi jos esimiehesi ei ole pätevä koutsaamaan eli vetäisi hatusta koko homman.
Vierailija kirjoitti:
Coachingiin yleisesti liittyy oleellisena osana luottamus. Ainakaan minä en tätä luottamusta voisi esimiehen kanssa saavuttaa. Kyseessä taitaa olla enemmänkin kehityskeskustelu..
Juuri tämä arveluttaa, että hakeeko pomo itselleen lisäaseita kehityskeskusteluun, jos omat vajavaisuuteni selviävät hänelle.
Ap
Mitä tuo tarkoittaisi oikeasti, ap?
Mitä sinä tuolloin tekisit esimiehesi kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tuo tarkoittaisi oikeasti, ap?
Meillä on tulossa organisaatiomuutos ja esimies haluaisi auttaa meitä löytämään paikkamme uudessa organisaatiossa. Voi siis olla, että tehtävänkuva muuttuu hieman, joten hän varmasti haluaa selvittää, kenellä on edellytyksiä uusiin tehtäviin ja miten voisimme itseämme kehittää, jotta osaamisemme palvelisi uutta organisaatiota parhaiten.
Ap
Kuulostaa epäilyttävältä ja epäammattimaiselta. En ryhtyisi tuollaiseen ellei ”valmentaja” olisi joku ulkopuolinen ja sen homman ammattilainen.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa epäilyttävältä ja epäammattimaiselta. En ryhtyisi tuollaiseen ellei ”valmentaja” olisi joku ulkopuolinen ja sen homman ammattilainen.
Samaa mieltä. Kyllähän tässä haiskahtaa jotenkin se, että yritetään saada arkaluontoista tietoa omaan haltuun ja sitten kiristää sillä.
Coachingiin yleisesti liittyy oleellisena osana luottamus. Ainakaan minä en tätä luottamusta voisi esimiehen kanssa saavuttaa. Kyseessä taitaa olla enemmänkin kehityskeskustelu..